نوتیف‌ها در شبکه اجتماعی چقدر در ذهنتون ماندگار میشه؟

وقتی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت میکنین، یک سطح ارتباط نوشتاری و واضح برقراره که همه به خوبی اون رو می‌بینن. معمولا تلاش بر این هست که در این سطح عمومی، اثرگذاری از طریق رقابت برای لایک به دست بیاد. ولی در زیر لایه‌های طراحی شبکه‌ها نوعی عمیقتر از ارتباط وجود داره که هرچند از نظر تعداد محدودتر هست اما از نظر اثرگذاری عمق بسیار بیشتری داره.

تا حالا به نوتیفهای خودتون دقت کردین؟ دقت کردین چه کسانی بیشتر شما رو لایک میکنن یا به شما پاسخ میدن یا ارتباطهای مختلف دارن؟

3 پسندیده

چه سوال جالبی مطرح کردی!
اره توجه میکنم ولی هر لایک لزوما به معنی تایید کلی مطلب نیست و معناهای مختلفی داره یکی از روی عادت لایک میکنه یکی بخاطر جبران لایک متقابل ، یکی هم مطلب رو می خونه و میپسنده . بیشتر از آدمهایی خوشم میاد که به دنبال روشن شدن حقیقتن نه تحمیل نظرشون یا جدل بیهوده . بعضی ها هم فقط در نظر دادن میگن فلان چیز خوب بود و فلان چیز بد … خودم سعی دارم اینطور نباشم و یه جرقه تو فکر کسی که پست گذاشته ایجاد کنم نه این که صرفا تایید یا رد کنم

3 پسندیده

نکته مهم اینه که به اندازه یک فرد مهم معمولا میتونی توی ذهن افراد بمونی. یعنی حوصله به خرج دادن در ارتباط میتونه اهمیت بالایی داشته باشه، چیزی که معمولا به اون دقت نمیکنیم.

2 پسندیده

اول رو خود سوال کمی مانور بدم که برام شفافتر شه:

منظورتون از “نوع عمیقتری از ارتباط” چیه؟ یعنی چجوری عمیق تر اثر میذارند؟
من سطح نوشتاری نوع عمیقتری از ارتباط میدونستم!! در واقع اگه از یه موضوعی خیلی خوشم بیاد یا اینکه واسه شخصی فوق العاده احترام قائل باشم حتماً براش مینویسم. یعنی تا حالا داشتم اشتباه میزدم :face_with_hand_over_mouth:


آره راحتترین کار برام در شبکه های اجتماعی دقت کردن به نوتیفهاس. یه سری نوتیف رو معمولاً خود ابزار برام میفرسته. مثلاً اینستا یا لینکداین بهم اصرار دارن که بیا با این افراد دوست شو. خب طرفدارای زیادی دارم که خودشون بیخبرن ولی ابزار میدونه اینا دوستای بالقوه منن :wink: یه سری نوتیف هم به خاطر فعالیت بقیه برام میاد. مثلاً فلانی پستت رو لایک کرده. این هم برام جذابه. ولی اطلاعات زیادی نمیتونم ازش استخراج کنم. میذارمش برحسب رعایت عرف جامعه مجازی.

3 پسندیده

دقیقا تو این شلوغی گرفتار کلیشه شدیم در صورتی که با آرامش و حوصله و توجه ارتباط میتونه پر رنگ و معنا دار بشه و نه صرفا چند کلمه از روی عادت

3 پسندیده