چجوری صنعت هوافضا رو وارد زندگی مردم کنیم؟

چه تغییری نیازه که توی صنایع هوافضایی ایجاد بشه تا این صنعت هم مثل صنایع دیگه(مثلا ای تی یا خودرو سازی) بتونه به صورت همه گیر وارد زندگی مردم بشه؟
چه نیاز هایی از مردم میتونه با این صنعت بر طرف بشه؟
و چه نیاز هایی رو میشه بوجود آورد که این صنعت بتونه پاسخگوی اون نیاز باشه؟

1 پسندیده

در چند بخش قابل بحث است:

  1. حمل و نقل افراد در سطح شهر
    تو فاز حمل و نقل افراد میتونه با حذف راه های ارتباطی زمینی ، مشکلاتی مثل جای پارک یا ترافیک رو به کل پشت سر گذاشت که البته موجب ترافیک هوایی و آلودگی بصری میشه و همینطور حذف دست آورد های اتوموبیل و مصرف سوخت های فسیلی ، باعث کاهش آلودگی هوا میشود.

  2. خدمات پیک
    خدمات پیکی و انتقال و پست جزو یکی از بخش هایی هست که نیاز به سرعت عمل داره که در آسمون مشکلاتی که روی زمین پیدا میشه وجود نداره.

  3. کنترل و مدیریت شهری
    یکی از بهترین راه های مدیریت شهری و کنترل مسیر ها و راه های داخل شهری رصد شهر از ارتفاعه که معمولا با نصب ثابت دوربین ها در ارتفاع یا استفاده از هلی کوپتر ها روش های متداول این بخش هستن ولی استفاده از بالگرد که هزینه بالایی داره و نصب دوربین های ثابت هم برای پوشش نیاز به تعداد بالایی داره که باز هم هزینه رو افزایش میده اما هدایت مینی کوپتر ها هم راحت تره و هم به صرفه تر.

  4. اجرای خدمات شهری
    یکی از نیاز های اصلی جامعه شهر نشینی رسیدگی به خدمان شهریه مثل جمع آوری زباله یا نظارت بر عملکرد دستگاه ها و ارگان ها که معمولا در بخش خدمات ، اثرات بیرونی اونها مورد اهمیته . حتی مانیتور کردن اجرای پروژه های ساختمانی یا محیطی و فضای سبزی از راه دور ، علاوه بر دورکاری و کنترل رفت و آمد باعث میشه خطاهای ناشی از مدیریت اجرایی که غالبا توسط یک نفر صورت میگیره به این طریق تحت نظارت چند نفر قرار بگیره بدون هیچ رفت و آمدی.

3 پسندیده