نویسنده‌ها درباره چه چیزهایی بنویسند، موفق‌تر هستند؟

یک نویسنده درباره چه چیزهایی بنویسد مخاطب بیشتر به نوشته‌هایش احساس نزدیکی می‌کند؟

شنیدم که بهتر است درباره‌ی چیزهایی که می‌داند، بنویسد. در این صورت آیا نویسنده‌های خوب دنیا قبل از نوشتن رمانشان، درباره اطلاعات آن تحقیق می‌کنند؟

نویسندگی

3 پسندیده

من زندگی نامه ها رو دوست دارم؛ یعنی نویسنده از خودش و افکارش بنویسه
مخصوصا اگر درباره ی دوران کودکی اش باشه عالیه
اگه کتابی اینجوری سراغ دارین معرفی کنین :heart_eyes:

2 پسندیده

به نظرم نویسنده به چند فاکتور نیاز داره که بهش مسلط باشه 1- نیاز اکثریت مخاطبین 2-فوت و فن نویسندگی 3-تجربه کافی برای ابداع روش های مرتبط با موضوع 4- شانس 5- اینکه برای هر کدام از مخاطبین (خاص و عام)مطلبی برای گفتن داشته باشد.

1 پسندیده

قطعا نویسنده موفق نویسنده ایه که از تجربه زیست شده خودش بنویسه. نویسنده ای که تا حالا تجربه عشق و دردش رو نکشیده باشه به طور کلی نمی تونه رمان عشقی خوبی بنویسه و تمام درد عشق رو بنویسه. البته تجربه زیستی که میگیم اعم از تجربه های واقعی، خواندن کتاب، دیدن فیلم می تونه باشه. به این معنی که خوانده های ما هم جزو تجربه زیستی ما میشن البته باید به اندازه کافی خونده باشیم. سوال پیش میاد که آیا کسی که رمان یا فیلمنامه ای درباره فضانوردی می نویسه آیا حتما باید فضا رفته باشه نه. می تونه با زیست مطالعاتی و مال خود کردن تجربیات فضانوردان رمان موفقی بنویسه. موضوع بیشتر نحوه زیست هست. سبک زندگی. باید سبک زندگی ما به آنچه که می نویسیم بخوره. به عنوان مثال فیلمسازی که هر روز با شاسی بلند از خونه تا آموزشگاه بره و بعد با همون برگرده خونه یا فقط تو کافی شاپ ها دیده بشه، وقتی فیلمی درباره فقر حاشیه شهر میخواد بسازه طبیعتا دیدگاه واقعیش توریستیه و از پشت شیشه همون شاسی بلند. وقتی تو فیلمش میخواد بشینه سر سفره فقرا و از زبون اون ها بنویسه لو میره که داره ادای فهمیدن فقر رو درمیاره. این فیلمساز بهتره بره همون تجربیات قشر خودش رو بنویسه نه این مسائل رو.

3 پسندیده