پول بهتر است یا ثروت؟

پول بهتر است یا ثروت؟

بدون شرح … .

3 پسندیده

پول که میدونیم چیه، اما ثروت چیه؟ :face_with_raised_eyebrow:

3 پسندیده

منظورتون از ثروت، به نوعی سرمایه قابل تبدیل به پوله؟

به این معنی، ثروت این خاصیت رو در جامعه مدرن داره که عموما ارزش خودش رو حفظ میکنه ولی پول به معنی وسیله مبادله، معمولا در فرآیند تورم ارزش خودش رو از دست میده.

2 پسندیده

به نظر من پول که پوله دیگه، ولی ثروت به تمام داراییهای مادی و غیر مادی ثروت میگن، سلامتی، عشق، امید به زندگی، خانه، ماشین، هوای فوق العاده ای که تو شمال کشور هست، فرزندان خوب، خانواده خوب…البته این نظر شخصی منه.

3 پسندیده

ثروت…

به نظر من در جامعه و شرایط امروزی پول بهتر است، چون وقتی پول در دست داشته باشیم هر کاری در جامعه کرده میتوانیم ، ثروت به تمام داشته های مادی و معنوی بشر گفته میشود که امکان به دست آوردن آن فقط با پول میشود اگر پول داشته باشیم میتوانیم هر چیز دیگری داشته باشیم ولی ثروت و دارایی بدون پول ناممکن است یعنی نمیشود دارایی بدون پول بوجود بیاید حتی که اگر این داریی به شما به ارث رسیده باشد حتما پولی بوده که این دارایی را خریده است و بلاخره به دست شما رسیده است با پول میتوان ماشین آلات خرید، شهر آباد کرد، و بلاخره کرده زمین را میتوان با پول تغییر داد، و همچنان با پول میشود علم آموخت مدرک تحصیلی بدست آورد ولی اگر پول نداشته باشیم همان فرد غریب و بیچاره ای هستیم که هیچ کس به ما حتی نظری هم نخواهد کرد!

1 پسندیده

در درجه ی اول علم.:grinning:
در درجه ی بالاتر از اول ثروت.
در کل همشون خوبن در صورتی که به طور صحیح بشه ازشون استفاده کرد.
هم پول هم ثروت هم علم.

2 پسندیده

همیشه ثروت مهمتر بوده!

ثروت پول میاره ولی پول ثروت نمیاره.
همیشه وقتی پول داری امکان ورشکست شدن خیلی بالاست ولی ثروت چیزیه که الکی بدست نیومده شاید حتی نسل به نسل انتقال داده شده باشه
ثروت مثل داشتن چند تا ملک و مستغلات(زمین بایر) در کشور ما میمونه. با اینکه ارزش مالی دارن ولی لزوماً پولی بهت نمیرسونن مگه اینکه بفروشیشون. ارزش پولت ممکنه با بالا پایین شدن قیمت دلار کم و زیاد بشن(همش داره کم میشه تو کشور ما!) ولی حافظ امنیت روانیت ثروتته.

پسرم تو زندگیت همیشه سعی کن ثروتمند باشی و نه پولدار :man_white_haired: :grin:

2 پسندیده