چرا شبکه اجتماعی ایرانی موفق نداریم؟

چرا یک شبکه ی اجتماعی همه گیر ایرانی نداریم؟
با اینکه بازار شبکه های اجتماعی به سبکهای مختلف در دنیا داغه ولی هنوز ما ایرانیها چه از لحاظ ابزار و چه از لحاظ پیچیدگی کار نتونستیم به گرد پای نمونه های خارجی برسیم با اینکه حمایت دولتی داشتیم. چرا این اتفاق افتاده؟

2 پسندیده

من فکر نمیکنم که لزوما ابزار مشکل باشه، در واقع یادمه که در سالهای نزدیک به ۸۷-۸۸ (فکر میکنم البته) همزمان با فیسبوک، کلوب هم در ایران بسیار جاافتاده بود و خیلی استقبال میشد ولی دچار مشکل شد. مشکل اعتماد عمومی به شبکه داخلی هست که وجود نداره و اصطلاحا مسئولین و مردم با هم لج کردن!

2 پسندیده

هم امکاناتش ضعیف تره و خدمات بروزی ارائه نمیدن و هم با فیلتر شدن شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و… مردم تمایل چندانی به استفاده از آپ های ایرانی بصورت وسیع ندارن و با آپ های شبکه های اجتماعی ایرانی تقابل دارند . در ضمن در شبکه های اجتماعی خارجی مردم آزاد ترن و راحت تر حرف ها و پستاشون رو به اشتراک میذارن ( هر چیز ممنوع یا محدود شه می رن سراغش)

1 پسندیده

طبق تجربه شخصی بنظرم بزرگترین مشکل عدم اعتماد مردم به شبکه های اجتماعی داخلیه و حمایت دولتی نه تنها کمک کننده نیست بلکه آسیب بیشتری میزنه چون متاسفانه در چشم مردم، دولت شبیه چوپان دروغگو شده و چیزی که تایید شده توسط دولته حتما یه مشکلی داره!

1 پسندیده

تا زمانی که اعتماد از بین نرفته بود کلوب خیلی وضعش خوب بود

1 پسندیده