پیش بینی وضعیت ترافیکی حمل و نقل عمومی چطور ممکنه؟

آیا میشه از روشی استفاده کرد که از طریق اون حجم ترافیکی مترو و اتوبوس های BRT رو به صورت آنلاین مشاهده کنیم و درضمن وضعیت ترافیکی چند ساعت آینده رو هم بفهمیم؟
در این صورت می تونیم سفرمون رو برای ساعت های کم ترافیک تر برنامه ریزی کنیم.

وضعیت ترافیکی حمل و نقل

2 پسندیده

بیشتر حجم مسافرین و ساعتهای شلوغ مربوط هست به زمان رفت یا برگشت کارمندا و شاغلین. من خودم سعی می کنم جوری برنامه ریزی کنم که به این زمان ها بر نخورم.
چه ساعت های دیگه ای هست که همچین حجمی ممکنه ایجاد بشه؟ همچین ابزاری یا باید با استفاده از داده های قبلی پیش بینی کنه که چه حجمی از مسافر الان در فلان جا در حال تردد هست و یا اینکه به صورت زنده و مستقیم داده های مسافر رو بگیره و به ما اطلاع بده. مشکل اولی: معلوم نیست همیشه اطلاعات دقیق رو بده. مشکل دومی این هست که: احتمالا دستگاه هایی باید داشته باشیم همه جا، که اطلاعات رو بگیریم ازش.

گوگل مپس هم امکان این رو میده که به صورت زنده ترافیک تهران رو پیگیر باشین.

2 پسندیده

البته من سوال شما رو جواب ندادم و در واقع در مورد این سوال که چطور میشه حجم ترافیک رو نرمال سازی کرد راهکاری دارم ؟(فکر میکنم )شاید یک راهکار مناسب برای حل این مشکل اختلاف زمان منطقی بین ساعات شروع کار ادارات باشه یعنی اینکه یک اداره ساعت 7 شروع به کار کنه اداره دیگه 7:30و همینطور تا 9:30و از طرف دیگه ساعات پایان کار هم همینطور تغییر کنه 4 4:30_5_5:30 6 به این روش اولا ترافیک خیلی تغییر مثبت میکنه و ثانیا اینکه مراجعین به کارای بیشتری میرسن

4 پسندیده