علت صفر شدن نمایش سرعت در پنل گوگل آنالیتیکس چیست؟

سلام و درود بر وبمستران عزیز.
نزدیک به یک هفته هست که نمایش سرعت در گوگل آنالیتکس انگار متوقف شده. در دو سایت مختلف، همزمان سرعت رو صفر نشون می‌ده.
به نظر می‌رسه که آنالیتکس به صورت پیشفرض از همه کاربران Sample نمی‌گیره. به صورت پیش‌فرض، از هر ۱۰۰ کاربر فقط از یک کاربر نمونه می‌گیره.
اما مدت چند روز سرعت صفر نمایش می‌داد. نکته عجیب اینجا بود، که همزمان ما افت ۵۰درصدی ورودی از گوگل رو داشتیم. که برای من حس خیلی بدی بود.
من تنظیمات آنالیتیکس رو طوری تغییر دادم که از هر همه کاربرها نمونه سرعت بگیره. اما باز هم دو روز نمونه گرفت، اون هم در مدت محدود. مثلا بین ساعت ۴ عصر تا ۸ شب. و دوباره نمایش سرعت به صفر رسیده.

به نظرتون دلیلش چی می‌تونه باشه؟

1 پسندیده

تا اونجایی که من شنیدم اخیرا گوگل الگوریتم خودش رو تغییر داده و برای بسیاری این اتفاق افتاده. ما یکبار در پادپرس این تجربه رو داشتیم: وقتی الگوریتم نمایش صفحات گوگل عوض میشه بسیاری از کارهایی که برای بالا بردن صفحه انجام دادین، اثر خودش رو از دست میده. معمولا به تدریج بازیابی انجام میشه ولی اثرات مقطعی بسیار زیادی خواهد داشت.

برای دیجیتال مارکتینگ از روش خاصی استفاده میکردین؟

1 پسندیده

راستش حدوداً هفته پیش یک بار کش سایت رو خالی کردم.
اتفاقی که افتاد، یک افت شدید روی ورودی‌های گوگل داشتیم.
البته خالی شدن کش، باعث شد سایت کمی کند بشه و متوجه نبودم.
بعداً روباتی ساختم که کش صفحه‌ها رو دوباره بازسازی کنه.
ولی از اون موقع به بعد نمایش سرعت‌ها صفر شد و ورودی‌های سایت افزایش پیدا نکرد.
تنها کاری که در این مدت انجام دادم، بهبود لود صفحه‌ها بود، تبدیل عکس‌ها به لود تنبل. و کمی هم دستکاری نمایش صفحه‌ها و بهبود لود اسکریپت‌ها برای افزایش سرعت.

دقیقاً ۵۰٪ افت ورودی گوگل داشتیم. عمده ورودی‌هامون هم از گوگل بود.

یه احتمال که میدم اینه که سایتتون از انالتیک قطع شده باشه یا خطاهای این شکلی. چون نمایش صفر برای سرعت بی معناس! شاید مثلا قطع کدی که قرار بوده در سایت قرار بدید، اشتباها و در طی تغییرات پاک شده باشه یا به هر دلیل دیگری ارتباط انالتیک و سایت قطع شده باشه. بد نیست یه بار کد رو دوباره جاسازی کنید در سایت.

لطفا اسنپ شاتی از تغییر نتایج گوگل و همین طور آدرس سایت رو به موضوع اول اضافه کنین.

1 پسندیده

با لاله موافقم که این میتونه به تغییر ناخواسته در کد آنالیتیک برگرده. البته تا اونجا که یادمه، اگر این اتفاق افتاده باشه، توی آنالیتیک باید اخطاری بیاد که این اتفاق افتاده. افت ورودیها رو هنوز به دلیل تغییر الگوریتم میدونم، چون در خیلی جاها ظاهرا اتفاق افتاده.

دوتا نکته هست. ما ورودی‌های دیگر رو داریم. یعنی به محض ورود کاربر به سایت، چرخیدن توی صفحه‌ها، همه رو آنالیتیکس گزارش می‌گیره. فقط سرعت رو صفر نشون می‌ده.

:white_check_mark: عکس اضافه شد.

علت افت ورودی‌ها رو متوجه شدم.
علتش حذف کردن تعداد زیادی از محصولات بود که دیگه روشون کار نمی‌کردیم و معمولا حالت اتمام موجودی داشت.

یعنی ممکنه که صفر شدن سرعت اثری روی تعداد ورودی به سایت نداشته. چون عملکرد سایت بهتر هم شده. یعنی فروش محصولات با وجود افت ورودی‌ها بهتر شده.
به زودی خبر قطعی رو می‌دم.

2 پسندیده