فحش ها چطور اختراع شدند؟

فحش‌ها از کجا می‌آیند؟

عجیب یا جالب نیست که در فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف، فحش وجود دارد؟
فحش‌ها چگونه و چرا به وجود می‌آیند و چه کاربردها و آثاری دارند و چگونه گسترش می‌یابند و به روز می‌شوند؟

فحش و ناسزا

5 پسندیده

حالا من عجیبترش می کنم می دونستید تو زبان فارسی تعداد خیلی زیادی فحش وجود داره ؟ و همیشه فحش های جدید در حال اختراعه فقط کافیه تو زبان فارسی چندتا چیز مربوط به دستشویی و با هم ترکیب کنید و اخرش اسم یکی از بستگان و اضافه کنیم تا فحش جدید ساخته بشه.

شما دامنه فحش تو زبان انگلیسی رو ببینید کلا 10 تا فحش مشهور نمیشه که اونم همش توش ف . ا . ک هست ، حالا شما بیاید تو زبان خودمون پیچیده ترین فحش ها تو ایران ساخته میشه که بعضی وقتا من به شوخی می گم این فحشی که دادی یعنی چی ؟ باید برم رجوع کنم به فرهنگ دهخدا ؟
مثلا پدرت و در میارم ، این یعنی چی؟ پدر و از کجا در میاری؟ از زندان باشه خوبه

این فحش ها اختراع میشن چون جامعه ما بهش نیاز داره و باید ازش استفاده کنه ، حالا دلیلش چیه ؟ یک نوع عقده ؟
برای جواب به خودم رجوع میکنم ، کی فحش میدم ؟ وقتی می خوام از نظر روانی بالاترین ضربه رو به شخص وارد کنم بدون اینکه فیزیکی درگیر بشم.
خب اینطوری فحش ها دست مردم ما به صورت سلاح می مونه که برای تخریب روانی شخص استفاده میشه حالا چرا باید از سلاح استفاده بشه ؟ برای اینکه نمی تونیم مثل ادم مشکل و حل کنیم و دست به اسلحه میشیم ؟ شاید

حالا بدبختی ما اینجاست که ، یادم میاد وقتی بچه بودم ، بزرگترها برای ابراز علاقه می گفتند ای پدر سوخته ، شما تصور کنید یک پدر سوخته رو اصلا صحنه قشنگی نیست حالا چی شده که این عادی شده برای ابراز علاقه ، نمیدونم

6 پسندیده

اگه بتونیم برای این مطلب آمار دقیق با منبع موثق بدیم خیلی عالیه، واقعاً کسی کار کرده رو این؟ یادمه چند سال پیش شنیدم یه خارجی، فکر کنم فرانسوی یه کتاب از فحش‌هاشون تهیه کرده بود.
بد هم نیست و نیاز هست که آدما موقع یادگیری یه زبان جدید درباره این جنبه از زبان رایج هم بدونن.

4 پسندیده

نه من آمار ندارم ، از روی فیلم هاشون این و میگم ، دامنه فحش هاون کمه همش تکراری ، اونا هم که سانسور نمی کنند

3 پسندیده

شاید به درازای تاریخ ، فحش دادن قدمت داشته باشه و فقط هر دوره‌ای احتمالا کلمات فحش اساسی خاص خودش رو داشته! همان طور که در ادبیات تاریخ ایران لفظ دشنام را زیاد می‌بینم که نشان میدهد از دیرباز دشنام دادن رواج داشته.

فحش دادن برای تحقیر کردن فرد است مثلا در کشور ما فحشهای پیرامون خانواده به مراتب بیشتر از فحش‌هایی هستند که مستقیما خود فرد رو خطاب قرار میده. احتمالا بدین علت که ارزش خانواده برای افراد بالا بوده و تحقیر کردن خانواده‌اش سنگین‌تر از تحقیر کردن خودش بوده.

تحقیر کردن همیشه یکی از ابزارهای تهاجم بین انسانها بود و احتمالا فحش مخرب‌ترین سلاح تخریب باشه به همین دلیل با قاطعیت میشه گفت هیچ وقت اعتبار خودش رو از دست نمیده تا وقتی که انسان هست!!

5 پسندیده

بلی من این حرف را تایید میکنم وقتی ما نمیتوانیم مانند انسان های عاقل و متفکر مشکلات مان را حل کنیم این کار منجر به دشنام و دعوا و بلاخره جنگ میشود، از نظر من هر قدر سطح آگاهی مان بلند برود و ما به انسان بودن مان آگاه شویم که انسان کامل چگونه انسانی است فکر میکنم ازین مسایل فرسنگ ها دور خواهیم شد و دیگر به چیز های بی ارزش مانند دشنام ها که از نظر من پست ترین فرهنگ محسوب میشوند دیگر اندیشه نخواهیم کرد.

2 پسندیده