چرا دیدگاه فیلسوفان غربی درباره‌ی زن انقد بد بوده؟

مثال ها:

سقراط (فیلسوف بزرگ یونانی قرن 5): وجود زن، بزرگترین منشأ انحطاط بشری است.

ارسطو (فیلسوف یونان باستان، قرن 4): زن چیزی نیست مگر مرد ناکام، خطای طبیعت و حاصل نقصی در آفرینش.

وجود زن منشأ بحران و انهدام جهان است، زن به مانند درخت مسمومی است که از بیرون زیبا می‌نماید ولی وقتی گنجشک‌ها آن را می‌خورند بی‌درنگ می‌میرند. خدا زن و برده را آفرید تا به مرد خدمت کنند.

فیثاغورث (دانشمند یونانی قرن 6): اصل خوبی وجود داشته و نظم و نور و مرد را آفریده و نیز اصل بد، که آشوب، تیرگی و زن را آفریده است.

افلاطون (یکی از بزرگترین فلاسفه جهان در آتن، قرن 5): از میان امور نیکی که به سبب آن‌ها باید خدایان را سپاس گزارد نخست این است که خدایان من را آزاد آفریده‌اند نه برده و دوم این که من را مرد خلق کرده‌اند نه زن.

مونتسکیو (از رهبران آزادی اندیشه فرانسه، قرن 18): زن‌ها در زندگی خانوادگی باید تابعی از مرد باشند. برخلاف عقل و طبیعت است که زن‌ها ارباب خانه باشند.

برتولت برشت (نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی، قرن 19): باید از زنان استفاده کرد و هنگامی که مقصودت را برآوردند دورشان انداخت.

نیچه (فیلسوف آلمانی قرن 19): وقتی نزد زن می روی شلاق را فراموش نکن.

بخصوص نیچه که کلا حالش از زن‌ها بهم میخورده :expressionless:
خیلی دوست دارم بدونم منشا این همه نفرت نسبت به زنان چی بوده . حالا اینا که روشنفکر و فیلسوف بودن همچین دیدگاهی داشتن خدا میدونه مردم عادیشون چه طرز فکری داشتن.

1 پسندیده

شاید به دلیل عدم آموزش درست زنان حتی تا سده اخیر باشه که به امور خانه و سطحی نگری محدود میشدن جایی که حتی اکثر مردان هم جاهل بودن و تعداد اندکی به فکر تغییرات درست بودند.

1 پسندیده

واقعا باورم نمیشه!
نکنه کسی نشسته و این حرفارو بهشون بسته که از عزیز بودنشون بین مردم کم کنه و ما علاقمند نباشیم که کتاب ها و آثارشون رو بخونیم؟