نویسنده خوب کیه و برای نویسنده شدن،چه باید کرد؟

نویسنده ی مورد علاقه ی شما کیه؟ ویژگی مهم نوشته هاش چیه؟ چرا انتخاب اش کردی؟ چطور باهاش آشنا شدی؟ آیا شخصیت خود نویسنده در علاقه مندی شما اثر داره یا فقط نوشته هاش مهمه؟

2 پسندیده

داستایوفسکی نویسنده مورد علاقه من است.

وارد ریزترین جزییات شخصیتی افراد درون داستان می‌شود.

قهرمان داستان‌هایش را دوست دارم. قهرمان داستان‌های داستایوفسکی معمولا یک آدم شکست خورده و طرد شده هستند. این را به ویژه در کتاب یادداشت‌های زیر زمینی می‌توان دید.

اول کتاب‌های دبیرستان و دوم یک دوست خوب.

همیشه در پس ذهنم به این فکر می‌کنم که داستایوفسکی یک محکوم به مرگ بوده و سختی‌های زیادی را تحمل کرده است. این ویژگی‌های شخصیتی، نوشته‌هایش را برایم جذاب‌تر می‌کند.

3 پسندیده

به! چقد سوال خوب :slight_smile:

الان (در همین لحظه از زمان) جرج مارتین اومد تو ذهنم! نویسنده‌ی مورد علاقه‌م نیست لزوما، چون فقط یه کتاب رو اون هم نه تا انتها از ایشون خوندم. ولی خیلی دلم میخواست بفهمم جورج مارتین چه جوری داستان «بازی تاج و تخت» رو مینویسه؟!

پاسخ بقیه سوالا تقریبا سرراست میشه:‌ من اصلا نویسنده رو نمیشناسم و برادرم ترجمه‌ی کتابش رو در اختیارم گذاشت، و چیزی که در داستان جلبم می‌کرد، این بود که می‌تونستم دنیای داستان رو از زاویه دید شخصیت‌های مختلف ببینم. و با اینکه کتاب داستان خوبی در برابر بدی بود، هیچ قهرمان نامیرایی در کتاب وجود نداشت! (البته تا اونجایی که من کتاب رو دنبال کردم).

انتخاب خودتون کیه/چیه؟

2 پسندیده

من نویسنده هایی رو دوست دارم که از خودشون نوشتن ،از زندگی خودشون ،از مشکلات و از شادی های خودشون نوشتن . مثلا هوشنگ مرادی کرمانی و کتاب “شما که غریبه نیستید” واقعا عالیه، چون از خودش و کودکی اش داره میگه
کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون که داره از خاطراتش مینویسه فوق العاده اس.
این کتاب ها بنظرم جذاب اند چون هر آدمی خودش یک کتابه، ما قبل از هر کتابی، بهتره که کتاب آدم ها رو ورق بزنیم و از زندگی شون، درد ها و رنج ها و شادی هاشون بدونیم و بهترین کتاب ها رو من زندگی نامه ها میدونم.

3 پسندیده