چرا معمولا کسی از عوارض عقیم‌سازی حیوانات خانگی چیزی نمی‌گه؟

تا به حال به صورت کلامی از کسی نشنیدم که عقیم‌سازی حیوان عوارض داره.
تا اینکه خیلی شانسی توی یه وبلاگ راجع به یکی از خطرات عقیم‌سازی خوندم. که اضافه وزن گربه بود. خیلی‌ها با دیدن یک گربه چاق خوششون میاد و می‌گن به‌به چقدر خپله. ولی نمی‌دونیم این اضافه‌وزن چه خطراتی براش داره. یا گاهی به کلیپ گربه‌ای که از اضافه وزن نمی‌تونه روی یک کابینت بپره می‌خندیم.

این چند روز عینک بدبینی رو زدم. بعد از عمل یکی از گربه‌های حیاط که دچار شکستگی فک شده‌بود، و به خاطر دوران جفت‌گیری گربه خیلی ناآروم بود و اذیت می‌شد.
و دکتر با یک حس راحتی گفت عقیمش کن خیالت رو راحت کن. خیلی از بیماری‌ها رو دیگه نمی‌گیره. موهاش هم قشنگ‌تر می‌شه. از موهاش که بگذرم و دلم می‌خواد همیشه یک رفتار وحشی ازش ببینم، و با هوش و ذکاوتش که بخش زیادیش از حس جنسیش ناشی می‌شه، تصور کردم عقیم شده و دیگه این رفتارهای ناب و خاص رو نداره و همه‌ش خپل خوابیده تا با جستجو در اینترنت به یک سری عوارض عقیم‌سازی رسیدم:

۱. اضافه‌وزن
۲. امکان بروز بسیاری بیماری‌ها از جمله سرطان، در گربه‌های نر، سرطان پروستات
۳. بی‌اختیاری ادرار
۴. کاهش طول عمر
۵. عفونت ادراری

و جای تعجب هست که چرا کسی به این خطرات اشاره‌ای نمی‌کنه

راستش دیشب که برای یکی از آمپول‌های آنتی‌بیوتیک بعد از عمل بردمش، وقتی توی اطاق پرخاش کرد و حتی دست خودم و هم زد، واقعا از این حرکت طبیعیش لذت بردم. یکی از ترس‌هام اینه که با بی‌حالی بعد از عقیم‌سازی دیگه چنین رفتارهای زیبایی رو هم نداشته‌باشه

1 پسندیده