چاره رهایی ما از استثمار سیاسیون و سرمایه داران چیست؟

البته واضحه که تاثیر زیادی توده مردم دارن حتی مردم غالبا تو استدلالهاشون چیزایی که اینا تو محیط زندگیشون پخش کردن مثلا حرکت هم سو با برخی از سیاستها یا خرید های پر هزینه یا رفع مشکل با مراجعه به برخی نهادها مثلا حضور غیر ضروری در مطب پزشک در صورتی که علاج آن ساده و با تغذیه و سبک زندگی مناسب حل شدنی باشه یا مرز بندیهای بی دلیل چه مرز بندیهای سیاسی چه مرز بندیهای قشر اجتماعی و تحمیل بعضی از عقاید با تبلیغات وسیع بطوری که نهادینه شده و بوروکراسی پیچیده مراحل اداری و مثالهای دیگر
القصه باید چکار کرد تا از این زنجیرهای بهره کشی این ها در بیایم ؟
به نظرم باید اول خوب به خودمون تعریف کنیم همه چیزو و به قولی عریان خودمون رو بی هیچ دروغی به خودمون بگیم و چیزهایی که در راستای بهره کشی هایی از این قبیل هست رو رها کنیم و فقط به فکر لذت بردن از زندگی خودمون باشیم
نا گفته نماند این تاثیرات منفی به قدری عمیق بوده که اون رو به وجوه مثبت خودمون پیوند میزنیم و به کسی که غیر از این زنجیرهای نهادینه شده و تحمیل شده حرف دیگه ای بزنه حمله میکنیم …
در زیر کامنتهایی از این قبیل احتمالا مشاهده خواهم کرد منتها ناراحت نخواهم شد

3 پسندیده

سئوال خوبیه و نمیخوام که به قول شما وارد این فاز بشم که همه چیز رو توجیه کنم. ولی باید به جامعه به شکلی نگاه کرد که یک ساختار عملی برای نیازهای پایه اجتماعی وجود داشته باشه.

شما فکر میکنید این ساختار عملی چه مبناهایی داره؟

3 پسندیده

تصویری که من از توزیع قدرت در ایران ذهن دارم به این شکل است:


پیش از مشروطه قدرت فقط در اختیار طبقه حاکم بود. پس از آن سعی بر آن شد که حداقل نخبگان در تصمیم‌گیری‌های کلان تاثیرگذار باشند اما همچنان قدرت شاه بسیار بالا بود. پس از انقلاب این توزیع قدرت باز هم اصلاح شد و مردم در بعضی از انتخاب‌ها شرکت داده شدند. اگرچه وضعیت کنونی هنوز با حالت ایده‌آل فاصله زیادی دارد.

فکر می‌کنم خیلی دشوار باشد به طور کامل از استثمار سیاسیون و سرمایه‌داران خارج شد، اما می‌توان به حالت ایده‌آل نزدیک‌تر شد.

پرسش

به نظر شما چگونه می‌توانیم توزیع قدرت را متعادل‌تر کنیم؟

3 پسندیده

اینکه چطور میشه اینکار رو انجام داد قطعا مسیری طولانی داره
قبل ارائه دیدگاه شخصیم در این مورد یک سوال داشتم

ایا منظور شما در این سوال راهی برای حذف سیاسیون و سرمایه دار ها از جامعه انسانیست؟
چون اونچه که بنده متوجه شدم این بود

3 پسندیده

چاره رهایی ما از استثمار سیاسیون و سرمایه داران چیست؟

خب مسلما موثرترین راه چاره آگاهی مردم هست.
روش های استثمار سیاسیون و سرمایه داران بسیار پیچیده و مرموز است و بررسی آن خیلی وقتگیر است و بسیاری از حرف ها گفتنی نیست و مردم باید به مرحله ای برسند و خودشان لمس کنند.
از عوامل موثر در آگاهی مردم یکی کتابخوانی دیگری رسانه و در آخر توجه ارباب فرهنگ است. یکی از شگردهای استثمارگران گره زدن منافع خود با منافع استثمار شوندگان است به عبارتی همیشه استثمار شوندگان از استثمار استثمار کنندگان استقبال می‌کنند.

1 پسندیده