ماژیکی هست که خشک نشه؟

با این هایلایترها خیلی مشکل دارم. زود به زود خشک میشند. مخصوصا که گاهی حواس ادم نیست دربشون رو محکم نمی بنده. یا وقتی چندتاشو می خوای همزمان استفاده کنی.
توی یه لوازم تحریری هم دو سه تا از ماژیکهاشو که برداشتم تست کنم دیدم یکیش خشک شده . فروشنده گفت مشتری ها گاهی محکم درب اینا رو نمی بندن.

#سوال

ماژیکی هست که اصلا خشک نشه؟

3 پسندیده

عملا ماژیکی که خشک نشه میتونه مداد باشه که اون هم مغزش به هر حال یه جایی تموم میشه. و خودکار ها هم هستن که حساسیتشون کمتر از ماژیکه. یعنی شاید بشه یه خودکار سرکلفت ساخت به جا ماژیک. :sunglasses:

جدا از این بحث ها، میشه ماژیک های خشک شده رو دوباره به حیات برگردوند (اگه دلیل کار نکردنشون خشک شدن باشه و نه تموم شدن جوهر):

کافیه کمی سرکه به سر ماژیک بزنین، کم در حد یه قطره و نه بیشتر وگرنه سرکه به جوهر غالب میشه. و بهتره به جا اینکه سر ماژیک رو تو سرکه فرو کنیم با یه چوب کبریت یه قطره سرکه به سر ماژیک منتقل کنیم.

4 پسندیده

سرکه چه ویژگیی داره که همچین اثری میذاره؟

1 پسندیده

خودکار هایلایت ؟ چه خوب میشه اگه بشه :slight_smile:

من هایلایترهایی داشتم که غیر قابل خشک شدن بودن. اسمشون رو نمیدونم اما مشکلی که داشتن این بود که به دست می چسبیدن یا برگه ها رو بهم می چسبوندن… شبیه مداد شمعی کار می کردن تقریبا

1 پسندیده

کاش مثل خودکار فشاری های چند رنگ بودن دیگه درب هم لازم نداشتن

1 پسندیده

میشه گفت جواب سوال میشه مداد رنگی! :slight_smile:
امتحانش می ارزه. مداد رنگی ها واقعا هایلایتر های خیلی خوبی هستن!

3 پسندیده

بله هست، ولی مدت داره، من ۸ سال پیش ۲تا ماژیک استدلر (البته مشکی) خریده بودم، بعد چندوقت متوجه شدم روش نوشته که خشک نمیشه، از اون به بعد دیگه تا وقتی کارم کلن باهاش تموم بشه درشو نمیبستم، جالب این بود که چند ماه پیش دیگه از کار افتاد، استفاده خیلی زیادی ازش نمیکردم، ولی جالب بود که بیشتر از ۷سال عین روز اول مینوشت، هر ماژیکی بود باید سالها قبل خشک میشد.
ولی نمیدونم هایلایت‌شم هست یا نه.
چون فکر کنم ماده حلّال مصرفی توی جوهر هایلایت با ماژیکای مشکی معمولی فرق میکنه.
این ماژیکا استاندارد iso554 دارن، یعنی اگه ماژیک پایدار میخوای دقت کنین روش نوشته باشه iso554 یا Dry Safe.

2 پسندیده