چطوری برای ارشد درس بخونیم؟

شاید خیلی از کسانی که اینجا هستند تحصیلاتشون به مراتب بالاتر باشه (که هستند).و بتونه کمکی باشه برای کسانی که در مرتبه پایین تر قرار دارند.
من دارم میخونم برا ارشد از تابستون شروع کردم خیلی خوب بود.اما یه سری کتابا رو نداشتم و تازه 5 روزه به دستم رسیده شاید دیر اقدام کردم و مشکل از خودم بوده.اما همیشه برام سواله که چطور میشه این ریاضی و آماری که من همیشه باهاش مشکل دارم رو بخونم؟
یه فصل امار رو خوندم اما وقتی نتونم درست تست بزنم یعنی راه اشتباه
برای بقیه دروس تخصصی رشتم اینطور عذاب نمی کشم ولی این خیلی عذابم میده که چطور باهاشون کنار بیام.
کسی حرفی پیشنهادی داره من گوش هام تیزه برای شنیدن.

4 پسندیده

زری جان با توجه به اینکه فرصت خیلی زیادی بر ای کامل خوندن و مسلط شدن کامل روی آمار و ریاضی که ظاهرا یه مقدار توش ضعیف هستی نداری ، راهی که به نظرم میرسه اینه:
برعکس عمل کن ،
یعنی بجای اینکه از کتاب شروع کنی و بعد بری سراغ تست زدن، از تستها شروع کن ،البته نه تستهای موضوعی ،اول مستقیم برو سراغ دفترچه سوالات کنکور سالهای اخیر

مثلا برای ریاضی و آمار: بودجه بندی سوالات رو توی چند سال اخیر مشخص کن، اگه اینقدر مطالعه نداشتی که ممکنه متوجه نشی کدوم سوالات مربوط به کدوم قسمت هست حتما از پاسخ های تشریحی کمک بگیر.
دقت کن که این مرحله اصلا مرحله ی یادگیری نیست ،صرفا متوجه میشی که مثلا 6 سوال از 30 سوال درس ریاضی و آمار اختصاص داره به بحث توابع …،خب این یعنی 20 درصد از سوالات. توی سالهای مختلف بودجه بندی کمی تغییر میکنه ولی معمولا وقتی 5 سال یا حداکثر 10سال اخیر رو نگاه کنی آمار خوبی دستت میاد. خب حالا وقتشه که یه نگاهی به سبک سوالات مثلا همون توابع بندازی، ببین سبک سوالات چجور مطالعه ای رو می طلبه. خیلی وقتا اثبات فرمولها و … که برای آزمونهای تشریحی خیلی اهمیت داره و مطالعه شون هم خیلی وقت گیر هست اصلا مورد سوال نیست توی کنکور! پس با سبک سوالات آشنا بشو و یه بانک سوالات از موضوع توابع از آزمونهای ده سال اخیر برای خودت درست کن و سپس شروع کن به مطالعه ی اون مبحث و به هیچ وجه ارتباطتتو با سوالات کنکور قطع نکن.
بعد از اون یه مبحث دیگه که تستهای پرتکرار نسبتا ساده تری براش هر سال اومده رو مطالعه کن و این روند رو ادامه بده تا جایی که تقریبا بدونی که مثلا درصد 40 توی ریاضی که برات ایده آله رو به دست میاری. البته همیشه یه درصد خطایی بر اساس شناختی که از خودت و سطح سختی سوالات داری در نظر بگیر ، مثلا بگو برای اینکه درصد 40رو بدست بیارم حداقل باید 60 درصد مطالب رو به این سبک و سیاق مطالعه کنم…

4 پسندیده

مرسی از راهنمایت…خودم در مورد آمار این کار رو کردم و دیدم که تو این چند سال اخیر از فصل یک تا چهار حدودا 15 سوال اومده و منم تمرکز کردم رو همین چهار فصل چون بقیه دیگه وقت بیشتر میگیره.البته نمیدونم این 15 سوال کافی باشه یا نه اما بنظرم بهترین کار بود…الان فصل اول رو تموم کردم و تست هاش هم زدم و میخوام برم سراغ فصول بعدی.
ریاضی رو گذاشتم که از اول دیماه شروع کنم و خوب بهتر تمرکز کنم.نمونه سوالات زیادی رو گرفتم که بتونم بهتر عمل کنم
.تعداد نمونه سوالات هم مشخص کردم.اما باید بنظرم اول یادگیری رو محکم کنم بعد برم سراغ تست.
اره خودمم از سوالای که جواب طولانی دارند و اینکه اثباتی هستند سراغشون نرفتم.
بازم ممنون

2 پسندیده