پلتفرمی برای تیم سازی روى يه پروژه سراغ دارى؟

چند ساله در حسرت پلتفرمی برای تیم سازی دارم می سوزم. از وقتی که از محیط دانشگاه دور شدم رسما این فرصت از دست دادم. آیا کسی پلتفرمی برای تیم سازی میشناسه. جایی که افراد بتوانند پروژه های جاری مشاهده کنند. برای عضویت در یک تیم درخواست بدن و یا افراد بتونن دیگران را برای عضویت در پروژه شون دعوت کنند. بشه همون اول نقش هایی که برای پیش بردن یک پروژه نیاز هست رو تعریف کرد و …
آیا همچین بستری موجوده؟

5 پسندیده

تا حالا نمونه ای ایرانی یا خارجی از ایده ی پلت فرم تیم سازی، تحت چنین عنوانی، ندیدم.

برای کسانی که دنبال کار ثابت و استخدام هستن، کارفرماها بیشتر از شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و همین طور فضاهای کاریابی برای تعریف کار و استخدام استفاده میکنن.

برای کسانی که دنبال کار پروژه ای و آزادکاری هستن، سایت های فریلنسری در دسترسن.

مخاطب کارجو (دارای مهارت) در چنین پلت فرمی که تو ذهن دارین، چطور پرسونایی داره؟ آزادکاره یا دنبال استخدام؟ یا بهتر بپرسم چه نیازی هست که در پلت فرم های استخدامی و فری لنسری پاسخ داده نمیشه و نیاز به سبک جدیدی از پلت فرم رو حس کردین؟

حس میکنم با تعریفهایی که از گیت‌هاب شنیدم، شما دنبال چیزی شبیه به اون هستین. البته عموما پروژه‌های گیت‌هاب عملا غیربیزنسی هست. فکر میکنم @saeed_taghavi تجربه‌ای در این مورد داشته باشه.

1 پسندیده

درست میگید. گیت هاب بستری ایجاد کرده که میتونه به قسمت فنی کار خیلی کمک کنه. اما ورک فلو ش جوریه که بیشتری بدرد تیم های توسعه نرم افزار میخوره.

ورک فلویی که برای این منظور مدنظرمه یک وب سایتی شبیه پونیشاس. پروژه ها و چارت نقش های مورد نظر به اشتراک گذاشته میشود. بنفیت ها هم برای هر نقش مشخص میشه (مثلا سهام یا حقوق و دستمزد یا هر چیز دیگه ای) تا افراد که به پروژه (میتونه پروژه نرم افزاری باشه یا ریسرچ دانشگاهی) علاقه مند هستن بتونن درخواست همکاری بدن.

نفس کار بر اساس همکاری ه نه درآمد زایی. تیم های استارت آپی موفق تقریبا همچین ساختاری دارند و تقریبا هیچکدوم از آنجل ها یا شتابدهنده ها از پروژه های بدون تیم حمایت نمی کنند.

2 پسندیده

یه مشکلی توی تیم‌سازی باز وجود داره
در ایران شرکت‌هایی هستند که متخصص تولید استارتاپ هستند. مثل اسنپ و خیلی شرکت‌های دیگه. و استارتاپ‌ها می‌ترسند چنین شرکت‌هایی در همون ابتدا به رقیب بزرگی براشون تبدیل بشن.
این رو توی مسابقه استارتاپی ارمنستان می‌دیدم. ایرانی‌ها به شدت در حالت رقابت بودند و حتی حاضر نبودند ایده خودشون رو به دیگران بگن. شاید این به خاطر تجمع قدرت توی شرکت‌های خاص و انحصاری باشه.

و این یک مسأله رو ایجاد می‌کنه. خیلی وقت‌ها خصوصاً استارتاپها و خصوصاً استارتاپهای ایرانی ترجیح می‌دن اطلاعاتشون رو مخفی نگه دارن. و محیط‌های باز مثل گیتهاب برای ایرانی‌ها ترسناک هست.

1 پسندیده

من هنوز نفهمیدم که مشکل گیت و ورک فلوش چیه!

من خودم از گیت هم برای انجام پروژه های نرم افزاری و هم پیش بردن پروژه های دانشگاهیم، هم قسمت های مدل سازی و برنامه نویسیش و هم قسمت های مربوط به نوشتن (مقالات و پایان نامه) استفاده می کنم. تنها مشکلم اینه که استادم از گیت استفاده نمی کنه وگرنه ما (دو - سه نفری که با هم کار می کنیم) همه روی گیت هاب کارامون رو با هم هماهنگ می کنیم.
اخیرن هم به خاطر نوع کاری که انجام میدم از گیت کمک گرفتم که همه مستندات مربوط به فرآیند تولید یه محصول رو مدیریت کنم؛ هم نقشه ها و هم نامه نگاری ها و مجوز ها. البته در این مورد آخر از سرور خصوصی گیت لب استفاده کردم.

1 پسندیده

گیت برای تیم سازی نیست
شاید بشه برای اون منظور هم ازش استفاده کرد اما اساسا برای این کار نیست.

به راحتی میشه برای مدیریت پروژه از گیت و ابزار های کناریش (مثل Git Extensions یا GitKraken) استفاده کرد، مثلا شما بر اساس یه نقشه راه جلو برین یا تسک های مختلف به افراد مختلف بدین برای انجام کار

اما برای تیم سازی، من ندیدم که گیت ابزاری داشته باشه- میتونین برین و سرچ کنین و پروژه آدم ها رو ببینین، آدم ها رو پیدا کنین و ازشون بخواین که به پروژه شما ملحق بشن

1 پسندیده

اگر میشد نظیر به نظیر آدم ها رو توی شبکه های اجتماعی مختلف پیدا کرد- مثلا شما هم اکانت گیت هاب یه نفر رو ببینین، هم اکانت لینکدین و هم شبکه های دیگه و بتونین اینا رو با هم مچ کنین شاید بشه بر اساس پروژه هایی که در گیت هاب عضو هستن و فعالیت دارن بعلاوه اطلاعاتی که در لینکدین قرار دادن و بقیه تایید کردن یه پلتفرم تیم سازی درست کرد
کار جالبی به نظر میرسه
من نمیدونم که چطوری میشه توی شبکه های اجتماعی مختلف یه فرد خاص رو پیدا کرد و مطمئن شد همون آدمه چون این ارجاعات متقابل خیلی اطلاعات بیشتری به ما خواهد داد.

منظورتان در مورد این سازی چیه؟
اگر شما مثلا یه سری آدم دور و برتون دارید که علاقه مندند یه کار رو انجام بدند میشه از پلترفرمهایی مثل monday .com و یا مایکروسافت team استفاده کرد و در اینصورت وظایف و مسئولیت های هرکس رو مشخص و از اون استفاده کرد. تو حالت بعدی اگر مثلا ایده ای دارید و میخواهید مثلا آدمهایی مناسب رو متناسب با ایده تو جمع کنید چند تا حالت وجود داره. یک شما ایده رو دارید و یه یک تیم‌احتیاج دارید که بتونید با اونها ایده تون رو به سرانجام برسونید. دراینصورت ابتدا باید طرح‌تجاری کارتون رو طراحی کنید تا دقیقا بدونید که به چه افرادی نیاز دارید و پس از اون خیلی راحت اونها رو از شبکه هایی اجتماعی مانند لینکدین انتخاب کنید ولی اگر ایده مشخصی ندارید و مثلا اگر حوزه خاصی رو مدنظر دارید در این صورت بهتره مثلا تو گروه هایی تلگرامی یا سایر شبکه هایی اجتماعی عضو بشید تا با افراد هم فکر خودتون آشنا بشید و اونجا تیم خودتون زو طراحی کنید.

1 پسندیده

برای مدیریت تیمی تسک ها من از ترللو (Trello.com) استفاده میکنم و راضی ام. ظاهرا یه نمونه ایرانی هم مشابه ترللو طراحی شده به نام تسکولو که البته من تستش نکردم. میزیتو هم هست که تا 5 نفر رایگانه بعد باید پول بدین.