نظرتون راجع به خواستگاری خانم از آقا چیه؟

آیا مناسبه دخترخانوم ها به پسرها ابزار علاقه کنن و پیشنهاد دوستی بدن؟ منظورم قبل از اینه که اقا پسر قدم جلو گذاشته باشه و درخواست دوستی و یا خواستگاری کرده باشه، به نظرتون درسته دختر پا پیش بذاره؟

نتیجه چنین پیشنهادی چی میشه؟ آیا آقا پسرها قبول میکنن؟ اگه قبول کنن، آیا رابطه به خوبی پیش میره؟

دنباله‌ی موضوع چرا دخترا باید منتظر باشن که انتخاب بشن؟

7 پسندیده

مناسب که ممکنه به فضا و افراد بستگی داشته باشه، ولی من فکر نمیکنم نه مزیتی باشه و نه مشکلی داشته باشه.

من فکر نمیکنم در فضای امروز خیلی نامعمول باشه. ولی نکته اینه که باید بفهمن که صرفا یه پیشنهاد هست و طرف مقابل ممکنه قبول نکنه و خودشون با این مسئله کنار بیان.
قسمتی از این داستان، به ذهنیتی برمیگرده که همه ما با اون بزرگ شدیم، البته نمیشه منکر شد که شاید قسمتی هم به خصوصیات روحی متفاوتِ خانمها و آقایون هم برگرده.

5 پسندیده

شدنش که میشه ، ولی فکر نمی کنم مردهای ایرانی با این قضیه در نهایت کنار بیان ، یعنی در آینده به احتمال زیاد یکسری مشکل ایجاد میشه.
نیازی هم به این کارها نیست ، دختر خانوم یکم دور و بر اون شخص باشه و یکم ظاهر و رعایت کنه خوده آقا پیشنهاد میده.

2 پسندیده

دوست خانمی داشتم که یه روز داشت از خاطراتش میگفت و گفتن که «هیچ وقت این اشتباه رو نکنین که به یه آقاپسر پیشنهاد بدین! اگه پسری شما رو بخواد، خودش بهتون پیشنهاد میده و اگه تا الان پیشنهاد نداده، یعنی احتمالا تمایلی به ارتباط بیشتر نداره و یا هنوز ذهنا با خودش به تفاهم نرسیده.»

ظاهرا ایشون تجربه ی این کار رو داشتن، و نتیجه دقیقا برعکس بوده.

دوست آقایی هم داشتم که ایشون هم از همین میگفتن که دختری بهشون پیشنهاد داده بود و بعد پیشنهاد ایشون (دوست آقا) کلا تمایلشون به ارتباط حتی اجتماعی با دوست خانم رو از دست داده بودن!

البته نظری راجع به چرایی و دلیل منطقیش ندارم. صرفا تجربه ها رو منتقل کردم.

5 پسندیده

دلیلش این میتونه باشه که برای هر مرد ایرانی زن یک کالاست ، و کالا خریدار و انتخاب نمیکنه. در اصل اگر کالا خریدار و انتخاب کنه ارزش کالا میاد پایین و به نوعی میگه من ارزش ندارم . البته خانوم ها با این قضیه مشکلی ندارند خودشون موقع خاستگاری میگن مثلا صد تا سکه خیرش و ببینی

1 پسندیده

خوب تجربه‌های تنها نمیتونن اصول بنیادی رو ثابت کنن. حتی اگر یه پسر پیشقدم بشه:

  • خیلی وقتها پیش میاد که روابط به جایی نمیرسه و به شکست منجر میشه.

  • خیلی وقتها پیش میاد که شکست در رابطه منجر به از دست دادن ارتباط اجتماعی میشه. کمتر ممکنه پیش بیاد که دو نفر بعد از شکست در رابطه عاطفی، به رابطه اجتماعی ادامه بدن.

چون تعداد این تجربه‌ها خیلی کم بوده، ممکنه این تصور ذهنی پیش بیاد که حرکت نامعمول باعث این شکستها شده. ولی میشه جامعه آماری رو به شکلی هوشمندانه بزرگتر کرد. فرض کنین که خانمی ابراز تمایل خودش رو به شکلی غیرمستقیم و با استفاده از روشی که ناصر گفت بیان کنه یعنی:

وقتی این اتفاق افتاد، هرچند در ظاهر پیشنهاد از طرف آقا بوده ولی در اصل این شروع تمایل از طرف خانم بوده. من فکر کنم این موارد رو میشه کاملا مقایسه کرد و دید که به شکل آماری تفاوتی معنادار با حالت معمول دیده نمیشه. دلیل هم اینه که اونقدر موارد موفق در این کار در جامعه دیده شده که اصطلاحا خانمها برای مخ‌زدن به این سبک :grin: هیچ مشکلی ندارن و نکته منفی در اون دیده نمیشه!

3 پسندیده

بعنوان کسی که با دوستش ازدواج کرده برای ما هیچکدوم از مراحل اینطوری نبود که کسی بیاد “مستقیم به اون یکی پیشناهادی بده”! یعنی تو دنیای واقعی اتفاقا (برای من حداقل) اینطوری حساب شده پیش نرفتن. اینطوری بوده که تو هر مرحله قبل اینکه به زبون بیاریم سطح رابطه‌مون رو بهش رسیده بودیم!: )) یعنی یجورایی وارد رابطه شدیم و بعدش اصلن یادم نمیاد کدوم‌مون به زبون آورد و بقیه هم کم‌کم مطلع شدن که بله این دو نفر باهمن. یادم نمیاد چون به نظرم اهمیتی نداره کی بگه.
تو قضیه ازدواجم واقعن یادم نمیاد کِی به این نتیجه رسیدیم یا کدوم‌مون مطرح کرد!: ))) دوباره وقتی به زبون آوردیمش که هردو درونی بهش رسیده بودیم. ولی خب بقیه‌ی فرآیند و درگیر کردن خانواده‌ها سنتی بود چون دلیلی برای غیرسنتی برگزار کردنش نداشتیم!: ی

3 پسندیده

زیاد اتفاق می‌افته و اشکال خاصی هم نداره… در نهایت اسمش پیشنهاده و طرف می‌تونه قبول نکنه…

البته خیلی کار غم‌انگیزیه و من باشم عمرا این کارو نمی‌کنم چون پسرهای ایرانی به هیچ عنوان جنبه‌اش رو ندارن و فورا سواستفاده می‌کنن (منظورم روابط جنسی نیست)

دختری که بخواد آویزون پسر بشه باید به حالش تاسف خورد واقعا چون واقعا بدبختش می‌کنن پسرها…

از نظر من روابط بین زن و مرد در جامعه ایرانی و خیلی از جوامع دیگه مخصوصا جوامع دینی کلا اشتباهه. این باعث میشه همچین سوالی مطرح بشه. در واقع جنسیت نباید جایگاهی توی خواستگاری کردن داشته باشه. میدونم مسخره شاید به نظر برسه ولی من تا به حال از کسی خواستگاری نکردم ولی خیلی پیشنهاد دریافت کردم و از دید من این کوچک شمردن خانم ها نیست ولی در افکاری خیلی ها این موضوع بسیار زشته.

2 پسندیده