قید چه کسی رو میزنید؟

اگه قرار باشه از زندگیتون افرادی رو حذف کنید انتخابتون چه کسانی هستن؟چرا؟
من کسایی رو حذف میکنم که حقوق حیوانات براشون مهم نیست و به محیط زیست بیشترین آسیب رو میرسونن… یکم شخصی ترش هم اونایی که نمیتونن به علایقم احترام بذارن و فکر میکنن بهترین طرز تفکر مال خودشونه…

5 پسندیده

این سه سوال به هم ربط دارند؟! یا دلیل خاصی هست که با هم آمدند؟!

به نظرم دوتا سوال آخرش دو موضوع جدا هستند.

من تجربه حذف کردن یا حذف شدن آدم‌ها از زندگیم رو داشتم. البته بیشترش آمدن و رفتن بوده؛ و بعضی‌هاش با تغییر شرایط خودبخود و نرم و آرام اتفاق افتاده و در چند مورد هم با تنش و تصمیم قطعی ولی باز انگار کمک افراد دیگر، حتی خود شخص یا شرایط هم لازم بوده تا من از سازگاری گاها رنج دهنده دست بردارم. یعنی تا مدت‌ها قید کسی رو زدن مخصوصا اگه نزدیک شده باشیم برام سخته و بیشتر دنبال رفع و رجوعم.

و همه اینها تجربه و خاطره شده، به نظرم بررسی دقیق همه اینها برای شناخت شخصیت خود آدم و رشد و تغییراتش خیلی مفیده. مخصوصا اگه خیلی دیر درباره شخصیت شناسی خونده و شنیده باشی و روزگار بهت درس بده.

بعضی آدمها عمدا یا ناخودآگاه دورویی میکنند و ممکنه تشخیصش در ابتدا سخت باشه مخصوصا اگه درگیری احساسی ایجاد بشه، که خود این هم شاید برای بعضیا یک ترفند باشه، و من شده بعد مدتی اینو فهمیدم و قید طرف رو زدم. حتی ممکنه باهاش روابط عادی رو ادامه بدم ولی همون عادی و بی اهمیت. حالا روابط خاص هم یعنی تو روی طرف مقابلت به عنوان یک دوست حساب کنی یا یک همدم، یعنی شاید خیلی نزدیک نباشید یا خیلی هم ارتباط نگیرید ولی دلت به داشتنش خوش هست. ازش دلخور نیستی یا اگه بشی مطرح و حل میکنید. ولی بعضیا رو قطع میکنی یا منتظری قطع بشه یا اگر خودبخود بشه برات مهم نیست.

یه خط جواب دادم و یک صفحه تفسیر سوال :innocent:
اینم بگم که تا حالا قید خانواده رو نتونستم بزنم.

4 پسندیده

خوب اول اینکه بله دلیل خاصی هست که این سوال ها همه باهم اومدن…به نظرم وقتی کسی از زندگیمون حذف میشه دنبالش افکار هیجانی به ذهنمون میرسه(بستگی داره هیجان از نظر هرکس چی باشه؟)… یا آینده ی جدیدی برای خودمون میبینیم…البته این نظر منه و چون همچین چیزی برای خودم پیش اومده به عنوان سوال بیانش کردم…
خیلی حرف هاتون عمیق بود و کاملا مشخصه در برابر خیلی اتفاقات نیرومند هستین که میتونید یه رابطه عادی رو با افراد حفظ کنید…صبور بودن نعمت بزرگیه…

3 پسندیده

بله جرأتمند بودن هم باید باشه در کنارش.

3 پسندیده

سلام پادپرسی عزیز!
قبل از پاسخ دادن به سوالتون بگم که ایکاش سه تا سوال رو در سه پست مختلف مطرح می کردید چون ارتباطی به نظرم خیلی باهم ندارند. من از عنوان اصلی جذب پاسخ دادن به این سوال شدم ولی با دو پرسش دیگه ذهنم منحرف شد کلا! و بماند که درواقع همیشه پرسش ها باید یکی یکی مطرح شوند.
من آدم هایی رو از زندگیم حذف میکنم که نتونند بهم احترام بگذارند و البته باوجود تلاش من بازهم حس کنم که کلا میخوان حذف بشن!!

4 پسندیده

سلام دوست خوبم…بله درست میفرمایین… دفعه ی بعدی حواسم رو جمع میکنم :slightly_smiling_face:
پس در ارتباط با شما باید خیلی احتیاط کرد… از چشم شما افتادن تاوان سختی داره

3 پسندیده

ممنونم فقط یک تذکر دوستانه بود :innocent:

نمیدونم راستش، ولی من اگر با کسی در ارتباط باشم برای حفظ ارتباطم خیلی تلاش میکنم همه جوره تا زمانی که ببینم واقعا اون فرد خودش قصد نموندن داره. اونجا دیگه رفتم که رفتم!

3 پسندیده

خیلی خوبه یه دوست خوبی مثل شما دارم :slightly_smiling_face: :heart:

3 پسندیده

حذف منظورت کساییه که ارتباط بیشتری داری دیگه . چون به خاطر محدودیت ها خیلی ها اتوماتیک و غیر مستقیم در دامنه توجه ما نیستند. اگر از اونهایی که ارتباط دارم باهاشون کسی که ماشینی باشه و درک نکنه رو کنار میذارم.

4 پسندیده

:+1: :+1: :+1:
خیلی مختصر و رک… انتخاب معقولانه ایه

4 پسندیده

اینکه تکلیفتون با خودتون اینقدر روشنه واقعا عالیه.
و البته انسان های ماشینی …

4 پسندیده

اونایی که وقتی باهاشون می‌شینم نمی‌تونم حرفی بزنم.

4 پسندیده

جوابتون خیلی برام غیر منتظره بود… چه طوری میشه که وقتی از چنین افرادی خوشتون نیاد باهاشون رابطه داشته باشین؟ اگه از نزدیکانتون باشند چی کار میکنین؟

2 پسندیده

هرکس قیدمو بزنه :slight_smile:

3 پسندیده

چقد جالب!
من اخیرا خیلی ذهنم درگیر این موضوعه! باید بیشتر فکر کنم.
اون آدم‌ها چه ویژگی خاصی دارن؟

4 پسندیده

منتظر نظرتون هستم :smile:

2 پسندیده

کسی که حرف‌هامو نفهمه

2 پسندیده

حتما افراد دورتون واقعا خیلی سخت انتخاب شدن برای دوستی باهاتون… :slightly_smiling_face:

2 پسندیده

بله همینطوره …

2 پسندیده

وقتی دارت میرن شروع میکنن به بهونه گیری :slight_smile:

3 پسندیده