پیشنهادتون برای ساخت وایت بورد چیه؟

اگه نخواهید وایت بورد بخرید، چطور می‌سازیدش؟
اول لیست قیمت‌ها رو ببینید، حالا پیشنهادتون چیه؟ با یک لایه از چه جنسی یا چه نوع رنگی میشه، سطح دیوار یا تخته سیاه کلاس رو پوشوند، که کارایی وایت بورد رو داشته باشه؟

ساخت وایت بورد

اینم جالبه: تاریخچه و انوع وایت بورد.

3 پسندیده

اولین راه حلم یه طلقه. رو طلق به راحتی میشه با ماژیک نوشت و پاک کرد.
بعدیش شیشه ای هست که روی میز کار قرار میگیره. این هم برای استفاده ای مشابه وایتبورد مناسبه.
منتها هر دو تا راه حل بیشتر به درد کارهای کوچک و شخصی میخوره و نه استفاده در کلاس درس.

3 پسندیده

جالب بود، حالا اگه تخته سیاه رو صاف و سفید کنیم، و روش طلق ضخیم رو خوب بچسبونیم نمیشه؟ یعنی این طرح دقیق و تمیز کار بشه، قابل استفاده نیست؟

2 پسندیده

من توی شهر کوچیکی زندگی میکنم که محدودیت ها باعث میشه مدیر ها و معلم ها خلاق بشند :sweat_smile:
اتفاقا هر دو صورتی که گفته شده بود رو از نزدیک دیدم.
موسسه زبانی که من میرفتم از شیشه استفاده میکنه، شیشه ها رو داده قاب سازی و پشت هر شیشه هم یه مقوای بزرگ سفید گذاشته، جالبه که بدونید حتی تعداد زیادی از این شیشه ها مال ساختمان قدیمی موسسه است که الان کوبیدنش و حتی بخشی هم شیشه های گلخانه خونه قدیمی پدر صاحب موسسه است :grin: و برای صاحب موسسه خیلی ارزون تموم شده.
شیشه خیلی خیلی خوب جواب میده حتی شاید بهتر از تخته وایت برد واقعی بدون رد یا سیاه شدن، فقط بدیش اینه که راحت میتونه بشکنه، به همین خاطر برای بچه های کوچک تر یا دبستانی ها بهتره استفاده نشه یا حداقل به خوبی محکم شه که یه وقت نیوفته یا نشکنه، یادمه یکی دوسال پیش توی کلاس بچه های کوچکتر پسر ها باهم دعوا (یا شوخی) میکنند و چیزی به سمت تخته پرت میشه و تخته میشکنه. که البته خداروشکر اتفاقی برای بچه ها نمی افته.

معلم دیگه ای داشتیم که کلاس اول دبستان بخاطر یکی از بچه ها که مشکل ریوی داشت بطور خود جوش تخته وایت برد درست کرد :relaxed:
همسر ایشون توی کارخونه کار میکرد و دقیقا یادم نیست چجوری و از کجا یک صفحه پلاستیک فشرده بزرگ برامون آرودن که اون هم خوب کار کرد و تا سال آخر دبستان بخاطر همکلاسیم با کلاس ما موند و خوبیش این بود که کاملا بدون خرج افتاد و نیاز به قاب و اینا هم نداشت ( با درل دوتا سوراخ بالای صفحه درست کردیم و آویزونش کردیم :smile: ) فقط پشت تخته دوتا کاغذ A3 سفید چسبوندیم. تنها بدیش هم این بود که صفحه کاملا صاف نبود و بطور کلی یخورده انحنا داشت (منظورم سطح صفحه نیست، شکل کل صفحه مستطیل صاف نبود)
مورد دیگه هم یه دبیرمون توی راهنمایی هم بودند که به بچه های روستا تدریس میکردند و برای سه تا روستایی که در اون کار میکردند صفحه های بزرگ پلاستیکی سفارش داده بوند و یشون هم تخته وایت برد خودشون رو ساختند :blush:
و آخری هم یه پسری از روستا های اطراف با بدنه یه تانکر سفید برای کلاسشون تخته ساخته بود که اونم اتفاقا خیلی هم بد نشده بود :grimacing:

شیشه راحت تر پاک میشه، از خود تخته وایت برد هم راحت تر تمیز میشه و دسترسی بهش هم آسون تره بنظرم ولی اگه برای کار با بچه های کوچیک میخوایید بهتون پیشنهاد نمیکنم.
پلاستیک بخوبی شیشه تمیز نمیشه ولی بازم یکم از تخته وایت برد پایین تره، اگه تمیز و خوب کار بشه هم ظاهر خوبی داره هم ارزون تره.
جایی که ما هستیم استفاده از شیشه خیلی معموله و کلا فرایندش براشون آسون تر و شناخته شده تره.

بازهم به موارد استفاده تون و میزانی که میتونید خرج کنید بستگی داره. موفق باشید :blush:

5 پسندیده

خیلی خوب بود، وقتی داشتم این پست رو میذاشتم، فکرشم نمیکردم به جز استفاده محدود و تقریبا شخصی که @somo849 مطرح کرد، کسی بیاد و اینقدر تجربه واقعی بیاره تو بحث. :clap:

منم همین ترس رو راجع به شیشه دارم و ترجیحم اینه که اصلا سراغش نرم، ولی با پلاستیک موافقم :

باید ببینیم چه جوری میشه پیدا کرد.
یا جایگزین دیگه چی به ذهنتون میرسه؟

1 پسندیده

یادم نمیاد که دبیر راهنمایی مون یا همسر معلمم چه جوری و از کجا پیدا کردند ولی یه سرچ توی اینترنت زدم و یه چندتا سایت پیدا کردم که امیدوارم کمکتون کنه :blush:
این سایت فروش اینترنتی هم داره که میتونید قیمت ها رو نگاه کنید:
https://sheetkala.com/index.php?route=product/category&path=142_114&sort=p.price&order=ASC
مدل شیری یا سفیدش به نظرم خیلی به درد بخوره، فقط اگه خواستید اینترنتی سفارش بدید حتما ازشون بپرسید که ماژیک وایت برد روش راحت پاک بشه.
توی این سایته هم یه ایده راحت تر به ذهنم اومد، اونم این رول های pvc نرم بود که من به شخصه توی پلاستیک فروشی ها زیاد دیدم معمولا برای رومیزی استفاده میشه احتمالا از همه هم ارزون تر میوفته و در دسترس تره و ماژیک هم روش خوب پاک میشه.
اینجا مدل های نرم و خشکش هست:
https://alborzplastomer.ir/product-category/رول-های-پی-وی-سی-نرم-و-خشک/
توی همون سایت مدل های مختلف دیگه هم داره که میتونید نگاه کنید مثل پلی گلس هاش و …
اینجاهم مدل های مختلفی داره : http://www.n-aidaplastic.com/
البته هیچ کدوم از این دوسایت آخر قیمت نداره که باید تماس بگیرید و بپرسید و شاید بهتر اینه که اگه تونستید یه سر برید و یه ماژیک وایت برد هم با خودتون ببرید که ببینید کدوم انتخاب مناسب تریه!
یه سرچ دیگه هم خودتون بزنید که شاید سایت های بهتر یا قیمت های مناسب تری هم پیدا کنید.

2 پسندیده

قیمتاش مناسب بود، وقتی زنگ زدم و گفتم برای چی میخوام خودشون به من پیشنهاد دادن از mdf با روکش ملامینه سفید استفاده کنم، چون اتصالش به تخته سیاه زیری راحتتره. در واقع چوب بهتر به چوب میچسبه.

اینجا تقریبا به نتایج خوبی رسیدم، از نظر قیمت و نوع کار و ایمنی. ولی پیشنهاد خودشون هم این بود که حضوری برم، اگه جور شه، هایمپک ضخیم، با برش و چسب پشتش و حمل و نقل، حدود 150هزار تومن بیشتر نمیشه.

مهرساتجهیز هم پیدا کردم، کارشون تعمیر وایت بورد و تبدیل تخته سیاه به وایت بورده، یعنی ورق مغناطیسی می‌چسبونن روش، اونم با نصبش حدود 150 هزار. یادمون باشه گفتن باید یک هفته تا ده روز قبلش بهشون سفارش بدیم. البته اگه تصمیم رو این باشه، باید چندجا دیگه هم بپرسم برای مقایسه کیفیت و قیمت. مثلاً لایه رنگ روی وایت بورد مهه که سریع خش برنداره. دلم میخواد، پولمون برسه برای اون دوتا کلاس ریاضیمونم.

3 پسندیده

رنگهایی هستش که میشه رو تخته زد که تبدیل به وایت برد بشه و با ماژیک نوشت.
دقیق نمیدونم درست میگم یا نه اما روغن الیف که رنگ فروشی ها دارن برای زیر کار میشه زد و بعد از خشک شدن با رنگ روغن سفید روش بکشید.رنگ اکرلیک هم میشه ولی خب اکرلیک گرونتر در میادش
اینو نمیدونم دقیق بشه.رو یه تخته از اول امتحان کنید :grin:

1 پسندیده