چرا پلاک بعضی از ماشین ها زنگ میزنن؟

پلاک ماشین هایی که زنگ زدن خیلی کهنه شدن یا مواد خاصی باهاشون تماس داشته یا از کیفیت پلاک های جدید کم شده؟

زنگ زدن پلاک ماشین

5 پسندیده

تا حالا ندیدم این مورد رو یا شایدم متوجه نشدم.
زنگ زدگی خاصیت اهن هست. احتمالا موادی که به کار رفته داخلش اهن داره که به خوی با لایه های ضد زنگ پوشیده نشده.

1 پسندیده

منظورم این نبود که زنگ زدگی چیه یا جنس پلاک از چیه که زنگ زده.
قبلا زنگ زدن پلاک ها رو ندیده بودم. میخواستم بدونم چی باعث زنگ زدنشون شده که جلوی زنگ زدن پلاک خودمونو بگیرم. مواد شوینده خاصی باهاشون تماس داشته یا کلا ضد زنگی که جدیدا به پلاک ها میزنن بی کیفیت شده یا بی دقت زده میشه؟
اینو میدنم که گاهی پلاک هارو با گل کثیف میکنن که از دور خونده نشن، پلاک هایی که زنگ میزنن هم تو شب قابل خوندن نیستن و این کارو برای پلیس سخت میکنه.
آیا پلیس برای پلاک های زنگ زده جریمه در نظر گرفته؟
برای پلاک ها المثنی هم میشه گرفت؟

2 پسندیده

آیا سر نخ اینکه چرا جدیدا زنگ زدگی پلاک ها حتی تو ماشین های نو، زیاد به چشم میاد رو میشه تو کارواش ها پیدا کرد؟

1 پسندیده

به نظرم این زنگ زدگی که شما تصویرش رو گذاشتن اصلا زنگ زدگی نیست و کاملا عمدیه برای این که پلاک خودرو دیده نشه. پلیس هم اجازه داره پلاک‌های کثیف رو جریمه کنه.
از طرف دیگه پلاک ماشین اصلا زنگ نمی زنه چون از استیل ساخته شده، به اضافه این که لایه محافظ رنگ از زنگ زدنش جلوگیری میکنه. پلاک ماشین ما بعد از ۱۵ سال و بعد از بارها شسته شدن در کارواش و حضور مستمر جلوی خورشید تغییری نکرده.

1 پسندیده

از وقتی که به پلاک ماشین ها دقت میکنم خیلی از این پلاک هایی که حالت زنگ زدگی دارن میبینم. روزی 5-4 مورد. فکر نمیکنم عمدی در کار باشه.

ممکنه خوردگی تدریجی با اسید باشه؟

یه مدت برای فرار از جریمه های طرح زوج و فرد افراد پلاک ماشین شون رو مخدوش میکردن، میتونه یه دلیل تعداد بالای پلاک های آسیب دیده باشه، البته اگه منظور تهران هست.

به نظر من این نوع زنگ زدگی عمدی هستش …
چون من زنگ زدگی که تا این حد باشه ندیدم ؛ معمولا
پلاک های ماشین ها رو طوری درست میکنن که به راحتی زنگ نزنه .

هیچ عمدی در کار نیست من پلاکم مال حدود 6 سال پیش هست و اون قسمتی که زیر نور خورشید بوده کاملا سیاه و سوخته شده. من زیاد ماشین رو کارواش نمی‌برم. به نظرم جنس یکسری پلاک‌ها یا رنگهای استفاده شده بد بوده که مردم رو گرفتار کرده

1 پسندیده

سلام این پلاک زنگ نزده اگه به عکس دقت کنید فقط پایین پلاک زرد شده بالاش تقریبا سفیده وقتی نور خورشید به پلاک بخوره اینجوری زرد میشه برای سفید مونده پلاک ماشینو تو سایه بزارید یا اینکه از قاب و محافظ پلاک استفاده کنید ،،،

من شنیدم اگه روغن ترمز بمالی روی پلاک دوربین نمیتونه جریمه ثبت کنه که خیلی ها این کار رو میکنن
البته من فقط شنیدم خودم تجربه ندارم