فرونشست زمین در تهران، 36 سانتی‌متر در سال چه چیزی را نشان می‌دهد؟

آیا می دانستید خالی شدن سفره های زیر زمینی آب در تهران موجب نشست 35 سانتیمتر در سال می شود؟

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پدیده فرونشست زمین در تهران 90 برابر حد بحران اتحادیه اروپا است، گفت: در اتحادیه اروپا برای نشست سالانه چهار میلیمتر خاک کمیته بحران تشکیل می دهند اما در جنوب تهران در دشت معین آباد ورامین سالانه 36 سانتیمتر پدیده فرونشست زمین رخ می دهد اما آب از آب تکان نمی خورد.

4 پسندیده

این تصویر از ایرانه؟

1 پسندیده

بله، این مشکل خیلی از کشورهای در حال توسعه ی دیگه هم هست، تخمین هم زدن که 80% نشست زمین به خاطر همین مصرف بی حساب سفره های آب زیرزمینی هست.

مکزیکوسیتی، در صد سال گذشته حدود 9 متر نشست کرده!

و ظاهرا تنها راه حلی که تا الان بهش رسیدن مصرف کمتر آب های زیرزمینی هست، که با توجه به تقاضایی که وجود داره خیلی راه پیاده شدنی به نظر نمیرسه.

2 پسندیده

فکر می کنید درختان کهنسال چنار خیابان ولیعصر چرا خشک شد؟ تونلهایی که برای مترو و پایه های برجها…، با خالی کردن سفره های زیر زمینی ساخته شده است. علی رغم هشدار ها.
شهرداری اصلا به این هشدار ها اهمیت نداد و باز هم شاهد این ساخت و ساز ها هستیم. مصرف سرسام آور آب در تهران بعلاوه این خطاها خوب چه انتظاری دیگری باید داشت؟
منقه 18 دارد فرو می رود. تهران هم . و ما همه راحت می خوابیم!؟!

1 پسندیده

جایی هست تو دنیا که تونسته باشه با این نشست زمین به درستی مقابله کنه؟ اصلا چرا باید تراکم جمعیت تو یه نقطه اینقدر بالا بره که همچین تبعاتی داشته باشه؟

توسعه یافته ها چه می کنند؟
آیا حواسشون به عواقب مصرف آب های زیرزمینیشون هست؟ خوش آب و هوا ترن و منابع زیر زمینی رو مصرف نمی کنن؟ کنترل جمعیت و مهاجرت دارن؟

1 پسندیده

اگر این نشست ها ادامه پیدا کنه با توجه به اینکه تهران چندین میلیون انسان رو در خود جای داده، خطرناک تر هم هست. اما این فقط مختص تهران هم نیست، در منطقه ای از استان فارس میزان نشست به 56 سانتی متر در سال میرسه که گویا 140 برابر حد بحرانی هست.
کارشناسا می گن : باید مصرف آب مدیریت بشه، از طرفی هم می خوایم در زمینه کشاورزی خودکفا باشیم. آیا این دو تا با هم میخونه؟ کشاورزا رو باید چکار رد؟ بیکاری؟ آیا محصولاتی هست که میزان بالای مصرف آب نداشته باشه؟ مردم عادی چه کمکی به همچین وضعیتی می تونن بکنن؟

1 پسندیده

متاسفانه خیلی اتفاقات داره دست به دست هم میده تا زلزله عظیمی که صحبتش سر زبون هاست تو تهران رخ بده …

وقتیhttps://fa.wikipedia.org/wiki/زمین%E2%80%8Cلرزه_احتمالی_تهران زلزله اتفاق بیافته و خیلی ها جونشون رو از دست بدن … وضعیت زندگی اینقدر سخت شده که کسی به مرگ و زندگیش اهمیت نمیده چه برسه به این جور مسائل! :pensive:

1 پسندیده