موتورهای برقی به جای بنزینی در سطح شهر

طبق بررسی های صورت گرفته: موتور سیکلت برقی در هر 100 کیلومتر بطور تقریبی 1500 وات برق مصرف می کند و این میزان بطور تقریبی برابر با 501 تومان می باشد. در صورتی که برای پیمودن مسیر با موتور سیکلت بنزینی در هر 100 کیلومتر نیاز به 2 تا 3 لیتر بنزین 700 یا 1000 تومانی می باشد.

این موتورها مزایای دیگه ای هم نسبت به موتور بنزینی دارن که تو متن خبر هست. با اینکه این خبر مال سال ۹۳ هست، هنوز استفاده ی خاصی از موتورهای برقی در سطح شهر نمیبینیم. چرا؟

برا ترغیب موتورسوارا به استفاده از این نوع موتورها چه مشوق هایی میتونه موثر باشه؟

2 پسندیده

سال‌هاست دلم می‌خواد یک ماشین برقی کوچولو داشته باشم، که نشده، الان به موتور سیکلت برقی رسیدم؛ در سفرهای چندساعته هر روزه تو شهر با وسایل عمومی خسته نمی‌شم، ترافیک رو دور می‌زنم هم آلودگی ایجاد نمی‌کنم.
به نظرتون این یکی هم در حد آرزو می‌مونه؟
ماشین برقی دور از دسترس به نظر می‌رسه ولی دومی نه! فقط باید . . .، باید به چی غلبه کنم؟

با این که گواهینامه موتور به خانم‌ها نمی‌دن، بعضی خانم‌ها این رو عملی کردن، من چرا نکنم‌؟

قانون به صراحت موتورسواری بانوان را منع نکرده ولی پلیس به دلیل نداشتن گواهینامه موتورشون رو توقیف می‌کنه! و آنها همچنان مقاومت می‌کنند و ادامه می‌دهند :muscle:

1 پسندیده

همونطور که @leila گفت عدم تولید آلودگی هوا میتونه یک ملاک خیلی خوب باشه البته دیگه دردسر رفتن به صف های بعضا طولانی پمپ های سوخت و
خراب شدن قطعات وسیله نقلیه بر اثر نشت سوخت و رسوبات بنزینی در کار نیست. ارزان تر و به صرفه تر هم هست و احتمالا این گونه وسایل نقلیه صدای ملایم تری نسبت به وسایل نقلیه با سوخت فسیلی داشته باشند و آلودگی صوتی کمتری خواهیم داشت .
و این یک مزیته. نحوه تعمیرش هم شاید آسانتر باشه.

1 پسندیده

میدونستید که میتونید برای خرید قسطی موتور های برقی بدون ضامن و بدون بهره اقدام کنید؟ اگر علاقه دارید و نمیتونید پولش رو یکجا پرداخت کنید، حتما سری به لینک بزنید و از شرایطش باخبر بشید

1 پسندیده

یک علت گرون بودن موتورهای برقی وارداتی بودن تکنولوژی ه در حالی که موتورهای درون ساز سال هاست که در ایران خط تولید تقریبا 100 در صد دارن. از طرفی بی ارزش شدن پول، این موتورها رو بیشتر از گذشته دور از دسترس قشر متوسط و ضعیف جامعه کرده. در کشورهای GCC هم موتورهای برقی استفاده چندان زیادی ندارند و اسکوتر ها با توجه به قیمت مناسب‌تر و عدم نیاز به جای پارک، معمولا رایج ترن. شاید به زودی در ایران هم جای خودشون رو باز کنند.

2 پسندیده