مبارزه با حشرات به اصطلاح موذی

ما در خونه مون یک سری مورچه های جهش یافته داریم. اینا همه چی میخورن: مواد غذایی، پارچه، دستمال کاغذی، انواع چسب ها و پلاستیک. خوب در اینکه رفتارشون آزاردهنده هست شکی نیست. اما من شخصا ترجیح میدم برای مقابله باهاشون از سم استفاده نکنم چون سم، سمه و مورچه و آدم براش فرقی نداره. ماده طبیعی رو میشناسید که هم به سلامتی انسان ضرر نزنه و هم مورچه ها رو دور کنه؟

با تقلب از طرز فکر @Faezeh.T «و نخواهیم مگس از سر انگشت طبیعت بپرد» :
حشراتی مانند مورچه به چه مکان هایی علاقه ی بیشتری دارن؟
مورچه ها از چه جور محیط هایی فراری هستن؟
@mohifalahi چه چیز حضور مورچه در محل زندگی آزاردهنده است؟ (با توجه به اینکه خودشون از تمیزترین حشرات هستن، مسئله آلودگی شون نیست).
#پرسش

مورچه های ما یه مقدار خاص اند!
همونطور که گفتم همه چیز میخورن و مثلا لباس های تو کشو، پرده، رومبلی و همچین چیزهایی رو خراب میکنن. چند وقت پیش رفته بودن توی ماشین لباسشویی مون و یه کولونی از اونها باعث اتصالی و سوختن یه قطعه ماشین شده بود. همه اش روی اجاق گاز جمع میشن و باعث آزار و اذیت خانم خونه میشن.

برای دورکردنشون از محیط، سرکه رو با سرنگ توی چندتا از لونه هاشون تزریق کردم. باید تو روزای آینده ببینم فایده داشته یا نه!

#ایده

خب موجودات مختلف در قلمرو خودشون احساس راحتی می کنن و اصولا تا وقتی هم که مزاحم هم نشن مشکلی پیش نمیاد. آدم و مورچه هم همینطور. وقتی مورچه مواد غذایی رو مورد هجوم قرار میده و یا گاهی “گازمون میگیرن” باید فکری کرد. تازه بوی بدی هم میدن که وقتی همراه مواد غذایی به اشتباه خورده میشن حس خیلی بدی میده. البته که ما مورچه ها رو دوست داریم
#پاسخ

1 پسندیده

مواد مختلفی پیشنهاد میشه برای دور نگه داشتن مورچه ها از محیط مورد نظر: اسانس نعنا، دارچین، فلفل سیاه، میخک . میخک خیلی توصیه شده که متنفرن ازش… میشه محل خروجی لونه مورچه ها رو هم پوشوند تا برن جای دیگه راهی پیدا کنن

نمونه ی الهام بخش

2 پسندیده

ما قدیما نفت هم می ریختیم. پودر ماشین لباس شویی مجلول در آب هم … اما در کل مورچه های جدید توی خونه ما خیلی بی ازارن و گاهی من غذا هم براشون می ریزم اما چند وقته که دیگه اصلا نیست چون هر چند ماه یه بار میان سم پاشی کلی می کنند ساختمون رو برای خلاصی از سوسکها. البته سوسکها هم در اصل بی ازارن اما خب دیگه ما انسانیم و …
مورچه ها تخم سوسکها رو می خورن اگه میشد با اینا به تعادل برسیم خوب میشد . ضمن این که اون سوسکهای حمام فسیل زنده اند و تنها موجوداتی هستن که بعد از انفجار بمب اتم هیچ اسیبی ندیدند!
هیچ ایده ای ندارم در مورد مورچه های شما خیلی عجیبه که همه چیز خوار هستن ادم یاد این فیلمها می افته . مراقب خودتون باشید خلاصه !

1 پسندیده

ممنون نجمه بابت راهنمایی که کردی. پیشنهاد میخکی ات عالی بود! واقعا مورچه ها ازش متنفرن انگار و دور و ورش نمیان و من که میخک آسیاب شده رو حدود 10 جای خونه مون از جمله دم در خونه مورچه ها ریختم به وضوح حضور و رفت و آمدشون کمتر شده.

#راه حل کارآمد

1 پسندیده

مبارزه با حشرات بعلت اینکه تولید مثل فراوانی دارند هیچ فایده ای ندارد لااقل مبارزه از طریق سمپاشی بعلت آسیب به محیط زیست ضررش بیش از منفعتش است شاید استفاده از امواج برای دور کردنشان راه مناسبی باشد ولی بهترین راه پاک و تمیز نگهداشتن محیط زیستمان است اینکه هیچ ماده ای برای تغذیه شان در محیط زیستمان نگه نداریم

2 پسندیده

گل میخک چی داره که مورچه ها ازش فراری هستن؟
آیا میشه از این خاصیت در تولید جایگزینی طبیعی برا مواد شیمیایی ضد حشره که برا محیط زیست هم مضر هستن، بهره برد؟

1 پسندیده