لباس سازمانی باید چجوری نباشه؟

دقت کردین مسئول های ایستگاه های مترو توی تابستون و بهار هم باید به عنوان لباس فرم کاپشن بپوشن؟

الان سوار مترو هستم به سمت خونه چند تا از مسئول های سکو مترو کنار من نشستن. دیدم کاپشن پوشیدن (تا الان دقت نکرده بودم)، ازشون در مورد لباس فرمشون پرسیدم که چرا باید کاپشن بپوشید توی تابستون گرم نیست؟ چرا لباس فرمتون تی شرت نیست برای مثال؟

در جواب سوال اول گفتن خیلی گرمه و سعی می کنیم با باز گذاشتن زیپ و نشستن توی سایه و…این مشکل رو آسونتر کنیم. و در جواب سوال دوم نظرشون اینه که اینجوری رسمی تر هست.

یه لباس رسمی و در عین حال خنک برای روزای گرم چجوری میشه طراحی کرد؟

پ.ن: داخل این عکس لباس فرمی که می گم رو میتونید ببینید.

8 پسندیده

میتونم با یک نقاشی کودکانه ایده بدم؟؟؟

2 پسندیده

مشاهده ی جالبی بود! البته فکر کنم به جای خنک در روزای گرم، لباس سازمانی مناسب برای تمام فصول مدنظره.

سایر سازمان ها برای یونیفرم سازمانی شون چی کار میکنن؟

تو ایستگاه های مترو تابستونا کولر و زمستونا وسیله گرمایشی روشن نیست؟ اگه این طوری باشه فکر میکنم همین لباس مناسبه.

6 پسندیده

چرا که نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1 پسندیده

پلیس ایران هم فکر می کنم لباس فرمشون شبیه به کاپشن هست، ولی من کارخونه های زیادی رو دیدم که در بخش های کارگاهی کارگرها می تونن تیشرت آستین کوتاه بپوشن.

نه نیست، یک دلیلش مصرف برقه دلیل دیگه اینه که توی سکوهای باز مثل سکوهای خط ۵ که فاصله بین تهران و کرج رو شامل میشه نمیشه چنین کاری کرد.

میشه بیشتر توضیح بدی؟

1 پسندیده

صرفا جهت ثبت یک مثال دیگر:
در این گزارش به این نکته اشاره شده که لباس محیط‌بان‌ها اصلا برای تابستان طراحی نشده است.

57715268

4 پسندیده

احتمالا میخواستند به صورت فرمالیته یک لباس سازمانی طراحی کنند و نتیجه‌اش این میشود . اما سازمانهایی که نیازمند لباس فرم مشخصی هستند و جز ضروریات آنهاست به مراتب زمان بیشتری می‌گذارند تا لباس سازمانی مناسب و متنوع(براساس شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی) در اختیار پرسنل قرار دهند مثل نیروی انتظامی و ارگان‌های نظامی و آتش‌نشانی و …

محیط و مکان فیزیکی کار روی بازده‌ای کارکنان تاثیر دارد و یکی از ویژگی‌های یک محیط فیزیکی مطلوب این است که برای کارکنان راحتی به ارمغان بیاورد و در نتیجه لباس سازمانی خوب است که برای کارکنان یک نوع مشکل و معضل نباشد . باید روی طراحی لباس سازمانی وقت گذاشت و سرسری گرفتن فایده‌ای ندارد .

2 پسندیده

به نظرم رسید شاید ذکر یک مثال به روز و واقعی کمک کنه به بهتر درک شدن ابعاد موضوع و همین طور پاسخ های محتمل:

هواپیمایی ترکیش ایرلاین در راستای 85 سالگی فعالیتش خواسته که یونیفرم های جدیدی برای گروه پروازیش طراحی کنه که اتفاقا خواستن رونمایی ازش هم مصادف باشه با بازگشایی فرودگاه جدید استانبول در اکتبر 2018.
جزئیات زیادی در طراحی این یونیفورم ها لحاظ شدن. یکی از این موارد مهم قابلیت استفاده از این لباس ها در شرایط مختلف آب و هوایی در اقصی نقاط دنیاس.

شاید مشکل و مسئله در هر دو فضا و زمان یکی باشه، اما چگونگی دیدن مسئله و تعریفش و بعد از اون چگونگی پاسخ دادن به مسئله تفاوت بنیادینی هست که بین مورد مترو تهران و ترکیش ایرلاین هست.

7 پسندیده