مصاحبه با آواتار: برای تولد یا عروسی عزیزانتون چه هدیه خاصی میشه خرید؟

آواتار؛ ساخت عروسک از روی عکس؛ یکی از استارت‌آپ‌های حاضر در پادپُرس است که در قالب طرح حجره‌های پادپُرس فعالیت می‌کند. این طرح امکانی را برای استارت‌آپ‌ها فراهم کرده تا در محیط پادپُرس به طرح مسائل جذاب مربوط به کسب و کارشان بپردازند و نمونه‌هائی از پرسش‌ها و چراهائی را فراهم کنند که به فعالیت مفید منجر می‌شود.

این مصاحبه به معرفی آواتار و خلاصه‌ای از مسیر و هدفهای این استارت‌آپ می‌پردازد. هدف آشنایی متقابل پادپُرسی‌ها و حجره‌های پادپُرس برای فعالیت موثرتر این شبکه‌ی انسانی است.

استارتاپ آواتار در پادپُرس

خودتون را معرفی ‌می‌کنید؟ زمینه تحصیلی یا پیشینه کاری خاصی مرتبط با کار داشتید؟

محمدجواد پری پور هستم، دانشجو رشته مکانیک. ایده ساخت عروسک از روی عکس رو پیش‌تر جایی دیده بودم، خیلی خوشم اومد و اجراش کردم البته با یک سبک عروسک جدید. تو زمینه بازاریابی و فروش مختصر اطلاعاتی دارم ولی توی عروسک‌سازی نه.

چرا آواتار؟

اسم آواتار رو برای عروسک‌هامون انتخاب کردیم و همین اسم رو هم روی استارتاپ گذاشتیم.

image

دست و پنجه نرم کردن با کار، معمولا هدف‌های اولیه رو تعدیل میکنه. برای شما این اتفاق افتاده؟

بله عروسک های اولی که بعد از تشکیل تیم ساختیم، واقعا افتضاح بود. فکر میکنم 7 تا عروسک نمونه اولیه (اگه بیشتر نباشه) ساختیم تا یک نمونه خوب و قابل فروش بدست اومد. هربار ساخت یک نمونه افتضاح دلسردم میکرد از کار، ولی سعی کردم روحیه خودم رو حفظ کنم.

در آینده در زمینه این کار، انتظار دارید به کجا برسید؟

ویژن نهایی ما اینه که به یک برند مطرح در زمینه هدیه و گیفت تبدیل بشیم.

با چه نوع کسب وکارهائی امکان همکاری متقابل دارین؟

تا الان با کسب و کارهای کادو تولد و بادکنک آرایی و … همکاری‌هایی در حوزه b2b شروع کردیم. درنظر داریم با کسب و کارهایی در حوزه خدمات مراسم عروسی هم وارد همکاری بشیم و برای زوج‌ها عروسکشون رو بسازیم.

آیا فرصتی برای افراد مشتاق برای همکاری و ایده‌پردازی در حوزه کسب و کارتون می‌بینین؟

قطعا تو هر زمینه ای فرصت های ایده پردازی و رشد هست و ما هم مشتاق شنیدن طرح ها و ایده های افراد هستیم. در زمینه خودمون و تا به حال هم خیلی استفاده کردیم از این نظرات و اگر کسی نظری یا پیشنهادی داره یا فکر میکنه امکان همکاری با ما رو داشته باشه میتونه با من و یا از طریق شبکه مجازی تلگرام و اینستاگرام هردو با ادرس avatargift با ما در ارتباط باشه.

اگه قرار باشه از جمع پادپُرس برای ایده‌پردازی کمک بگیرین، دو سئوال مهم در کار شما که حس می‌کنید نیاز به ایده‌پردازی دارد، کدومها هستن؟

  1. ایده درباره محصولمون: به نظر شما چه عروسک‌ها یا هدایایی داشته باشیم، جذاب‌تره؟

  2. ایده برای ارتباط بدون واسطه‌تر با مشتری‌ها: چطور می‌تونیم با مشتری‌ها ارتباط مستقیم بگیریم؟

چرا آواتار رو راه انداختین؟

آواتار رو راه انداختم برای کسب تجربه خودم نه کسب درآمد با اینکه درامد هم داشتیم و نقطه سر به سر رد شده. بیشتر میخواستم با چالش های تیم سازی. پختن ایده و … اشنا بشم و شبکه سازی داشته باشم.

کدام مشکل بیشتر به کسب و کار شما مربوط میشه؟

ایده ما پاسخ به این سوالات افراد هنگام انتخاب هدیه هستن. چی بخرم؟ چی بخرم که خاص باشه و سورپرایز بشه؟ یا حتی : چی بخرم برای دکور اتاق کار شخصیم؟ یه چیز خاص برای خودم چی میتونه باشه؟

اگر موضوعی خاص در ذهن دارید که برای خوانندگان پادپُرسی می‌تواند جذاب باشد و به معرفی شما و کارتون کمک کند، مطرح کنید.

گفتم که بیشتر برای کسب تجربه این استارتاپ رو راه انداختم. دو تا تجربه که به دست آوردم رو باهاتون درمیون میذارم:

  1. اول اینکه توی ارتباط با مشتری و گرفتن سفارش، هیجانی و احساسی رفتار نکنید که احتمال ضرر کردن وجود داره. مثلا من برای ساخت عروسک یک نفر که قهرمان جهانی بود، هیجانی رفتار کردم. گفتم ادم معروفیه، خیلی توی قیمت و ساخت عروسک براش سنگ تموم گذاشتم و حتی از جیب هم براش هزینه کردم. چون آدم معروفی بود و میتونستم درقبال عروسک اون سفارش های بیشتری رو بگیرم، ولی همین رفتار هیجانی باعث شد یکسری موارد رو نادیده بگیرم و در نهایت سرمون رو کلاه گذاشت و پول عروسک رو نداد و تهمت اخاذی هم بهمون زد :neutral_face:
    بیشتر تقصیر خودم بود چون منطقی رفتار نکردم و قبل از گرفتن پول عروسک رو فرستادم. چون با خودم میگفتم احتمال اینکه ادم به این معروفی پول ناچیز عروسک رو نده خیلی کمه که نداد. بعد از این ماجرا این جمله رو تقریبا هر روز با خودم تکرار میکنم: انتظار هر چیزی رو از هر کسی در هر زمانی و در هرمکانی داشته باش.

  2. تجربه دوم درباره معرفی خودمون به مشتریه؛ وقتی میخواد بین ما و رقیب یکی رو انتخاب کنه. به هیچ عنوان کوچک ترین تخریب برای رقیب انجام ندید، فقط مشاوری باشید که مزیت‌های کارتون رو معرفی میکنید. یکبار یکی از مشتری ها به من گفت واقعا کارتون عالیه و خیلی از عروسکم راضی‌ام. منم گفتم اگه ما از اول می‌گفتیم کارمون اینقدر خوبه شما می‌گفتید داره اغراق میکنه، اما الان که فهمیدید خوبیم به شما بگیم کارمون بده هم شما باور نمی‌کنید :grin:.

8 پسندیده

مصاحبه ی لذت بخشی بود.:heart_eyes:

این چه جور حوزه ایه؟ من نمی دونم :face_with_raised_eyebrow:

چقدر خوبه اگر از تجربیاتتون در پادپرس بنویسید.

چقدر خوب! من چند روزه درگیر اینم که برای سال جدید کلاسم رو چطور می تونم آماده کنم. البته تازه از مدرسه فارغ شدیم، ولی خب چیزی تا شروع مدرسه ام نمونده دیگ :sweat_smile:

3 پسندیده

سلام. هنوز یک کم فضای پادپرس نامفهومه برام، شکلک ها و پیام هایی که میاد گاها متوجه نمیشم
چیزی که برداشت کردم از سوالاتون به ترتیب جواب میدم.
_ مدل بی تو بو مخفف کلمه بیزینس تو بیزینس هست یعنی ما به عنوان یک بیزینس تعامل با بیزینس های دیگه داشته باشیم مثلا شرکت های خدمات عروسی
-تجربه ها رو بعضا توی مصاحبه گفتم، چندتا دیگه بیشتر بخوام بگم مثلا خیلیا میگفتن که محصول تون رو رایگان به ما بدید ما براتون تبلیغ میکنیم، این افراد خیلی فراموش کارن😀 دوم اینکه انتظار هرچیزی رو از هر کسی در هر زمانی و در هر مکانی داشته باشید، سوم اینکه توی پرزنت کار کسی گفت شماره تو بده باهات تماس میگیرم دیگه بدونید تقریبا شکست خوردید و نتونستید طرف رو اقناع کنید شماره رو میگیره و میره که تا دوباره زنگ بزنه اصلا هم زنگ نمیزنه میخواسته بپیچونه، حداقل کسایی که من دیدم اینجوری بودن

3 پسندیده