معمولاً چطوری دوستانتون رو از خارج از پادپرس به اینجا دعوت میکنین؟

من خودم اول لینک رو کپی می‌کنم، بعد اون قسمت فارسیش که تبدیل به کاراکترهای مخصوص url شده رو پاک می‌کنم و یک x می‌ذارم جاش تا آدرس کوتاه بشه.
منتظر می‌مونم تا پیش‌نمایش سوال رو واتسپ یا تلگرام بسازه.
بعد زیرش می‌نویسم خوشحال میشم در این بحث آنلاین شرکت کنین.

و این متن رو توی گروه‌های تاریخی و گردشگری و گروه‌های دوستانم، و گروه‌هایی که بهشون مربوط میشه کپی می‌کنم. و همچنین برای دوستایی که حس می‌کنم اطلاعاتی در این مورد دارن به صورت خصوصی می‌فرستم.
اتفاقی که میفته اینه که تعداد اندکی از افراد میان و در بحث شرکت می‌کنن. به خصوص از گروه‌ها.
شما چطور پرسش‌ها رو برای دوستانتون میفرستین؟
به نظرتون چطور دعوت کنیم که استقبال بهتر بشه؟

2 پسندیده

یک نکته اینه که این خیلی رسمیه و به نظرم افراد رو زیاد جلب نمیکنه. من باشم و اگر سطح صمیمیت با جمع اجازه بده، به جای «خوشحال میشم …» مینویسم «بچه ها یه بحث باحال اینجا هست، پایه هستین بیاین شرکت کنین»! یا حتی شوخی میکنم « هر کی نظری داره بیاد بگه، بهش یه شکلات جایزه میدم :grin:»

2 پسندیده

خیلی باحال بود :rofl: :+1:

1 پسندیده

از این نظر میگم که فضای بقیه شبکه‌ها به نسبت صمیمی هست و کمتر رسمی! ذهن افراد با این تیپ جمله‌ها بیشتر آشناست تا جمله‌های مودبانه و فاخر.

1 پسندیده

آره.
خود من برام سخت بود از این کلیشه بیرون بیام. یه عمر عادت کردم به این جور صحبت کردن. و این چیزی که گفتی خیلی بهم کیف داد. انگار یه روزنه‌ای بود به بیرون روشن، خارج از کلیشه تاریک.

1 پسندیده

توضیح میدم که یه شبکه برای تبادل اطلاعات هست و مثلا بهش میگم بیشتر جاها دیدم که یکی میاد سوال مطرح کنه معمولا دوستاش به حاشیه و بیراهه میبرن یا مثلا در اینستاگرام یه پست گذاشتن و بقیه هم اکثرا به عالی بود و خوب بود و چند تا ایموجی اکتفا میکنن که فقط تولید نوازش میکنه و نه حلاّجی سوال . بهش میگم اگر میخوای به وقتش جواب بگیری و اوقات شادی هم سپری کنی [مثلا حضور در ایوان یا کافه بازی و چالش و حتی در خلال همین بحث های جدی ] بیا امتحان کن شاید خوشت اومد.
ولی همونطور که @yousef گفت افراد بیشتر باب میل فضاهای غیر رسمی هستن بخاطر نوازش و توجه بیشتر و خب اکثرا شاید این فضا رو نپسندن و حتی اگر با ترفند هم بیان ممکنه باز هم برن.(کم بودن اعضای پادپرس ،دیر جواب دادن به موضوعات برعکس فضاهای دیگه مثل اینستاگرام ،صاحب نظر نبودن در خیلی از موضوعات و تبدیل شدن به خواننده خاموش حوصله این افراد رو سر میبره )

در مورد دعوت هم من غیر از دعوت عمومی که اونم به در بسته خورد به همون دلایل بالا که گفتم بعضی ها هم اومدن دیدن و زود ترک کردن .