قوانین استفاده از نرم افزارها برای چه کسانی نوشته می شوند؟

نمی دونم دقیقا چه اسمی دارند، منظورم متن های طولانی است، که موقع نصب هر نرم افزاری ظاهر میشن و ما، اغلب بدون خوندن می پذیریم تا نرم افزار نصب شه.

2 پسندیده

من گاهی نگاهی بهشون میندازم (اوج بیکاری :grin:). در خیلی از موارد، حداقل دو تا مسئله توی اونا هست که با جزئیات وارد میشه. یه مسئله حقوق معنوی هست که به طور ساده میگه حق نصب و استفاده تحت چه شرایطی هست. مسئله رفع مسئولیت (disclaimer) هم باید به طور کامل بیان بشه، یعنی اگر از طریق استفاده از محصول آسیبی مادی و معنوی به فرد وارد میشه، تولید کننده مسئولیتی در قبال اون نداره. در موارد جدید، قوانین مربوط به استفاده نرم افزار از داده ها و میزان دسترسی هم وارد شده.

کلیت این داستان برای مسائل حقوقی هست نه شخص مصرف کننده. مثل قراردادهای معمول در دنیای بیرون که قسمتهای روتین دارن. معمولا اگر نکته ی غیر معمولی در این قوانین باشه باید به طور صریح به مصرف کننده گفته بشه تا تصمیم بگیره میخواد استفاده کنه یا نه. برای مثال اگر استفاده نامعمولی از داده ها میشه یا دسترسی خاصی ایجاد میشه. مثل داستانی که برای گوگل در مورد استفاده از داده ها پیش اومد و مجبور شد این مسائل رو تصحیح کنه!

2 پسندیده