چرا باید نرم افزارهایی که نصب میکنیم، به داده های ما دسترسی داشته باشن؟

دنباله‌ی موضوع پیام‌رسان جایگزین برای تلگرام؟:
وقتی ی نرم افزار و نصب میکنیم، باید گزینه ای رو در ابتدا تایید کنیم که به اون اجازه میده به فیلم ها، عکس ها، مخاطبین و … دسترسی داشته باشه.
چرا چنین گزینه ای وجود داره؟

3 پسندیده

معمولا این اجازه رو نمیخوان چون بسیار خطرناک هست. میشه مثال خاصی بزنید؟

خیلی از نرم افزارهای اندرویدی چنین گزینه ای رو داره؛ مثلا نرم افزار disonapp ی برنامه است برای برنامه ریزی در مطالعه که آزمون های مختلفی برگزار میکنه و میشه با معلم ها و دانش آموزان ارتباط گرفت، سوال طرح کرد و پاسخ داد ، بیشتر مخاطب اش کنکوری هاست

در گوگل پلی وقتی اپلیکیشنی میخوای اپلیکیشنی رو نصب کنی، لیستی از دسترسی‌هایی که اون اپ داره رو نمایش میده. میشه تایید کرد و یا نکردو بیخیال نصبش شد.
چیزی که جدیداً باهاش مواجه شدم اینه که وقتی بازی نصب میکنم رو گوشی، البته بعد از اینکه لیست دسترسی رو دیدم، اولین بار که بازی رو باز می‌کنی پیغامی میاد مبنی برای اجازه دسترسی به بعضی از اطلاعات. اگر Deny کنین، کلاً بازی بالا نمیاد. البته خود گوگل اپها رو چک میکنه و یه مهر تاییدی روشون میزنه، ولی من نمی‌دونم برچه اساس تایید میشن؟ آیا حاوی بدافزار نیستن یا چی؟

چرا خطرناکه؟

بعضی از اپها باید بتونن به یه سری دیتا برای پیش بردن سرویساشون در گوشی شما دسترسی داشته باشن. جدای از این ماجرا خیلی از اپها در حد اولیه بیرون داده شدن و بعضی اطلاعات دیگه میتونه باعث بشه ورژنهای بعدی اونها بهتر باشه.
از همه اینها مهمتر اینه که دنیای الان دنیای اطلاعات و فروش اونها به جاهای مختلفه.

2 پسندیده

دسترسی به مخاطبین بیشتر برای جاهای که میتونن پیشنهاد ارتباطی بدن، مثلا شبکه های اجتماعی، قابل فبول هست ولی دسترسی به عکسها و اطلاعات خصوصی کاملا امکان سوء استفاده رو میده به عوامل بیرونی. به ویژه اگر نرم افزار امکان ارتباط با نت رو داشته باشه، به راحتی میتونه از طریقی که شما نمیفهمید اطلاعات رو انتقال بده. خیلی هم داستان پیچیده ای نمیخواد برای این کار.

1 پسندیده

من هم موافقم. اما همیشه تایید کردم و قید برنامه رو نزدم
سوال: واقعا این دسترسی به اطلاعات چقدر می تونه خطرناک باشه؟ میشه چند تا از خطرات عینی این مساله رو عنوان کنید، ما فکر می کنیم چون داده های ما شخصی هستن و ما با ارگان خاصی رابطه نداریم، حتی اگر بهش دسترسی پیدا کنن هم انگار به کاهدون زدن و چیز خاصی گیرشون نمیاد :upside_down_face:
ایا این خطرات ملی هستند یا فردی؟

2 پسندیده

دلیل این درخواست همونجور که سهیل گفتن به این دلیل هست که نرم افزار ها برای کار کردن به بعضی از امکانات دستگاه شما احتیاج دارن مثلن وقتی داخل تلگرام می خواین عکس، آهنگ و… رو برای کسی بفرستین باید به فایل هاتون دسترسی پیدا کنه یا وقتی می خواین یه پیام صوتی بفرستین باید بتونه به ریکوردرتون دسترسی داشته باشه یا مثلن توی تلگرام می خواین به یکی از دوستاتون پیام بدین خوب باید به کانتکت لیستتون دسترسی داشته باشه.

2 پسندیده