پشه ها تو زمستون کجا میرن؟

و پشه ها چقد به تغییرات دمایی حساسن و در چه دماهایی شاد و زنده ن؟
#ایده
و آیا میشه از پاسخ به این پرسش برای طراحی یه پشه-فراری-بده کمک گرفت که تنها کاری که میکنه تغییر دما باشه؟

در ادامه ی مبارزه با حشرات به اصطلاح موذی

4 پسندیده

مثلا توی شمال که رطوبت بالاست خیلی زیاد هستن اما زمستونا اونجا نیستن. شاید می میرن
اما بعضی پشه ها هستن که زمستونا می خوابن. تخم گذاری هم وقتی انجام میشه اگه هوا سرد بشه تخمها باز نمیشن تا هوا گرم و مرطوب تر بشه

#سوال
مقاومت تخم پشه ها توی زمستون چطوری ایجاد میشه؟ چه ماده ای باعث این مقاومت میشه؟

1 پسندیده

شایدم تخم پشه در زمستون تغییر مقاومتی نداره و به صورت قبلش هست. اما پشه ها چون عمرشون کوتاهه میمیرن و نوزاد جدیدی از تخم ها متولد نمیشه و تخم پشه ها هم تا دما به مقدار مشخص نرسه دچار تحول نمی شه. آره؟ :relaxed:

مقاله ای اخیرا راجع به این نکته خوندم که اتفاقا تازه هم هست:

پشه ها زمستونا هم هستن، فقط جاهایی که ما نمیبینیمشون! بعضی هاشون تخم‌هایی میذارن که در برابر سرما دوام میاره؛ و پشه های نوزاد بهار که هوا خوب شه از این تخم ها سر در میارن.

بعضی هاشون به صورت لارو میمونن تا بهار بیاد و رشدشون رو ادامه بدن.

و اکثرشون به صورت پشه ی بالغ تو زمستون زنده میمونن، و جالبش اینه که پشه های نر میمیرن و فقط ماده‌ها زنده میمونن :sunglasses:

3 پسندیده

به نظر من پشه ها در زمستان جای نمیروند که بخواهند باز دوباره در تابستان بیایند بلکه آنها در زمستان میمیرند ولی چیزیکه قابل تامل است این است که سال دیگر اینقدر پشته از کجا میشود که آدم از نیش آنها در امان نیست؟
آنها سه فصل آدم ها و حیوانات را نیش میزنند و طفیلی هستند و در اوایل زمستان که هوا آهسته آهسته سرد میشود آنها شروع به تخم گذاری در محیط های گرم مانند کنج های خانه کنج های حمام و توالت و انباری ها و غیره میکنندو هنگام بهار این تخم ها هستند که شروع به رشد نموده و دوباره پشه میشوند من خودم بار ها به این اندیشه کرده که مگس های که در زمستان کاملا میمیرند و هیچ مگسی دیگر باقی نمیماند چرا در شروع بهار دوباره میآیند بلاخره متوجه شدم که مگس های خیلی کوچک در کنج های پنجره شروع به رشد میکنند آنگاه این موضوع را دانستم.

1 پسندیده