چراغهای خورشیدی ارزون برای روشنایی مسیر

تو استرالیا چراغهاي خيلي كوچيكی توي باغچه و يا ورودي ساختمون ها قرار ميدن و با انرژي خورشيدي كار مي كنه. قيمتش هم خيلي ارزونه و تاريخ مصرف هم داره؛ يعني تقريبا ٦ ماه كار مي كنه و بعد ميندازی دور و يكي جديد مي گيری. پايش هم مثل ميخ تو زمين فرو ميره و البته سيم كشی هم نداره.

5 پسندیده

چرا میمیرن بعد شش ماه؟

1 پسندیده

اگر کار کردش جوری باشه که بشه بعد از اینکه انرژی رو ذخیره کرد، جا به جا بشه و بشه جای دیگه کار گذاشته بشه خیلی عالی میشه. می تونم تو یاد دادن صورتای فلکی به بچه ها ازش استفاده کنم!!! :slight_smile: :grinning:

پرسش

کارکردش از لحاظ فیزیکی به چه صورتی هست؟ یعنی حتما باید داخل زمین کار گذاشته بشه؟ یا تو قسمت کله اش مدار داخلی داره؟

1 پسندیده

البته شش ماه یک تاریخ تقریبی هستش. در واقع این چراغ ها در زیر نور آفتاب (در حیاط و مسیر پیاده روی در باغ) قرار می گیرند و به مرور فرسوده می شوند. نکته دیگر در خصوص باتری درون اونهاست. این باتری ها هم به مرور زمان فرسوده و از کار افتاده می شوند. بنابراین عم مفید شش ماه هم شاید خیلی به واقعیت نزدیک نباشه.
البته به علت ارزانی در بازار، این نوع چراغ ها رو بعد از اینکه دیگه نور مناسب رو تولید نکرد، دور انداخته و چراغهای جدید را جایگزین می کنند.

ببینید مدار داخلی این چراغ ها در قسمت بالایی (کله) قرار داره و ربطی به اینکه توی زمین هست نداره. در واقع بخشی که در زمین قرار می گیره مثل یک میخ عمل میکنه که پایه چراغ هستش و کاربرد دیگه ای نداره. برای اینکه این چراغ های رو بتونید برای مدت 4 تا شش ساعت (در تاریکی) روشن نگهدارید باید اون ها رو (بخش باتری خورشیدی رو) حدود 4 ساعت در معرض نور خورشید قرار بدید.
این چراغ ها در طرح ها و شکل های مختلف و با اندازه های مختلف در بازار عرضه می شن (البته درباره بازار ایران خبر ندارم).

البته من تلاش کردم که یک ویدئو براتون بارگذاری کنم که متاسفانه نشد. برای دیدن این ویدئو ها می تونید به سایت آپارات برید و فیلم ها رو ببینید. در سایت آپارات باید به کانال ENPRO برید و زیر مجموعه صرفه جویی رو مشاهده کنید.

http://as6.asset.aparat.com/aparat-video/a_40ie5f2i6i30k9i896p76h05g4ih6j5j4658e9906949-725t__45af8.mp4

4 پسندیده

میشه اسم انگلیسی یا لینک مرتبطی بذارید.

قابل بازیافت هم هستن؟