چرا شنبه یه روز کاری خیلی بد از آب در اومده؟

آیا فقط به این خاطره که شنبه اول هفته س؟ یا نه چون اینقدر از شنبه ها بد گفتیم که عادتمون شده؟

در واقع فکر میکردم تو یه محیط کاری که افراد اکثراً به انتخاب خودشون در اون حضور دارن، با این معضل کمتر مواجه بشم. ولی همین الان خودم هم درگیر این موضوعم که چرا شنبه‌ها کار کردن اینقدر سخته؟

2 پسندیده

بعید میدونم ربطی به نوع کار داشته باشه، و فکر میکنم خیلی طبیعی هست که شنبه ها کمی اینرسی وجود داره. چرا؟ چون شنبه ها از جنس خارج شدن ذهن از فضای تعطیلی و وارد شدن به فضای کسب و کار هست.

تجربه

من عاشق بازی و والیبال بودم یه زمانی. و همیشه لحظه شماری میکردم برای سررسیدن زمان تمرین. ولی همیشه حداقل نیم ساعت اول تمرین رو به زور میرفتم! نیم ساعتی که مخصوص گرم کردن و حرکات کششی و خارج کردن ذهن و بدن از حالت قبلی و آوردنش به حالت مناسب برای تمرین بود.

و این نیم ساعت برای همه، حتی مربیها حوصله سر بر ولی لازم بود. و اکثر اوقات از بازی آخر به عنوان جایزه ای برای این گرم کردن یاد میشد. خیلی وقت ها تلاش میکردیم یه جوری از زیر این تمرین های آغازین در بریم! و لازم بود حتما مربی بالا سرمون باشه که یه وقت این کار رو نکنیم.

کمی که حرفه ای تر شدیم، مثلا در حد لیگ دسته یک خانم ها، دیگه جایزه ی آخری وجود نداشت (یعنی بدنسازی و کشش اول رو داشتیم بدون اینکه بازی ای در آخر کار نصیبمون شه)، و در ضمن تمرین های وسط هم به سختی بدنسازی های اول کار شد.

کمی که از این هم حرفه ای تر شدیم، مثلا در حد سوپرلیگ خانم ها، دیگه حتی خبری از مربی در زمان های آغاز کار نبود! یعنی مربی ها برنامه میدادن و چند جلسه برای نظارت میومدن، بعد دیگه خودمون لازم بود بدنسازی ها رو پیش ببریم. و تیم برای جلوگیری از آسیب و همین طور بازی خوب، به دقت برنامه ها رو پیش می‌برد.


کار کردن هم مثل بازی کردنه، هم قسمت های خوبی مثل بازی آخر کار رو داره و هم قسمت های لازم ولی حوصله سر بری مثل گرم شدن و تو کار اومدن.

خوبه که افراد تو کارهاشون سریع تر به مراحل حرفه ای برسن و خودشون مهارت های لازم برای گرم شدن ذهن و بدنشون رو پیاده کنن. اون وقت دیگه از شنبه ها به عنوان «یه روز کاری خیلی بد» یاد نمیکنن، بلکه شنبه براشون مثل آغاز یه فرایند هست که قراره به لذتی موندگار ختم شه.

4 پسندیده

این مسئله اون قدر تو دنیا وجود داشته که Monday Quotes یه عبارت قابل گوگل کردنه!

1 پسندیده

یه قسمت از سوال منم مربوط به همینه: به نظرت شنبه‎‌ها اونقدر بد و کسالت آور بودن که این نقل قولها راجع بهش گفته شده یا که نه برعکس این نقل قولان که باعث شدن رو اعصاب بودن شنبه ها به آدم یادآوری بشه؟

چه فرقی میکنه دونستن اینکه اول مرغ بوده یا تخم مرغ؟ :wink:

به هر حال چنین چیزی این وری یا اون وری به وجود اومده و یه روش مدیریتش اینه که قبل از شروع شنبه بدونی میخوای شنبه ت رو چه جوری بگذرونی.