پنهان شدن تابلوهای راهنما زیر برف

مدتی پیش که برف میومد تابلوهای رانندگی روشون با برف پوشونده شده بود!
جریان باد شرق به غرب بود موقع برف اومدن و تابلوهایی که به روشون به سمت شرق بود کاملا با برف پوشیده شده بود. این باعث میشه تو روزهای برفی پیدا کردن مسیر برای افراد ناآشنا خیلی راحت نباشه.

4 پسندیده

ایده : از المنتهایی که توی شیشه عقب ماشینها استفاده میشه ، استفاده کنیم. البته نیروی برقش از کجا بیاد؟
شاید از نیروی خورشید در روزهای افتابی بشه کمک گرفت. (ذخیره بشه برای روزهای برفی)

2 پسندیده

به نظر میرسه این توده برف به خاطر لایه آبی که در اثر ذوب شدن برف رو تابلو ایجاد میشه، بهش میچسبه. اگه چنین باشه، میشه یه لایه آب گریز رو تابلو کشید.

#ایده

1 پسندیده

اول زمستون کلیه تابلوها روغنکاری با دوام بشه

2 پسندیده

دراین مورد TiO2 بهترین گزینه میتونه باشه.
تیتانیوم دی اکسید یکی از بهترین مواد آبگریز شناخته شده هست که امروزه حتی بر روی ال سی دی موبایل ها هم قرار گرفته است. به دلیل خاصیت آبگریزی که دارد، میتواند آب و یا برف نشسته برروی تابلوهای راهنما را جاری کرده و از نشستن آنها جلوگیری کند. همچنین همراه با این جاری شدن، گرد و خاک نشسته بر روی تابلو هم پاک خواهد شد. به همین دلیل تیتانیوم دی اکسید به ماده خودتمیزشونده هم معروف است.

5 پسندیده

این یه ماده زیست تخریب پذیره؟ تولیدش چقدر برای طبیعت هزینه داره ؟

1 پسندیده

فکر میکنم منظورتون از زیست تخریب پذیر، آسیبی هست که به طبیعت وارد می کنند. زیست تخریب پذیری در واقع به این معنی هست که از طرف طبیعت تجزیه میشه و این خودبه خود ضرری واسه طبیعت نداره.
تا اونجایی که اطلاع دارم تیتانیوم دی اکسید زیست سازگاری بالایی داره و به طبیعت آسیبی وارد نمیکنه اما زیست تخریب پذیر هست.
این ماده میتونه به عنوان یک لایه روی تابلوها قرار بگیره، که در این صورت مثل هر نانوذره ی دیگه ای بعد از یه مدت کارایی اولیه ی خودش رو از دست میده (حتی مثل رنگ این تابلوها). اما اگر در حین ساخت تابلوها بهشون اضافه بشه، طول عمر بیشتری پیدا می کنن!

4 پسندیده

تابلوها رو از چه جنسی بسازیم که برف بهشون نچسبه؟

یه پیشنهاد که پیش تر داده شد ماده ی خودشوینده و آب گریز دی اکسید تیتانیوم بود، اگه اشتباه نکنم این همون جنسی هست که به جای نقره ازش گردنبندهایی میسازن که سیاه نمیشه:

کار دیگه ای که میشه کرد اینه که تابلو ها رو فیکس نسازن،‌ یعنی یه جوری بسازن که باد بتونه تکونش بده و برف های روش رو بریزه، این شکلی:

ساختن تابلوی فیکس چه خوبی هایی داره؟

2 پسندیده