همایشها و سمینارهای موفقیت چقدر در واقعیت کاربردی هستند؟

همایش و سمینارهای زیادی در زمینه اصول موفقیت شرکت میکنم ولی در مواجهه با واقعیتهای جامعه افراد کمی با من همسو هستند.
ادبیات جامعه معمولا انگیزه‌ ها را کمرنگتر کرده دوباره بعد از چند روز دچار روزمره گی میشوم😯

3 پسندیده

به عنوان کسی که هم در همایشهای زیادی شرکت کردم و هم ارائه دهنده بودم، البته از نوع علمی، میتونم دو نگاه به این همایشها رو مطرح کنم. امیدوارم کمک کنه به تجربه‌اندوزی و نحوه استفاده از وقت و انرژی که برای اینکار میزارید.

  • نگاه خوشبینانه اینه که مطالب همایش اصول کلی هستن و برای تطابق با واقعیت باید نکات تجربی رو هم اضافه کنید. مثلا به مطالب کلی در مورد موفقیت، زمینه‌های تیمی، اجتماعی و بازار موجود در جامعه را هم باید اضافه کنید. با این دیدگاه میتونید از مطالب کلی مطرح شده، درست استفاده کنید.

  • نگاه بدبینانه اینه که کسی که میاد در مورد موفقیت همایش میزاره، احتمالا خودش چندان موفق نبوده وگرنه کار بهتری دست و پا میکرد.

نکته جالبی که میتونم مطرح کنم تا در صورت شرکت در این همایشها، بتونید از جنبه‌های جدید استفاده کنید، استفاده از محیط همایشهاست. چند وقت پیش یه سریالی رو میدیدم که پسربچه‌ای دنبال رفع مشکل دوستیابی خودش بود. برای اینکار رفت از کتابخونه یه کتاب برای دوستیابی گرفت. بعد هرچه تلاش کرد براساس کتاب پیش بره، موفق نشد. وقتی داشت با خواهرش درددل میکرد در این مورد، خواهرش برگشت بهش گفت: " چرا خیلی ساده، به کارت کتاب نگاه نمیکنی؟ اونجا لیست کسانی که دنبال دوست هستن، نوشته شده. میتونی بری با اونا دوست بشی."

توی این همایشها هم میتونید به دنبال کسانی باشید که تشنه موفقیت هستن. با تعامل با اونها میتونید مسیری کاربردی‌تر برای موفقیت پیدا کنید.

5 پسندیده

شرکت در همایش‌ها بیشتر برای به دست آوردن کلیدواژه و یا ارتباط با افراد هست. به سختی میشه با شرکت در همایش مطلبی را یاد گرفت و یا انگیزه‌ی انجام کار جدیدی را پیدا کرد.

خیلی نمی‌شود با صرف همایش رفتن انگیزه‌ای برای انجام یک کار جدید پیدا کرد، بلکه مسیر معمولا بر عکس هست: فرد انگیزه ی انجام کاری را دارد و برای حفظ ارتباطات در اون حوزه یا به روزرسانی اطلاعات خودش به همایش می‌رود.

6 پسندیده

واقعيتش از نظر من خيلي خوبن، ولي در صورتي كه كاملا رايگان باشن و حتي يه پذيرايي هم داشته باشن.
اخه نكات خوب ميگن توي مدت سخنراني جوري كه ارزش يك بار شنيدن رو داره، ولي اونقدر خوب نيست يا اونقدر كامل نيست كه ارزش پول دادن رو داشته باشه.

4 پسندیده