مهم ترین جذابیت یه تور متفاوت چی میتونه باشه؟

فرض کنید قراره یه تور گروهی متفاوت برید. قیمت تور تقریبا متوسطه و شما از لحاظ قیمتی باهاش مشکلی ندارین. به نظرتون مهم ترین جذابیت اون تور چی میتونه باشه؟ اقامتگاه بومی و خوب؟ غذاهای محلی؟ یا اصلا فکر می کنید مهم ترین فاکتور چی میتونه باشه که شما اون تورو بخرین و نرید سراغ تورهای با قیمت مشابه؟

2 پسندیده

1.علمی هم باشه و اطلاعات خوبی درباره منطقه ی مورد نظر بده
2.لیدر خوبی داشته باشه
3.جو خوب و شادی داشته باشه

این ویژگی هایی است که هر توری باید داشته باشه و شما از قبل نمی تونید این ها رو تشخیص بدید توری که شما دارید آگهی شو میبینید

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث میشه یه ایونت یا تور یا چیزایی از این دست رو شرکت کنم حضور داشتن یک یا چند نفر از دوستام. کسایی که باشون راحت باشم. الان این نکته به ذهنم رسید که شاید به نوعی تور های الان بیشتر مخصوص آدم های برونگرا باشه. کسایی که از پریدن داخل یک جمع نا آشنا نترسن. اما خب همه افراد این طور نیستن. کسایی مثل من درونگرایی شون باعث میشه با افراد کم اما با عمق زیاد رابطه داشته باشند. این افراد طبیعتا تو محیطی که فرد آشنایی حضور نداشته باشه راحت نیستن. همین باعث میشه خیلی وقتا خیلی از تجربه های جمعی رو از دست بدن (همونطور که تجربه های فردی و جمعی فوق العاده ای به خاطر درونگرا بودن تجربه کردن). پس اگر راه حلی برای این موضوع باشه به نظرم میتونه یه طیف جدید از آدم ها رو وارد این فضای دوست داشتنی بکنه.

  1. فضای خیلی دوستانه و در عین حال، امنی داشته باشه،
  2. حتی در کسالت بارترین اوقات، موقعیت لذت بردن ایجاد کنه،
  3. فضایی ایجاد کنه که آدمها با هم بیشتر دوست بشن (مثل بازیهای گروهی)،
  4. افراد رو جاهایی ببره که کمتر دیدن،
  5. مطابق برنامه ریزیش عمل کنه اما نظر شرکت کنندگان رو هم حتما بپرسه.

در همه این موارد، منظورم با گردانندگان تور ه.

3 پسندیده

اینایی که دارین میگین شما هیچ وقت قبل از تور نمیتونین ببینینشون و تاثیری در تصمیمگیری اولیه شما برای خرید نخواهد داشت! همه روی بروشور و تبلیغات مینویسن فضای خوب و فلان این ها تاثیری در خرید نداره و بلکه در خرید مجدد تاثیرگذاره

این دست تورگردان نیست!!! تور گردان نمیدونه تو چجور آدمی هستی! تورگردان آشناهای تورو نمیشناسه! و تورگردان نمیتونه تو رو با اشناهات سفر ببره

علمی بودنش که می تونه در تبلیغات عنوان بشه مثلا درج میشه با حضور جناب آقای … زمین شناس (با فلان رزومه)
منظورم از علمی بودن فقط اطلاعاتی که لیدر میده نیست، حضور یک شخصیت ویژه؛باستان شناس…

من نیازم رو گفتم و چیزی که جذبم میکنه. بروشور منو جذب نمیکنه، غذا هم جذبم نمیکنه. اما اگر بنویسن تو این تور قرار مافیا بازی بشه میگم ایول خب اینا تیپ آدمایی ان که من دوست دارم. دیگه هنر همون تورگردان که المان های شخصیتی مختلف پیدا کنه

1 پسندیده

بازی هم خیلی جالبه، البته من مافیا بلد نیستم ولی خب اتفاق باحالیه

اهان پس منظورت اینه تور یه ایونت داشته باشه یه چیزی شبیه مسابقه، بازی و همچین چیزی

1 پسندیده

این که من رو در موقعیت هایی قرار بده که تنهایی امکان پذیر نباشه
برای هر شخصیتی فضای خوبی فراهم باشه و توش احساس امنیت جسمی و روانی داشته باشم
فضای احترام، احترام، احترام وجود داشته باشه، شخصیت آدم ها مهم باشه
دنبال خوشی کردن آدم ها کنار هم باشن و البته فرصت یادگرفتن هم حسابی فراهم باشه

2 پسندیده

دقیقا. اتفاقا منم خیلی مافیا دوست دارم و خیلی هم به آشنایی بیشتر آدمها کمک می کنه. جو رو صمیمی تر می کنه.
(حالا یا مافیا یا بازیهای گروهی دیگه.)

برای من آره، ولی حرف کلی من این که به بهانه این که خیلی چیزا رو روی بروشور نمیزنن و تا نری نمیفهمی نمیشه روشون کار نکرد. من فکر میکنم تور شاید یه چیز توصیه ای باشه و این عملا تجربه یک بار رو عملا حذف میکنه. یعنی خیلی راحت از دوستت میپرسی کدوم تور رو رفتی خوب بوده و احتمالا همونو میری. پس زیاد نمیشه به بروشور و تبلیغات اکتفا کرد. باید سراغ المان های شخصیتی آدما و تیپشون بری. بازم میگم همه طرز فکرشون این نیست که بپرن تو یه جمع غریبه.

1 پسندیده

من یه بار توی یه توری شرکت کردم که البته یکی از دوستان معرفی کرده بود و لیدر رو می شناخت. (روی همین حساب هم ثبت نام کردم). ولی چیز جالبی که توی مشخصات تور نوشته بود این بود که:
از پذیرفتن آدمهای بداخلاق معذوریم. و بعدش هم ایموجی خنده گذاشته بود.
به نظرم رسید آدم بامزه ای ه. و البته بود. و جو تور هم به نظرم خیلی به لیدر تور بستگی داره.

1 پسندیده

نکات ساده ولی خوبی در بالا مطرح شد. و به نظرم یکی ش مهم‌تره و میخوام روش تاکید کنم:

مثلا اگه در آگهی تور، تجربه‌ی دیگران که قبلا با اون تور گردشگری سفر کردن، یه جوری با امضای خودشون درج شه (مثلا با دستخطشون و یا زیر عکسی از اون‌ها در سفر) میتونه تو انتخاب تاثیر داشته باشه. در دسترس قرار دادن چنین تجربه‌هایی که حکم توصیه رو داره، بعید میدونم کار سختی باشه و باعث میشه تبلیغ یه تور از حالت تبلیغ یه «کالا و چیز» به تبلیغ یه «سرویس و خدمت» نزدیک شه.

3 پسندیده

این جواب راحت رد شدن از پیشنهاداته به نظر من. این که تورگردان آشناها رو نمیشناسه پاسخ درستیه اما استراتژی هایی وجود داره برای تشویق همسفر شدن دوستان. مثلا نفر اول با قیمت عادی، نفر دوم با درصد کمی تخفیف، نفر سوم بیشتر و … تا جایی که افراد تشویق بشن با دوستاشون اکیپ بشن و در تور ثبت نام کنن.

2 پسندیده