قیمت‌های عجیب در سایت دیوار و گزارش کردن اونها

مطمئنم روزی که حسام آرمندهی دیوار رو روی گوشی‌های ما آورد, فکرشم نمی‌کرد پلتفرمش اینقدر روی وضع اقتصادی مملکت تاثیر بذاره و کار به جایی بکشه که با دستور‌های قضایی, مجبور باشه جلوی انتشار قیمت در آگهی‌های حساس (مثل خونه و ماشین) رو بگیره.
بی‌خیال؛

اسمشو مسئولیت شهروندی, وظیفه‌ی شرعی, مبارزه با فساد یا چمیدونم هرچی که بذاریم, خیلی خوش ندارم صرفا مشاهده‌گرِ قیمت‌های عجیب توی دیوار باشم.

چرا بوتِ موتورسواری‌ای که خودِ دیجی‌کالا میده ۱۰۰ تومن, باید توی دیوار ۱۵۰ تومن آگهی بشه؟

مثل همنیجا, ضمن گزارش کردن این آگهی, با مستندات به دیوار گفتم که این حساب کاربری داره تخلف ‌می‌کنه.
به نتیجه امیدوارم چون قبلا هم دو بار یک آگهی رو که موتور ۳۵ میلیونی رو ۴۵ قیمت زده بود گزارش کردم و با ارائه‌ی چند لینک به دیوار, باعث حذف و مسدود شدن اون حساب کاربری شدم.

مطمئنا همه‌ی ما هر چند وقت یه بار گشتی توی این برنامه میزنیم, حتی اگه نخوایم چیزی بخریم.

گزارش کردن آگهی‌های مشکل‌دار واقعا نه هزینه‌ای داره نه انرژی‌ای می‌خواد و نه وقتی میگیره.

امیدوارم دورانی رو بسازیم که هیچ موقع به انجام همچین کارایی نیاز نداشته باشیم.

6 پسندیده

متاسفانه در مورد خونه و اجاره که وضعیت فاجعه‌بار و بیمارگونه‌ایه. این بیماری و نفهمی که در عده‌ای رشد کرده و فهمی از اثرات کارهاشون روی بقیه ندارن بسیار نگران‌کننده، نومیدکننده و غم‌انگیزه. البته که با مقابله در دیوار میشه کمی بهبود ایجاد کرد ولی با عمق این جنون چه کنیم؟

3 پسندیده

یوسف جان بیا از همین “عمق جنون” برای کت‌شلواری‌ها و ریش‌سفیدهای بالامونده و بی‌خبر دعا کنیم که کمی انسانیت درونشون بجوشه و حداقل جای خودشونو تمیز کنن.
من و تو هم با همین کارهای به ظاهر کوچیک شاید بتونیم نخاله‌های فرصت‌طلبو یکم اذیت کنیم.

شخصا معتقدم اگه دیوار یک تیم متوسط رو برای بررسی بعضی دسته آگهی‌ها می‌چید, خیلی بهتر بود و توی این پلتفرم خیلی کارایی داشت.
البته ملزم نیست؛ مختاره.

3 پسندیده

دقیقا موافقم. چند نکته وجود داره: قیمت روی دیوار وقتی برای مدت زمانی باقی میمونه، یعنی بسیار بالاتر از قیمت بازاره. این نکته پایه‌ای در بازار (وقتی پیشنهاد قیمتی خریدار نداره، یعنی وارد ارزیابی قیمت بازار نمیشه) در ذهن آدمها نیست و قیمتهای ثبت شده رو به عنوان قیمت روز در نظر میگیرن.

راه اول، گروه ارزیابی هست که گفتین که به نظرم وظیفه اجتماعی دیوار هست و نه یک انتخاب. راه دوم اینه که حداقل متوسط قیمتهای خرید و فروش شده رو بیاره تا کمی واقعیت در فرآیند ارزیابی وارد بشه. اینطوری افراد به سادگی قیمتهای توهمی ارائه نمیدن و خریدار هم ذهنیتی از وضعیت رو به دست میاره.

3 پسندیده

حرکت قشنگی بود و دستتون درد نکنه، هم بابت اقدامتون در دیوار و هم بابت به اشتراک گذاریش برای الگوبرداری توسط ما :v: :blush:

چندان نیاز نیست و یه جور هزینه اضافه هست. چرا؟ به دو دلیل ساده:

  1. کاربرهای مسئولیت پذیرتر در این راستا کمک میکنن، دقیقا مشابه حرکت خوبی که شما انجام دادین.

  2. عرضه یه سرِ ماجرای بازار هست و تقاضا در کنار عرضه، ارزش کالا رو مشخص میکنه. پس اگه کالایی با قیمت گرونتر عرضه بشه، کافیه خریدار نخره.

معمولا هم مورد دوم اتفاق میفته، یعنی افراد کمی هستن که قبل خرید اینترنتی اول بدون جستجوی قیمت در سایر جاها اقدام کنن.

یه حرکت ارزان‌تر از «تیم نظارت» که تیم فنی دیوار میتونه انجام بده، اینه که به نوعی از API ترب استفاده کنه و برای هر محصولی که در دیوار برای فروش گذاشته میشه، سریع نرخ های موجود در وب رو نمایش بده.

5 پسندیده

لاله حرفت درسته, اما میدونی که اگه ماها ملتِ "گرون نخر"ی بودیم, الان وضعمون این نبود.

داشتم به حرف @yousef فکر می‌کردم که نظرمو جلب کرد و یه چیزی تو مایه‌های نظر تو بود:

4 پسندیده

یادمه یکی از سایت‌های خرید و فروش خودرو با رنگهای مختلف عدد قیمت مشتری رو نشون میداد، طبق نظر کارشناس و شرایط ماشین مشخص میشد که فرد گرون یا ارزون یا مناسب گذاشته؛ مفید بود.

به نظرم باما بود؛ البته الان مدتیه که اجازه قیمت گذاری ندارن.

1 پسندیده