منظور از سبک زندگی (Lifestyle) چیه؟

منظور از سبک زندگی یا همون lifestyle چیه؟ سبک زندگی شامل چه چیزایی میشه و مرزش کجاست؟ تا چند سالگی امکان تغییرش هست؟

شما چه جور سبک زندگی رو می‌پسندین؟ الان سبک زندگی‌تون چیه؟

کدام سبک زندگی را میپسندید؟

9 پسندیده

سلام
به نظر من سبک زندگی یعنی چیزی که روتین زندگی ماست و باید برای بررسیش یک بازه حداقل 6 ماهه در نظر بگیریم. یعنی وقتی یک عملی یا کاری در زندگی یک فرد طبق عادت، بر اساس علاقه اش یا نیازش تکرار می شه میتونیم اون رو سبک زندگی اون فرد بدونیم. چون ممکنه یک نفر که خیلی اهل مطالعه نباشه بخاطر یک اتفاق خاصی مجبور باشه در یک هفته یک کتابی رو بخونه یا آدمی که اهل سفر نیست بخاطر شرایط خاصی مجبور شه در یکی دو هفته سفر کنه پس ما نمی تونیم سفر رو سبک زندگی اون آدم بدونیم.
به نظر من در هر دوره و سنی که باشیم اگر عزممون رو جزم کنیم، میتونیم تغییر کنیم و عادت های جدیدی تو زندگیمون بیاریم فقط هر چی سن بالاتر میره سخت تره!
و من مهم ترین چیز تو زندگیم اینه که پاگیره چیزی تو زندگیم نباشه! پاگیر شدن مثل کار کارمندی که الان گرفتارشم منو دیوونه میکنه!

2 پسندیده

من سبک زندگی ها رو دقیق نمیدونم ولی میدونم هر کسی برای بهتر زندگی کردن نیومده و تلاش نمیکنه که بهترین داشته باشه(شاید گاهی ممکنه بخاطر چشم و هم چشمی اینکار انجام بشه)و تمام تلاش ها فقط بخاطر آرامش هستش که همه انسانها دنبالشن.سعی میکنن کار کنن که به آرامش برسن.سفر میرن که به آرامش برسن ،بهترین خونه ها رو میخرن که به آرامش برسن.
اما من سبک زندگیم اینه که کمتر به سمت لاکچری بره.و هر جا هستم و هر چیزیو که دارم استفاده کنم و لذت ببرم. ممکنه خواسته های هام طوری باشه که من خیلی عذاب بکشم که بهشون برسم پس بهتره اینکارو نکنم اما اگر کمی سختی همراه بشه و مطمئن بشم که تا یه مدت خاص به اون آرامش میرسم حتما براش تلاش میکنم.
سبک زندگی من مینمالیستی هستش و اینکه این سبک رو بعد از 18 سالگی متوجه شدم کم کم و دائما جزئی از زندگیم شد.البته دقیق نمیدونستم که اینطور علایق و سلیقه ها به زندگی مینمالی ربطی داره و نمیدونستم حتی سبک چیه.(یعنی خیلی نیست متوجه شدم.)
بنظرم هر کدوم از سبک ها برای خودشون انتهایی ندارن و نمیشه خط و مرز مشخص واسشون تعریف کرد.و بنظرم اونایی که در شخصیتشون ثبات نداشته باشن دائما در حال عوض کردن سبک زندگیشون ،کارشون و همینطور تمام اتفاقات روزمره شون هم میشن.
چون هر سبکی واسه زندگیت انتخاب کنی هر نوع ارتباطی که داری هم تغییر خواهد کرد.

2 پسندیده