چرا پادپرس به لحاظ مشارکت در موضوعات رشد چندانی ندارد؟

چرا کودک پادپرس هنوز به رشد کافی تو مشارکت حداکثری نرسیده ؟ با این که اوایل حضورم در پادپرس جمع کمتری حضور داشتند و مشغله های کاری زیادی پیش میومد ولی حضور فعالانه تری رو احساس میکردم ؛ اما الان با وجود اعضای جدید و شرایطی مثل کرونا که اوقات فراغت و ابتکار و مشارکت در چنین فضاهایی رو باید بیشتر شاهد باشیم رو نیستیم . علت در چیست؟

6 پسندیده

اون اوایل حضور شما، تیم پادپرس مسئولیت مدیریت جامعه و بعضی کارهای بروز و تبلیغ پادپرس رو پیش میبرد. و به نوعی مشارکت دو تا سهم داشت، یه سهم القایی و یه سهم خودجوش.

در حال حاضر، تیم پادپرس در حالت on pause هست و یا بهتر بگم فضای پادپرس در حالت auto pilot. دلیلش هم شرایط موجود اقتصادی و این موضوع هست که ما نتونستیم مدل مالی متناسب با جامعه کاربری + جامعه بیرون رو پیدا کنیم. پس مشارکتی که میبینید یه مشارکت کاملا خودجوش هست و عملا جامعه یه حالت خودمختار یا خودکفا رسیده.


اگه موضوعی هست که به نظرتون برای مشارکت بیشتر جذاب یا ارزشمنده، یکی از بهترین کارها اینه که افراد داخل و خارج پادپرس رو به اون موضوع دعوت کنین. حالا چه با دکمه های sharing و دعوت که در هر موضوع موجوده،‌ و یا با معرفی موضوع در سایر فضاهای حقیقی و مجازی که حضور دارین.

اگه ایده یا پیشنهادی برای ارتقای خودکفایی این جامعه به ذهنتون میرسه حتما مطرح کنین. به هر حال با اینکه کسی فعلا مسئولیت رسمی پای این فضا نداره، ولی افرادی هستن که پیگیرش هستن و اگه بدونن کار مشخص و اثربخشی برای رشدش در دسترسه،‌ دریغ نمیکنن :v:

4 پسندیده

فکر کنم باید اعضا زیاد بشن ولی یه سری امکانات بصورت تشویقی در دسترس افراد دعوت کننده قرار بگیره
البته تو فرم کنونی پادپرس جذب مخاطب و نگه داشتنش سخته به این هم باید چاره ای اندیشید

جايى مثل اينستاگرام چطور اعضاش زياد ميشه؟

من نوعى، يه حساب اينستا باز ميكنم، درش محتواى متن و تصوير ميذارم، و اونقدر دلم ميخواد محتوام ديده و خونده شه كه خودم ادرس پيجم رو به دوست و اشناها ميدم و هى محتوام رو بهتر و جذابتر ميكنم.

ساير شبكه هام همين طور.

من مسئله ى تعداد مخاطب، رو در فرم ابزار پادپرس نميبينم، بيشتر در پرسوناى كاربراش ميبينم، اين كه حالت محجوبى دارن، تنهايى ها و خلوتشون رو دوست دارن، و به هر چيزى اجازه نميدن خوراك ذهنشون باشه.

البته فرم موضوع ها (محتوا) كه بيشتر حالت گفتگومحور و محتواى پاك هست تا نيازمحور و محتواى زرد، هم در رشد اينجا كم تاثير نيست. مثلا به نظرم مخاطب كوارا هم به لحاظ تنهايى و محجوبى، بى شباهت به پپ نيست. منتها اگه كمى تو كورا عضو باشيد متوجه ميشيد به نياز به فضولى-كنجكاوى ادما بيشتر بها داده شده. مثلا چند وقت پيش سوالاى مربوط به مگان ماركل و شاهزاده هرى رو بورس بود. يا چيزهايى از اين جنس.

نظر شما چيه؟

2 پسندیده

بعضی از نکات رو لاله گفت. صرفا دیدگاه خودم رو میگم تا شاید کمک بشه در رونق نسبی پادپرس. البته دوام پادپرس در شرایط کنونی، نتیجه‌ای نسبتا خوب بود ولی سئوال شما هم نشون دهنده اینه که خواستی برای رشد در ذهن پادپرسی‌های قدیمی وجود داره.

اساسا اکثر شبکه‌های اجتماعی به بالا به پایین هستن: یعنی یک سری افراد با فعالیت بسیار زیاد، تعداد بسیار بیشتری با فعالیت محدود، و البته خیل عظیمی صرفا بازیگران شنونده هستن. در پادپرس هم این ساختار وجود داشته و به شکلی در شکل‌گیری تیپ شخصیتی پادپرس هم تاثیری بسیار زیاد داشته. افراد موثر پادپرس که در سطح کاپیتان و شوالیه بودن و هستن، نقش اساسی در موتور محرکه برای رشد و رو به جلو رفتن رو ایفا میکنن.

بخشی از کم‌رونق بودن کنونی پادپرس به این برمیگرده که جای این بازیگران عوض شده: بازیگران سطح اول، به شنونده تبدیل شدن و گهگاهی در بازیگران شنونده، افرادی قوی ظاهر میشن که به دلیل نگرفتن فیدبک مناسب و به موقع، به سرعت افت میکنن. این هم بد هست و هم خوب: بد از این نظر که فرصتهای رشد برای جامعه نسبتا متفاوتی مثل پادپرس، به کرات پیش نمیاد و هر فردی که فیدبک مناسب رو نمیگیره، ضرر پنهان سنگینی به کلیت جامعه میزنه.

ولی به طور کلی من فکر میکنم در این اتفاقات نکته‌ای بسیار عمیق نهفته‌ست: رشد و پویایی یک جامعه به سادگی و به شکل تصادفی رخ نمیده، به تعهدی سطح بالا از سوی افراد نیاز داره که زمان و انرژی بزارن و نتیجه این زمان و انرژی تبدیل به رشد میشه! درک این مطلب چه در مورد پادپرس، چه در مورد کارهای جمعی، یک دستاورده و اگر که به درستی از این دستاورد استفاده بشه، تفاوتی بنیادی با بقیه جاها ایجاد میکنه.

4 پسندیده

من با این حرف کاملا موافقم
مطرح کردن موضوعات ساده با جواب های مختلف
میتونه مشارکت رو بالا ببره .
به نظرم ارزشش رو داره تو اتاق فکر در بارش صحبت کنید .

1 پسندیده

از وقتی تلگرام و اینستاگرام و شبکه های اجتماعی اومدن؛تالار های گفتگو و فروم های اینترنتی و حتی وبلاگ ها کم کم از رونق افتادن و کاربر ها ترجیه دادن تو اون اپلیکیشن ها فعالیت کنن.
این روزا دیگه کسی حوصله و تمایل نوشتن و خوندن مطالب و متن های طولانی رو عملا نداره.
الان اپلیکیشن های موبایل تو اولویت کاربر ها هستن شاید اگر پادپرس هم یه اپلیکیشن موبایل مستقل برای خودش داشت و روی اون مانور میداد ازش استقبال بیشتری میشد نسبت به الان

1 پسندیده

با این موضوع موافق نیستم. کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی پرمخاطبی رو میشناسم که درش تولید کننده متن های طولانی مینویسه و محتوا اساسا به جای عکس یا ویدیو، متن هست.

این رو هم تو جامعه کاربری غیرفارسی زبان نمیبینم. نظر شما چیه؟

الان تنها امکانی از اپلیکیشن رو که پادپرس نداره، فایل .apk و عرضه این فایل در بازار یا گوگل-پلی هست. انگار کنین اپی هست که بار اول فقط از تو وبسایت پادپرس قابل دانلود هست. :point_left: چطور اپلیکیشن پادپُرس رو روی گوشی اندروید یا ios نصب کنم؟

2 پسندیده

جامعه ی کاربری غیر فارسی زبان خیلی فرق میکنه.
اولا بزرگترین مشکلی که تو جامعه فارسی زبان وجود داره پایین بودن سواد کاربر هاس
گرچه تو سالهایی که المان زندگی میکردم هم بین اطرافیان این مورد رو میدیدم و همه جای دنیا هست ولی حداقل تو ایران خیلی خیلی بیشتر و پررنگ تره.
خیلی از مردم اصلا با مرورگر خودشون کاری ندارن و سال تا ماه از مرورگر استفاده نمیکنن.
بگذریم از عده ای که حتی نمیدونن مرورگر برای چی هست.
برای جستجو هم از اپلیکیشن گوگل استفاده میکنن.
این که بگیم چون من میدونم بقیه هم باید بدونن چون من بلدم بقیه هم باید بلد باشن یا چون برای من راحته برای بقیه هم باید راحت باشه درست نیست.
شما میگید تنها امکانی که اپلیکیشن پادپرس نداره عرضه اش توی بازار یا گوگل پلی هست ! خب اصل ماجرا هم همینه و این باعث میشه پادپرس اصلا دیده نشه.
تکنیک های SEO و بالا بردن ترافیک وبسایت ها هم موافق با این ماجراست که کاربر باید از داخل اپلیکیشن به وبسایت هدایت بشه نه از داخل وبسایت به اپلیکیشن.این اپلیکیشن میتونه برنامه ی خود سایت باشه یا اپ های معروف و پر طرفدار مثل شبکه های اجتماعی.
پادپرس هم باید یه برنامه ی مستقل و رسمی توی گوگل پلی و بازار و اپ استور داشته باشه یا حداقل فعالیت و تبلیغ های خودش توی اپ های پرطرفدار مثل اینستاگرام و توییتر و یوتیوب و…رو چندبرابر کنه تا حداقل دیده بشه چون حتی موضوع فعالیت سایت تخصصی یا طوری نیست که جستجوی بالایی تو موتور های جستجو داشته باشه و از طریق شبکه های اجتماعی باید کاربر به داخلش سرازیر بشه.

3 پسندیده