پیچیده‌ترین غذایی که تا حالا تجربه کردین، چی بوده؟

پیچیده‌ترین غذا از نظر پخت که تا حالا دیدین چی بوده؟ همیشه در مورد ساده ترینها حرف میزنیم ولی بزارین این بار بریم سراغ پیچیده‌ترین غذایی که تا حالا دیدین. پیچیده میتونه به معنی تعداد زیاد مراحل، کارهای تکنیکی بسیار خاص یا تعداد زیاد مواد دخیل باشه.

8 پسندیده

خب غذاها معمولا پیچیده نیستن ولی هرکدوم یه قلق خاصی دارن و یه پیچیدگی مختص خودشون!

مثلا چجوری کوبیده بگیریم که خشک نشه و نریزه!
چجوری ماهی رو کباب کنیم که هم مغز پخت شه هم حشوش نریزه و نسوزه!
چجوری کتلت ها رو اندازه هم بگیریم! :expressionless:
چاشنی خورشت کرفس رو چقدر و چی بریزیم که بی مزه درنیاد!
چه کار کنیم که بوی تخم مرغ رو از غذاها بگیریم!
گوشت رو کِی توی خورش بریزیم که بپزه!
رب انار و رب گوجه در قرمه سبزی، اری یا نه؟!
و …

4 پسندیده

خب ماهی خیلی ساده س …ماهی رو با شعله آروم سرخ کن که هم برشته بشه هم روغن اگر با شعله زیاد حرارت ببینه بوی ناخوشایندی میگیره پس براش وقت بزار و آروم سرخ کن …تو ظرف جداگونه هم میتونی حشو(حشو به معنی تکرار نیست یعنی مقداری پیاز و سبزی مخصوص ماهی و کشمش رو در روغن سرخ کنی و کنارش بزاری یا درونش شکم ماهی و گاهی پیاز سرخ کرده با کشمش تنهاست.در زبان جنوبیا میگن حشو.نه با واو با او ) رو در ظرف جداگانه ای درست کن که مزه بهتری داشته باشه.

خیلی ها چشمی کار میکنند و خیلی ها قالب میزنند و خیلی ها وزن میکنند با ترازوهای مخصوص و دیجیتالی…خب من گزینه اول رو انتخاب میکنم.اما قالب زدن هم بد نیست و خوب شیک میشه.

یادم نمیاد تخم مرغ رو تنهایی خورده باشم.تو عمرم نیمرو نخوردم ویا آبپز شده هم به اجبار و مسافرتی …
بوی تخم مرغ با خیلی از اویجات گرفته میشه …سبزی های معطر مثل ترخون خشک یا سبزی مخصوص شمال اوجی و سِرسِم ،یا زعفرون،یا ادویه کاری،یا فلفل سیاه که دیگه عالی عالیه ،یا فلفل دلمه رنده شده ،یا لیموی سبز تازه…بستگی به کاری که میخوای انجام بدی…ولی ترکیب آویشن و قارچ و فلفل دلمه خیلی خوبه.خب در کجا و چه مواردی میخوای استفاده کنی مهمه زهرا :innocent:

زهرا :roll_eyes: … خب برا خورشت چی؟کرفس ؟بادمجون؟سبزی؟
برای هر کدومش اولش همیشه باید گوشت با مقداری پیاز که سرخ شده میریزیم .میزاریم که آب گوشت بیرون بیاد این خیلی مهمه.بعد قهوه ای مانند که شد ادویه های مناسب با خورشت رو میزنیم و میزاریم بپزه.و هر گوشتی و با شعله ای که داره زمان پختش هم یکسان نیستش.اما من گوشت که زیر سه ساعت پخته شده باشه دوستندارم.برای خورشت ها معمولا من بالای چهار ساعت میزارم که خوب روغن پس بندازه :smiley:

معمولا رب میدن اما من تجربه رب انار هم کردم بد نبوده.رب انار دست ساز خونگی نه بازاری و بیرون :wink:

5 پسندیده

:flushed::fearful::woozy_face: غذاها همه‌شون پیچیده‌ن!

یا بهتر بگم، به نظرم آدما برا اینکه بگن آشپزی کار خفنی هست، اون رو پیچیده کردن الکی الکی! و اصلا هم حواسشون نبوده که حالا درست که آشپزی میتونه یه هنر باشه، ولی اول قراره یکی از نیازهای اساسی انسان رو رفع کنه.

مثلا نمی‌فهمم وقتی همه چی رو میشه آب‌پز یا بخارپز یا کباب کرد، چرا انسان رفته به سمت سرخ کردن؟! با این کارش، صرفا فرایندهای پخت و پز رو پیچیده کرده.

پیچیده‌ترین غذایی که تا حالا تجربه کردم، ماکارانی و کوکو هست! اولی رو چون نمیتونم ماکارانی و گوشتا رو با هم تو یه ظرف بذارم بپزه و حوصله‌م سر میره از چند ظرف رو گاز داشتن. دومی هم برا اینکه باید دونه دونه قالب زده بشه و معمولا وسطش خسته میشم و یهو همه ملات کوکو رو میریزم تو ماهی‌تابه و بعد دیگه بیا و درستش کن!

7 پسندیده

@zari از راهنماییهاتون خیلی ممنوونم… خب من بلدم اینارو ولی کلا قلق هستن دیگه.

کبااابی

ااا حشوی ما اینجوری نبستش… چه جالب :grin:

3 پسندیده

کبابی یعنی آتیشی؟یا اینکه تو روغن خشک بشه عین چیپس؟
منظورت رو دقیق متوجه نشدم زهرا

3 پسندیده

خب قطعا سرخ کردن خوشمزه تره از آبپزه

آسونترین غذاهاست لاله جان…من هر وقت وقت نداشته باشم اینارو درست میکنم.
من دوستدارم غذاهای کشورهای دیگه رو یاد بگیرم و در نهایت یه مدرک بین الملل داشته باشم که از خودم خیالم راحت باشه :smile: وگرنه همینطوریش هم میتونم غذا ها رو بسازم اگر درست کرده باشم
بنظرم حوصله خیلی مهمه تو پخت و پز چون مبنای اساسی هر کاریه

3 پسندیده

بله :yum::yum::yum::yum::yum::yum::yum::yum:

2 پسندیده

اون حالتی باید ماهی قبل از تو فویل آلومینیومی به پوستش کمی رب انار بزنی.البته باید یکم غلظت داشته باشه.نداشتی رب انار اشکال نداره،تمرهندی با چند دونه خرما قاطی کن با یه کم اب و به ماهی بزن بعد توفویل بپیچ بزار توگیره های کبابی بعد روحرارت بزار. :upside_down_face:

4 پسندیده

به‌به :heart_eyes: به عنوان مسئله‌باز برتر مجرب در امر آشپزی، لازم شد یه بار پادپُرسی‌ها رو دعوت کنی تا ببینیم همه اینها تئوریه یا کاربردی :grin:

میشه یه قسمتی از تجربیات مفید در این مورد رو در اتاق تجربه‌ها بیارین تا هم ماندگار بشه هم بقیه بتونن استفاده کنن :smiley:

3 پسندیده

با لاله موافقم که ماکارونی غذای پیچیده‌ای هست نه به معنی سخت بودن برای پخت، هم به معنی تعداد مراحل، هم تعداد مواد به کار رفته در مایه که میتونه خیلی زیاد باشه.

راستی از نظر تعداد میشه یه غذای همه‌چی پلو (شبیه به قاطی‌پلو):grin: درست کرد که همه چی رو ریخت توش!

4 پسندیده

همه این کارها رو انجام دادم که گفتم و از نظر تئوری گاهی آسونتر به نظر میاد ولی خب تا عملی انجام ندی نمیتونی تئوری بگی.
من آشپزیم نمیتونم بگم خیلی خوبه ولی خوبه نمیمیرم از گشنگی :sweat_smile:
البته زمان و صبوری و تجربه نکان و چاشنی هر غذایی هستش :laughing:

1 پسندیده

من فکر می کنم امروز دیگه طبخ غذاهای پر دنگ و فنگ و زمانبر،از حوصله ی خیلی از ما خارجه.بنیان فست فود هم از همین ایده و تمایل شکل میگیره.درعوض شاید اون پیچیدگی سابق که شامل تعدد مراحل آماده سازی و تنوع مواد اولیه بوده،امروز جای خودشو به زمانی داده که مواد طی اون به عمل میاند و هر مرحله از این اختصاص زمان،اسم و رسم خاص خودشو داره.مثلا می تونم پخت گوشت رو مثال بزنم.تا چندسال پیش من نمی‌دونستم گوشت می‌تونه به حالتی غیر از شکل مغزپخت شده ی خورشی ما سرو بشه!ولی امروز مکرراً میبینم که فلان غذا گوشت آبدار صورتی یا نیمپخت میطلبه!یا مثلاً در زمینه ی شیرینی پزی که نحوه ی دوران مواد،مدت استراحت یا خنک کردن اون مستقیما در نتیجه ی حاصله دخیله.بنظرم پخت و پز داره تبدیل به یه علم مستقل میشه تا ذائقه و هنر صرف و خالص.

کوفته
هیچ وقت نفهمیدم چه جوری یه درستش میکنن که نه ترک میخوره نه وا میره