پوشش معلمان چقدر با حرفه شان متناسب است؟

روز اول که رفتم مدرسه، یک مانتوی سبز روشن پوشیده بودم، همه فکر می کردند من معلم پیش دبستانی هستم، چرا؟

چرا بیشتر آنها سیاه و سرمه ای و اصولا رنگ های تیره را انتخاب می کنند، مگر مخاطب مان کودک نیست؟

7 پسندیده

یه دلیلش نوع پوشش همه جامعست که سال‌هاست به سمت رنگ‌های تیره رفته، و فقط مختص معلما نیست، و میشه تو یه بحث جدا بهش پرداخت.
دلیل دیگه، عدم توجه به عوامل مٶثر بر افزایش کارآیی تدریسه که ظاهر معلم یکی از اونهاست.
جدا از رنگ، عدم رعایت اصول در کیفیت پوشش، ممکنه دلایل اقتصادی هم داشته باشه، یا حتی همون رنگ شاد هم اگه تکراری باشه، ممکنه بچه‌ها روخسته کنه، یا از طرفی تنوع زیاد هم مشکلات خودشو داره، مثلا‌ً بعضی همکارامو یادمه که اوضاع مالیشون خوب بود ولی همیشه یک دست لباس بسیار ساده با رنگ طوسی یا مشکی، مدرسه میومدن و ایدشون این بود که تنوع لباس، باعث حسرت دانش‌آموزای فقیر نشه.
به نظر یک تناسب رنگ خوب در لباس با تنوع معقول کافیه، اینم به تجربه دیدم که یکنواختی پوشش معلم برای نوجوونا که تو سنی هستن که به ظاهر اهمیت میدن، تا حدی دافعه ایجاد میکنه.

6 پسندیده

روز اولی که میرفتم دانشگاه، یکی از دانشجوهای ارشد رو دیدم که مقنعه سفید و مانتوی آبی روشن پوشیده بود! شبیه پرستارها بود، ولی خب دانشگاه ما رشته ی پرستاری نداشت. فرصت پیش اومد و با ایشون یه گپ کوتاه زدم، اشاره کرد به رنگ پوشش و خیلی محکم گفت:

آدم نباید این قدر خودش رو به رنگ تیره عادت بده. روشن بپوشین و بذارین دل خودتون و بقیه شاد بشه.

و راست هم میگفت، هر بار ایشون رو میدیدم انرژی میگرفتم. و یواش یواش خودم هم رنگ های تیره رو گذاشتم کنار (البته همیشه یه ست سیاه هم دارم! چون خیلی سیاه رو دوست دارم و بهم احساس قدرت میده).

به نظرم شما هم با خیال راحت کارتون رو ادامه بدین و فلسفه ی پشت انتخابتون رو هم به دیگران توضیح بدین. یواش یواش سایرین هم به فکر فرو میرن و پوشش متناسب تری انتخاب میکنن.


معمولا معلم ها جز محتاط ترین قشر جامعه هستن! و خب به نظرم طبیعیه که قبل از اینکه هر کسی بهشون بگه، خودشون خودشون رو محدود کنن و پوشش تیره و غمناک بپوشن تا مدیران مدرسه نتونن بهشون کاری داشته باشه. اگه قرار باشه روزی پوشش معلم ها شادتر بشه، لازمه مدیرها دست به عمل شن و مستقیم از معلم هاشون بخوان.

4 پسندیده

دوران راهنمایی یه معلم ریاضی داشتیم که قوانین نانوشته پوشش رو دور میزد. اینطوری که با همون لباس‌های تیره معمول وارد مدرسه میشد، ولی توی مدرسه دو سه تا مانتوی رنگی و کوتاه و اینا داشت!: )) به نظرم کارش خیلی جالب بود. چون واقعا ظاهر معلم تو دوست داشتنش مهمه.
اخیرا که به بچه‌های کوچیک درس میدادم من هم همین کار رو کردم. (سعی میکردم) با لباس متعارف وارد مجموعه بشم و داخل کلاس لباسای رنگی یا با طرحای میوه و حیوون و اینا میپوشیدم!: )) یه گردنبند شاخ گوزن چوبی هم مینداختم که بچه‌ها خیلی دوسش داشتن. دانش‌آموزا بین 5 تا 10 سال بودن و زیست‌‌شناسی بهشون میگفتم.

4 پسندیده

جالبه …

1 پسندیده

آفرین بسیاری یا بهتر بگم اکثرا قریب به اتفاق ما ابتکار را فراموش میکنیم نه قانون و نه شرع هیچکدام نگفته باید حتما رنگ تیره استفاده شود فقط کسانی بودند که رنگ تیره را ترویج کردن و مردم هم به سادگی پذیرفتن ورسمی شد.
اگر ما ابتکار را در همه زمینه ها بکار بگیریم بیشتر مشکلاتمان حل میشود.

2 پسندیده