چرا زنان خوشحال‌تر و شادتر از مردان به نظر می‌رسند؟

چیزی که من از جامعه می‌بینم اینکه خانمها خوشحالتر از مردان به نظر می‌رسند. البته نمیگم حتما در درون هم خوشحال‌اند ولی به نظر میاد خوشحال‌تر و شادتر هستند. مثلا دنیای دختران رنگی‌تر از پسراست. یا بهتر از مردان خوشحالی و شادی و خندیدن رو بروز میدن و در کل به نظر میرسه دنیای شادی دارند.

حالا جالبه که مثلا در مورد همین مسئله علل مختلفی هم آورده میشه. از اینکه یه ژن خاصی در زنان هست که باعث شادی میشه ولی مردها ندارن تا اینکه مردها معمولا وظایف جدی اجتماعی یا به قولی رهبری رو در دست داشتند و به همین دلیل با وجود اینکه در احساسات خیلی تفاوتی با خانمها ندارند ولی در بروز آن محطاط و محافظه‌کار اند و خیلی در بروز دادن احساسات موفق نیستند یا نمیخواهند این کار رو بکنند.

اگه این سوال درسته با توجه به تجربیاتی که از زندگی خودتون و تعامل با دیگران و محیطهای مختلف اجتماعی و کاری و تحصیلی داشتید ، چه عللی رو میتونید مطرح کنید که عامل شادتر بودن خانم‌ها میشه؟

3 پسندیده

به نظرم دلایل زیاد و مختلفی داره… معمولا خانوما با کوچیک ترین چیزی میتونن به وجد بیان… معمولا احساسات در خانوما بیشتره و شادی و خنده هم طبیعتا بخشی از همین احساساته… یا مثلا اینکه مردا تا حدودی دوست دارن فاز جدی داشته باشن و یه جاهایی این شادی رو در تقابل با جدیتشون میدونن… یکی از دلایل دیگش هم شاید این باشه( البته اینو بر اساس تجربه میگم چون از خیلی از پسرا این حرفو شنیدم) که مردا خیلی مایل به ابراز احساساتشون نیستن و اونا در تضاد با مردانگی میدونن متاسفانه… در مورد مسئولیت هم معمولا شاغل بودن و مسئولیت اجتماعی باعث میشه افراد استرس و دغدغه داشته باشن و خوب این فرصت شادی رو ازشون میگیره‌ و معمولا هم تعداد مردای شاغل از زن های شاغل بیشتره… اینا نظرات منه البته دیگه الله اعلم😅

1 پسندیده

سوال رو خوندم ولی به نظرم همیشه اینطور نیست . شاید در این برهه از تاریخ بعضی از انسانها (مردها) نتونستن ولی به هر حال این توانایی در ذات بشر هست
کما اینکه این طرز تفکر که کسی که شادی ظاهری رو بروز میده شاید گذری باشه و شاید به دلیل برونگرایی فرد باشه و از طرفی کسی که به ظاهر در جمع نمی خنده از لحاظ درونی شاید خیلی خوشحال باشه .
چون خوش حالی یک حس هست و خنده هم میتونه نماد برون فکنی از نوع خوشحالی باشه و یا خنده های دیگه.

من با تجربه الانم این حرفم رو پس میگیرم و به جد ردش میکنم‌. دیگه قبول ندارم زنان خوشحال‌تر از مردان هستن خصوصا توی اجتماع خودمون وقتی که از درون‌شون باخبر میشی.
زمانی که این سوال و حرف رو زدم ظاهر‌بین بودم.

1 پسندیده