چرا نوک برگ گیاه‌ها خشک میشن؟

توی خونه چندتا گلدون دارم که الان مدتیه برگ‌هاشون شروع می‌کنه از نوک خشک شدن و گاهی تا انتها خشک میشه. یکم که جست و جو کردم نوشته بودن احتمالن یا آب کم میدم بهشون یا شوری آب یا خاک‌شون زیاده. من هم آب جوشیده و سرد شده یا فیلتر شده میدم بهشون از اون موقع و میزان آبدهی رو هم بیشتر کردم ولی همچنان برگ‌هاشون خشک میشن! نور مستقیم یا زیادی بهشون نمیخوره، از پشت پنجره یا پرده دارن نور میگیرن. کسی نظری داره چه بلایی داره به سرشون میاد؟

36%20PM%20(2)

36%20PM%20(3)

3 پسندیده

گل هاتون برگ ریزی دارن؟
چون اصولا وقتی اوندهای گیاه هم پیر بشن آبرسانی به درستی صورت نمیگیره و گیاه به مرور خشک میشه.

2 پسندیده

به طور کلی وقتی خشک شدن یه برگ زیاد میشه همون برگ میریزه. قبلن نبود و یهویی تعداد زیادیشون با هم این شکلی شدن.

3 پسندیده

میتونه غیر از کمبود آب، کمبود منابع معدنی و بیماری هم باشه، البته نور باید به اندازه کافی بهشون برسه. یه توصیه اینه که بخش های آسیب دیده گیاه رو بچینی، از بقیه گیاهات دورشون کنی و با یه مطالعه مناسب آبیاریشون کنی.

آب جوشیده و همینطور مجدد تصفیه شده خیلی از املاح رو نداره که میتونه خودش توی دراز مدت مشکل زا باشه.

اگر جواب نگرفتی حتمن دو تا کار بکن یکی به یه متخصص مراجعه کن (من قبلا به دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران مراجعه کردم) و در مرحله بعدی با مشورت با متخصص خاک رو عوض کن. در خرید خاک هم دقت کن چون ممکن هست بیماری از اون ها هم باشه.

در ضمن بعد از اینکه گیاهت رو هرس کردی با یه دستمال نرم و آب بدون املاح جوشیده برگ گلهات رو تمیز کن.

2 پسندیده

چند بطری نوشابه خالی کنار بگذارید تعدادش بستگی به تعداد گلدانها تون داره باید آبی که به گلدانها میدهید حداقل بیست و چهار ساعت در بطری ها مانده باشه و بطری ها را لب به لب نکنید تقریبا به اندازه عرض چهار انگشت بالای بطری فضای خالی در نظر بگیرید.
ابی که برای گلدان بکار میبرید نباید جوشیده باشه بلکه همان بیست و چهار ساعت ماندگی آب و جدا شدن گاز های مضر کافی است در ضمن درب بطری را هم اگر باز باشد بهتر است .
همیشه مقداری آب بدهید که ظرف زیر گلدان مرطوب باشد نه مملو از آب باشد و نه چند روز خشک بماند
گلدانها با شرایط ساز گار میشوند جابجاشون نکنید .
اگر با گلدانها دوست شوید بهتر رشد میکنند همیشه برای ارتباط برقرار کردن با یک دستمال نخی مرطوب برگهاشون رو تمیز کنید و ازشون تعریف کنین.