مرکز فروش مواد شیمیایی بصورت عمده از بازرگانی شیمیایی تهران

گروه بازرگانی مواد شیمیایی تهران یکی از واردکنندگان و فعالان خرید نیترات پتاسیم است و به طور کلی تجربه زیادی در خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی به ویژه فروش نیترات پتاسیم دارد. برای تهیه محصولی با کیفیت و مناسب می توانید با کارشناسان تجارت شیمیایی تهران تماس بگیرید.

جهت استعلام سریع قیمت پتاسیم نیترات صفحه اصلی سایت بازرگانی شیمیایی تهران وارد شوید و در قسمت استعلام قیمت، درخواست خود را مبنی بر قیمت پتاسیم نیترات ارسال نمایید تا کارشناسان فروش ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

نیترات پتاسیم

نیترات پتاسیم، نیترات سدیم یا شوره سر، یک ترکیب شیمیایی است که فرمول شیمیایی KNO3 دارد. این ماده شیمیایی به طور طبیعی در دیواره های غار به صورت دایره های سفید یا خاکستری تیره دیده می شود. نیترات پتاسیم یا نیترات پتاسیم حاوی 10٪ K2O و 45٪ نیتروژن است. این ترکیب به عنوان یک ماده اکسید کننده قوی در واکنش ها استفاده می شود.

صورت بلوری ماده معدنی نیترات پتاسیم سفید یا خاکستری است. این ماده شیمیایی با شماره ثبت CES 1-79-7757 به عنوان نیترات طبقه بندی می شود. از دیگر نیترات ها می توان به نیترات سدیم ، نیترات منیزیم و نیترات استرانسیم اشاره کرد.

خواص نیترات پتاسیم

نیترات پتاسیم به عنوان جاذب آن شناخته شده است. این ماده شیمیایی دارای خصوصیات فیزیکی زیر است:

نقطه ذوب: 334 درجه سانتی گراد
تراکم: 109.2 گرم در سانتی متر مکعب
حلالیت: در آب ، آمونیاک و گلیسیرین.
pH از ۵ تا 7.5 در دمای 20 درجه سانتی گراد
دمای نگهداری محصول: 5 تا 30 درجه سانتیگراد.

نیترات پتاسیم با خواص فوق در رده معرف طبقه بندی می شود. این ماده به دلیل خاصیت منحصر به فرد خود که به عنوان کود نیترات پتاسیم شناخته می شود ، در کودها نیز کاربرد زیادی دارد. در موارد دیگر ، با توجه به اینکه این ماده در گروه مواد قابل اشتعال قرار ندارد ، اما می تواند برای تسریع واکنش مواد قابل احتراق و روند انفجار نیترات پتاسیم مورد استفاده قرار گیرد.

برای چه استفاده هایی نیترات پتاسیم بخرید؟

کشاورزی

نیترات پتاسیم به دلیل ساختار نیتروژن، معمولاً به عنوان کود نیترات پتاسیم برای گیاهان در کشاورزی استفاده می شود. به عنوان منبع غنی از نیترات در کشاورزی استفاده می شود. ازت موجود در این ماده به عنوان جز the اصلی کلروفیل گیاه استفاده می شود. کودهای مهم دیگر شامل نیترات سدیم، نیترات پتاسیم و نیترات کلسیم هستند. بقیه نمک ها ، برخلاف پتاسیم ، قلیایی هستند.

وجود نیترات پتاسیم از زردی لبه های برگ در گیاهان جلوگیری می کند. تغییر رنگ برگ معمولاً در قسمتهای میانی و تحتانی گیاه مشاهده می شود. علاوه بر این، مقدار صحیح این ماده به عنوان کاتالیزور باعث رشد به موقع گیاه می شود. در موارد دیگر ، می تواند حرکت آب را در ساقه های گیاه تسریع کند.

نحوه استفاده برای گیاهان

نیترات پتاسیم به دلیل حلالیت در آب ، برای محصولات به مقدار 200 تا 300 کیلوگرم در هر هکتار استفاده می شود. همچنین برای آبیاری در هر مرحله از رشد از 100 تا 200 کیلوگرم در هر هکتار نیاز دارید.

صنایع غذایی

این ماده شیمیایی به عنوان مواد شیمیایی با درجه غذایی طبقه بندی می شود. این امر منجر به این واقعیت شده است که این ماده نوعی ماده نگهدارنده محسوب می شود و ضمن حفظ رنگ و طعم آنها، از گوشت و پنیر در برابر میکروب های مختلف محافظت می کند.

بسیاری از این مواد شیمیایی به دلیل تاثیرات منفی که بر سیستم تنفسی و پوست ایجاد می کنند، باید غیر مستقیم وارد فرآیندهای تولید صنایع مختلف شود. یکی از راه های جلوگیری از آسیب وارد شدن با این مواد، استفاده از پکیج تزریق مواد شیمیایی هست. این پکیج ها ابتدا مواد رو با هم مخلوط می کنن و به اندازه مناسب تزریق انجام میشه.

https://www.farabtadbir.com/پکیج-تزریق-مواد-شیمیایی/