نظرتون راجع به ایده سفرنامه تصویری برای جذب گردشگر و توریست چیه؟

یه ایده به نظرم رسیده برای جذب توریست که البته برای حفظ مالکیت معنویش توی وبلاگ خودم، لینک زیر، کامل توضیحش دادم:

https://vamilon.com/blog/attract-tourists

واقعا به این ایده فکر کردم و مطمئن هستم که جواب میده و دوست دارم شما هم این موضوع رو نقد کنید.

خلاصه ایده این هست که هر کسی که میره یه جا رو میگرده یه سفر نامه تصویری درست کنه و بعد اون رو به اشتراک بزاره یه هشتگ هم همه باهم برای این جور پست ها در نظر بگیرن و بعد این ویدئو ها رو با کمک هم به اشتراک بزاریم.

4 پسندیده

خب خب موضوع خوب و ایده خوبیه
سفر نامه تصویری حتما یه پی نوشت زیرش لازمه
اینطور تصویر و روایت ها در اینستگرم بشدت زیاده و روبه روز داره بیشتر میشه .اگر کسی که گردشگر هستش توسط سایت خودش بتونه بر اساس جوانب حفظ محیط زیست و طبیعت پیش بره و سفرنامه و گردش هاش رو بنویسه خیلی خوبه و کمک میکنه.خب من خیلی از این آدمها رو بررسی کردم و دیدم از نظر من تایپ فارسی تو تو سایت های همون گردشگران خیلی بوده و هست و بد نبود و گاهی حتی پادکست هایی هم گوش دادم.اما منظور کلی من این هستش که اگر بتونیم سایت یا پروفایل هایی که در تریپ ادوایز هستش رو به روز و گسترش بدیم بهترهوبیشترین نظرات رو کسب و جلب کنیم.این میتونه توسه بخشی بیشتری روی ایران داشته باشه.خصوصا که مسئله نا امنی ایران رو دان میکشن وسط میشه به روز کردن اطلاعت در یک سایت بین المللی این توسعه بخشی بیشتر شد.
حالا اگر بین این سایت ها دو زبانه یا چند زبانه باشه خب معمولا هم سرچ کردن برای توریست ها راحت تره و هم اگر امکانات رو با جزییات نوشته باشیم.

3 پسندیده

فرمایش درسته. این دسته سایتها و پستها و در شبکه های اجتماعی فراوان هست. ولی دو نکته داره یکی اینکه همه از یه هشتگ خاص برای معرفی نامه شون استفاده نمیکنن. دوم اینکه اطلاعاتی که میزارن طبق این چیزی که بنده راجع بهش صحبت کردم نیست . اطلاعات سفر طبق این استاندارد در دسترس باشه:

هر گردشگری که میخواد بجایی بره اول از همه این براش مهمه که از کجا و چه ساعتی راه بیوفته چه چیز هایی لازم داره از کدوم مسیر به مقصد میرسه وقتی اینها رو توی ویدئو شما ببینه نصف نگرانی هاش حل میشه. وقتی شماره افراد اون روستا رو داشته باشه میتونه با اونها تماس بگیره و از اب و هوا یا اینکه امشب خونه ای رو برای کرایه دادن دارن یا نه یا … مطلع بشه. خب بعدشم خیلی راحت راه میوفته و میره "

1 پسندیده

خب استاندار ها برای هر شخصی بنظرم متفاوته و نمیشه همه رو با هم مقایسه کرد ولی افراد و مناطقی که سفر میکنند طبق تجربیاتشون یه مورد موشترک به دست میاد .
مثلا اگر کوله ای میخوان سفر کنند به یه شکل و اندازه نیست مثلا هر کسی به اندازه قد و وزنش میتونه کوله اش چند کیلو باشه مهمه و با چی میخواد سفر کنه؟هواپیما؟قطار کشتی ماشین و یا دوچرخه؟
منطقه ای که سفر میکنه از نظر اقلیم چطوره و معمولا باید متناسب با اهالی اون منطقه و هم رنگ لباس های اونا تا جایی که ممکن هست لباس پوشید.شرایط هاستل و هتل ها رو سنجید و اینکه مناطق امن اون کشور ویا محله چطوره …
ویدئو راحت تر میکنه کار رو ولی اینکه ودئو ساخته میشه بازم نیاز هستش که در ویدئو تمام نکات گفته بشه یا زیر نویس بشه مثلا اگر میخواید به شمال در فلان فصل سفر کنید بهتره چه کارهایی انجام بدید و وسایلی که در فیلم میبینید رو با خودتون بردارید اینطوری راحته بنظرم.
ساعتش بنظرم بیشتر دست خود افراد هستش که بسته به نوع وسیله سفرشون و یا اینکه کارشون چطور سفر میکنند.
رزرو های قبل از رسیدن هم قبل از شروع سفر انجام بشه بد نیست اما همیشه یه اتفاقاتی هم در سفر میفته که ممکنه تاخیر یا زود بشه

1 پسندیده