چرا غذا خوردن تنهایی نمیچسبه؟

وقتی با خانواده دور یه سفره غذا میخوریم، غذا خیلی خوشمزه میشه، اما وقتی تنهاییم اینطور نیست. حتی من بعضی خوراکی ها رو تنها باشم، نمیخورم، اما اگه چند نفر باهم باشیم، میخورم… دلیل اش چیه؟

5 پسندیده

من هم زمانی مثل شما بودم. تو تنهایی هام، تا وقتی گشنگی به حد اعلا نمیرسید، حتی متوجهش هم نمیشدم! مواقع تنهایی اگه می نشستم پای سفره، فقط برای سالم موندن می‌نشستم و نه لذت بردن.

تا وقتی با دوستی ملاقات کردم که برعکس من، خیلی خوب از خودش در زمان تنهایی پذیرایی میکرد. ایشون موقع تنهایی بهترین رستورانها رو میرفتن و … .

واقعا آشنایی با ایشون سعادتی بود. ایشون بهم یاد دادن که انسان اول از همه باید خودش رو دوست داشته باشد و به بهترین نحو به نیازهای خودش برسه، و اگه خودش رو به اندازه ی کافی دوست نداشته باشه، چه جوری میتونه ادعا کنه که کسی دیگه رو دوست داره.

3 پسندیده

من اینجوری فکرنمیکنم.!اتفاق تنهایی بیشتر می چسبه چون میتونی تموم یک چیزروتنهایی وبدون دغدغه با دل سیربخوری.

خب من آدم شکمویی نیستم :wink::yum:
من حتی با خانواده هم کم غذا میخورم، وقتی که تنها باشم دیگ خیلی داغون … تقریبا شاید بتونم بگم غذا نمیخورم

1 پسندیده

شاید هم به این بستگی داره که تو خانواده با چه تعداد فرزند بزرگ شده باشی، شاید عادت کرده باشی به دور هم بودن و با هم غذا خوردن

4 پسندیده

من این مورد رو ندارم. یعنی موقع گرسنگی همشه غذا خوردن می چسبه.

پرسش: “تو سیستم عصبی بدن چی باعث میشه از غذا خوردن لذت ببریم؟” "فرایندش به چه شکلیه؟"

اما یه مورد دیگه ای قطعا صادقه در موردم: وقتی تنها هستم حس آشپزی ندارم. اما در اون حالت از نیمرو هم لذت می برم.

4 پسندیده

والا به آدم شکمویی مثل من غذا خوردن تو هر حالتی می چسبه
ولی تجربه شخصی من نشون میده وقتی با دیگران سر میز میشینم، خیلی تحت تاثیر بقیه قرار می گیرم و میزان غذا از دستم در میره
وقتی سرگرم حرف میشم کلا فراموش میکنم که قراره سیر شم یا حتی اگه سیر باشم یکم نگاه به کسی که داره با اشتها غذا میخوره، بکنم خیلی راحت می تونم از نو شروع کنم بدون احساس سیری
توی محیط کار هم وقتی با همکارام گرم صحبت میشدیم به دو دلیل خیلی میخوردم
1- حرف های جذاب
2- استرس رقابت. :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

3 پسندیده

دعوت به یک وعده خوردن غذا در کنار هم از پایه ای ترین مراحل رابطه در همه جای دنیا به حساب میاد. به طور مثال با کسی آشنا میشیم و دعوتش میکنیم کافه یا میریم رستوران یا بعضی جلسات و نشست ها توی رستوران ها انجام میشه و …
این بی دلیل نیست. مثل دست دادن میمونه. شما یک روز با دوستات دست نده همه یه حس بدی بهشون دست میده :thinking: جدای از عادت دست دادن نشانه علاقه دوستی و احترام متقابله، در کنار هم غذا خوردن هم نشانه هایی داره. شما هیچوقت دوست نداری با کسی که ازش خوشت نمیاد هم سفره بشی مگر اینکه مجبور باشی. پس درواقع این ارتباط بین افراده که با استفاده از تلقین، روی اشتها و میل به غذا و لذت بردن بیشتر تاثیر اصلی رو میزاره. از طرفی این فقط یه تلقینه که عوض کردنش برای خیلی از ما سخته و غذا تنهایی بهمون نمیچسبه. پیشنهاد میکنم اگر میخواید اینکار رو انجام بدید و تنهایی هم بچسبه :sweat_smile: کافیه یک هفته تنها غذا بخورید بدون اینکه کسی اطرافتون باشه.
غذا خوردن دست جمعی تاثیرات خیلی مثبتی میتونه روی روحیه و حال و هوای آدم داشته باشه :ok_hand:

1 پسندیده