نقش طراحی محصول در سطح گرمای زمین چیست؟

برخی از محصولاتی که ما در طی روز با آن ها سر و کار داریم، در سطح زمین گرما تولید می‌کنند که اجاق گاز می‌تواند یک مثال عمومی‌تر در این زمینه باشد.
ما چگونه می‌توانیم سطح گرمای تولید شده از این دسته محصولات را به حداقل برسانیم؟

4 پسندیده

چرا میخواید این کار رو انجام بدید؟ موردی که مثال زدید دقیقا کاربردش تولید گرما هست. با کاهش گرمای تولیدی، استفاده ازش بی معنی میشه!

پی نوشت: ظاهرا استفاده از ضمینه به جای زمینه باب شده.

2 پسندیده

لازم به توضیح هست که تولید گرما به خودی خود برای اتمسفر زمین مشکل ساز نیست. چون چیزی که با عنوان گرمایش جهانی از اون یاد میشه در نتیجه بالارفتن غلظت گازهای گلخانه ای (گازهایی مثل متان، کربن دی اکسید، نیتروس اکسید و …) هست که تابش خورشید رو به نوعی در اتمسفر زمین حبس می کنند.
البته روش هایی که معمولا بشر برای تولید برق و حرارت و به طور کلی تولید محصولات از اون استفاده می کنه همراه با مصرف سوخت هست و این سوخت ها که معمولا پایه کربنی دارند در نتیجه سوختن از خودشون دی اکسید کربن به جا می گذارند و از این طریق هست که به عنوان مثال تولید حرارت سهمی در گرمایش جهانی داره.
به عنوان مثال یک چشمه آب گرم هم حرارت رو از لایه های زیرین زمین به اتمسفر منتقل می کنه ولی عملا سهمی در گرم شدن زمین نداره.

راه چاره این هست که بشر از سوخت هایی استفاده کنه که محتوای کربن کمتری داشته باشند (مثل متان و هیدروژن) و از فرآیندهایی استفاده کنه که راندمان بالایی دارند و در نتیجه مصرف سوخت اونها کمتره.

به عنوان یک نمونه: استفاده از سوخت بر مبنای زیست توده فایده اش اینه که اصطلاحا چرخه کربن اش صفر هست. یعنی اینکه اون زیست توده اگر در طبیعت رها بشه هم به طور طبیعی پس از تخریب از خودش دی اکسید کربن و متان آزاد می کنه؛ اما اگر ما ازش به عنوان سوخت استفاده کنیم هم نیاز خودمون رو برطرف کردیم و هم کربن اضافه ای به جو ساطع نکردیم.

3 پسندیده