معرفی کتاب (جادوی فکر بزرگ) اثر دکتر شوارتز

تفاوت کسی که پنج برابر موفق تر از ماست اینه که اون شخص پنج مرتبه بزرگتر از ما می اندیشد.
موفقیت افراد بیش از انکه به میزان هوش انها بستگی داشته باشد به میزان تفکر انها وابسته است.
حالا چیکار کنیم که اگر درونمون جهنمه، در درون خودمون بهشتی از جهنم بسازیم؟
این کتاب راهکار های بسیار ساده و خوبی رو مطرح کرده که خوندنشو به همه ایوانی ها پیشنهاد میکنم و خوشحال میشم نظارتشونو در مورد این کتاب یا حداقل بزرگ اندیشی و تفکر بزرگ، اینجا به اشتراک بزارن.

4 پسندیده

لازم شد یه وقتی رو بذارم واسه خودن این کتاب. خوشحال میشم انتشارات و یا ترجمه ی خوبی از این کتاب رو معرفی کنی تا سر فرصت بخونمش. فقط قبل از اون شاید بد نباشه نقد خودت از این کتاب رو بگی و عنوان کنی که چرا خوندن این کتاب اتلاف وقت نیست؟ :slightly_smiling_face: خوندن این کتاب رو به کیا پیشنهاد میدی؟ و به نظرت منی که آدم بیشتر عملگرایی(اجرایی) هستم و تمایل به خوندن کلیات و تعاریف ندارم هم خوبه که این کتاب رو بخونم یا نه؟

1 پسندیده

انتشارات مروارید
ترجمه ژنا بخت آور
این کتاب رو به همه پیشنهاد میدم چون با بکارگیری راه کارهاش واقعا ادم رو در مسیر موفقیت قرار میده.

1 پسندیده

مرسی برای آغاز چنین بحث‌های خوبی در نقد و بررسی یه کتاب :v:

اگه اشتباه نکنم کتاب از تیپ کتاب‌های موفقیت هست. خودم الان زیاد اهل خوندن کتاب‌های موفقیت نیستم. پیشترها که جوون بودم چند کتاب این تیپی خوندم، که همون‌ موقع‌ها برام خوب بود و در اون بازه‌ی زمانی کمکم کرد بعضی عادت‌های رفتاری رو در خودم تغییر بدم و اعتمادبه‌نفس بهم داد. ولی بعد از مدتی دیدم دیگه چیزی بهم اضافه نمیکنه خوندنشون. و یه جورایی این حس بهم دست میداد که این کتابا مثل چای کیسه‌ای هستن، و یه جورایی افشره‌ی فکر یا تجربه‌ی نویسنده هستن و ترجیحم خود فکر یا تجربه‌شون بود.


راجع به درباره تفکر بزرگ و بزرگ‌اندیشی، یه نقل قول در دنیای استارتاپی هست که میگه «Think big and start small» که تقریبا از همین جنس بزرگ اندیشی هست و خیلی باهاش حال میکنم، از این لحاظ که طرز فکر یه کار مقیاس‌پذیر (scale-able) رو تو فکر ادم جا میندازه و میتونه منجر شه به ایجاد یه ارزش جهانی.

2 پسندیده

من هم خیلی از این تیپ کتابها خوندم ولی جمله هاش براساس تسلیم در برابر یه طرز تفکر خاص هست نه ژرف اندیشی و اضافه کردن نکته عمیقی به شخصیت فرد. این جمله ها نه درست هستن نه غلط، به این معنی که بسته به شرایط فرد و جامعه، میتونه درست باشه و میتونه کاملا غلط باشه.

بهتره کتابهای با افق روشنتری مورد بحث قرار بگیره به نظرم.

1 پسندیده

ممنونم، به نظرم این معرفی ها رو ادامه بدیم و شما کتاب بعدی رو معرفی کنین.

1 پسندیده