غذای آماده بیرون، آره یا نه؟

آیا با خرید غذای آماده از بیرون در صورت نیاز موافقین؟ تجربه خوب یا بدی در این مورد دارین؟؟ چطور میشه به مسائل بهداشتی و نکات مهم در غذاهای آماده دقت کرد؟؟ چه نکاتی میتونه در این مسیر کمک کنه؟ در دنیای امروز و برای جامعه به هم ریخته‌ی ما این مسئله بسیار اهمیت بالایی داره!! نظر شما چیه؟؟

چالشهای غذای آماده

3 پسندیده

من خودم زیاد حساس نیستم . و پیش فرض و این می ذارم که غذا خوبه.
آخه ما یکبار رفتیم پیتزا بخوریم ، جلوی چشم ما همه کارها انجام میشد تو محیط خیلی تمیز و عالی ولی در نهایت مسموم شدم. به قول اون خواننده به این چیزا نیست پسر

5 پسندیده

در صورت نیاز خوبه بخریم اما باید بدونیم از کجا و چه محای میخریم.
اگر بین راه و مسافر باشیم این دقت نظر باید بیشتر باشه که بیماری برامون نیاره :smile:
در صورت کلی من مخالفم با خرید غذای بیرون.
حتی اگر مسافرت میرم سعی میکنم یه نون ساده از نونوایی بخرم اما غذا نه :upside_down_face:

1 پسندیده

برای خریدن غذای بیرون از یه قانون کلی پیروی می‌کنم: تا‌جایی‌که امکان دارد فقط غذای خانگی و در‌صورت اضطرار غذاهای بیرون مطمئن.
رعایت بهداشت، طعم غذا، مواد اولیه ایرانی و باکیفیت از جمله مواردی است که در انتخاب رستوران برای خرید غذا بهش توجه می‌کنم.
معمولا رستوران‌ها رو با توصیه آدم‌های خوش غذا و وسواسی انتخاب و امتحان می‌کنم.
البته نمیشه به‌طور‌کلی مطمئن شد رستورانی بهداشت رو کاملا رعایت می‌کنه ولی گاهی از روی نوع نظافت رستوران و اطراف آشپزخانه میشه تاحدودی به رعایت بهداشت پی‌برد.
در مسافرت هم ترجیح میدم نون و پنیر بخورم تا غذای رستورانی که نمی‌شناسم.

چند تا از دوستان و یکی از اقوام در کار کترینگ هستند. به وضوح عدم رعایت بهداشت دیدم. اینو بذارید در کنار استفاده از ارزان ترین و بی کیفیت ترین مواد اولیه. نکات زیر توجه داشته باشید:

  • کاهو، گوجه و قارچ مطلقا شسته نمیشه. برخی فست فود های بزرگ گوجه فرنگی ریز شده به صورت فله تهیه میکنند و در جریان نیستم که اون پیمانکارها بهداشت رعایت میکنند یا خیر
  • معمولا کوکتل و هات‌داک از بی کیفیت ترین و ارزان ترین شرکت ها تهیه می شه. یکبار که رفتم بهشون کمک کنم کاملا پشیمان شدم و عذاب وجدان گرفتم.
  • گوشت داخل خورشت ها از کشتارگاه ها به صورت سفارشی تهیه میشه و معمولا گاوهای پیر هستند. میش پیر نمیتونن استفاده کنند چون بو میده.
  • اگر از آشپزخونه ای غذا تهیه میکنید و میبیند که خورشت خیلی تند و یکم شوره! بی علت نیست. برای از بین بردن بوی بد مرغ و گوشت پیره. خیلی از آشپزخونه ها از مرغ های مادر تخم گذار استفاده میکنند.