میزان مصرف گاز پکیج نسبت به بخاری و شومینه چقدره؟

یکی از چیزهایی که این روزها سخت گیر میاد انرژیه. احتمالا چندین سال آینده وضع از این هم سخت تر بشه. و خب خوبه آدم با روش های بهینه ی مصرف انرژی آشنا شه.

مدتیه پکیج نصب کردیم تو خونه و نسبت به قبل خونه خیلی بهتر گرم میشه. و خیلی علاقه مندم بدونم ایا مصرف انرژی پکیج نسبت به شومینه چه طوره؟

سوال رو در وب که گشتم جوابی قابل اعتماد نیافتم، یکی دو جا گفته پکیج مصرفش بیشتره و بعضی جاها گفته پکیج کم مصرف تره!

##پرسش

برا اینکه اتاق به میزان مشخصی گرم شه، پکیج انرژی بیشتری مصرف میکنه یا بخاری؟ چقدر؟

و راستی چرا این جور وسیله ها برچسب انرژی ندارن؟!

مصرف انرژی پکیج نسبت به بخاری

4 پسندیده

خانه ما مجهز به پکیج است و خانه پدربزرگم با بخاری گرم میشه. مقدار مصرف رو مقایسه نکردم اما پولی که پدربزرگم می پردازه تقریبا ده برابر بیشتره. البته ما برای صرفه جویی در فصل زمستان دمای خانه رو بین ۱۸ تا ۲۰ درجه تنظیم می کنیم در حالی که خانه پدربزرگم خیلی گرمتره. ما هم پکیج ایران رادیاتور داشتیم و هم بوتان و کیفیت هر دو هم عالی بود. فقط به دلیل رسوب و املاح آب هر دو یا سه سال باید سرویس بشن.

شاید دلیل این که پکیج ها برچسب انرژی ندارن به خاطر تفاوت در مصرف آدم هاست. یکی ممکنه یه دوش پنج دقیقه ای بگیره و یکی ممکنه نیم ساعت حموم کردنش طول بکشه.

بخاری اتلاف خیلی زیادی دارد. کافی است به لوله آن دست بزنید و گرمای آن را حس کنید. گاز داغ خیلی راحت از لوله‌ بخاری خارج می‌شود. در طرف مقابل پکیج یک مخزن آب را گرم می‌کند. این آب در یک سیکل بسته درون خانه جریان دارد و اتلاف انرژی از این طریق کمتر است.

5 پسندیده

بسیار عالی مطلب دقیق . من هم با همین مطالبی که گفتی موافقم

علاوه بر نکته‌هایی که علی گفت، به نظرم چون پکیج حرارت رو از یک نقطه به چند اطاق منتقل می‌کنه، اختلاف دمای بیشتری رو در مخزن آب پکیج ایجاد می‌کنه و این اختلاف دما باعث افزایش راندمان می‌شه.

فن‌کوئل فکر می‌کنم باز هم راندمان بیشتری رو ایجاد می‌کنه. البته اگر پنکه فن‌کوئل در حالت گرم‌کن، هوا رو به زیر فن‌کوئل می‌دمید، می‌تونست علاوه بر هوای بسیار مطبوع، راندمان بالاتری هم داشته باشه.

بخاری‌های ژاپنی که ترکیبی از بخاری و فن هستن، واقعا هوای مطبوعی رو فراهم میارن و البته مصرف گاز خیلی کمتری دارن.
هرچند با وجود سنسورهای متعدد، بهتره توی استفاده از اون‌ها هم احتیاط بشود.