چطوری بفهمم کسی که پشت در هست، واقعا مامور گازه؟!

یه نفر پشت در خونه‌ت هست و خودش رو به عنوان مامور گاز معرفی می‌کنه. فرض کن با یه سوال یا به ترفند می‌خواستی بفهمی اون شخص واقعا مامور گازه یا دزدی چیزی هست. چی ازش می‌پرسیدی؟

مرتبط با موضوع بهترین مارک آیفون تصویری ایرانی چیه؟

5 پسندیده

اگه مامور گاز باشه در بقیه خونه ها رم میزنه و وسایل همراهش هست

نه خب، اولا شما از کجا می‌فهمی در بقیه رو هم زده؟ نمیتونی وقتی طرف پشت دره، بهش بگی حالا واستا یه تلفن به همسایه بزنم … .

بعد برای وسیله هم، وسیله خاصی نیاز نداره، تا حالا کار مامور گاز رو از نزدیک ندیدم، ولی فکر کنم حتی با یه خودکار و ورق یا با گوشی و یه اپلیکیشن هم میشه اطلاعات رو مستند کرد. ضمن اینکه اگه من یه دزدی چیزی بودم و میخواستم از ترفند «مامور گاز هستم، در رو باز کنین» استفاده کنم، مطمئن میشدم که یه دفتر-دستکی همراهم باشه … .

فرض کن با یه سوال میخوای صحت مامور بودنش رو چک کنی! چی کار میکنی؟

2 پسندیده

.امروز به علتی اصل قبض برق خونه را چک کردم . اسم و فامیل و عکس مامور برقی که برای بازرسی منزل می اید روی قبض برق موجود بود .که به نظرم ابتکار جالب و مفیدی هست .البته این کارهمه گیر نیست و انگار بعضی مناطق برق این کار راانجام می دهند .
اگر اداره گاز و آب هم عکس مامور خودشان را روی قبض مشترکین بگذارند مشکلات کمتر میشه .
درکل اگه به کسی مشکوک باشم در را باز نمی کنم .نهایتا قبض را تخمینی بیشتر یا کمتر می نویسند که در فیش های بعدی اصلاحیه می خورد .

3 پسندیده

جالب بود، البته من خیلی وقته دیگه قبض نمی‌گیرم و پیامک میاد، برای همه تسهیلات. ولی اینکه مامور یه منطقه برای افراد اون منطقه شناخته شده باشه، به نظرم معقوله.

مسئله آپارتمان هاست. اگه من باز نکنم، یکی دیگه ممکنه باز کنه. به اضافه اینکه اصلا به شک نمی‌رسه، طرف میگه مامور گاز هستم، و تمام.

معمولا هم یه چیزی تو پارکینگ هست که به درد بخوره و راحت برداشته شه، یه دوچرخه، جک پشت در، یا یه انباری با قفل ضعیف … . مخصوصا اگه اپارتمان حالت مجتمع داشته باشه یا طوری باشه که حیاط نداشته باشه که بشه از پنجره بیرون رو کنترل کرد.

2 پسندیده

در تهران در سیستم مدیریت صورت‌حساب برق عکس و نام مامور قرائت‌کننده هست. احتمالا اداره گاز هم باید همین کار را بکنه.

در همدان چند بار دیدم که مامور گاز کارتش رو طوری گرفته بود که در تصویر دربازکن دیده بشه (بدون این که من خواسته باشم).

به نظرم در فضای مشاع آپارتمان هم باید از وسایل (به خصوص باارزش‌ها) حفاظت کرد.

3 پسندیده

این خوبه و می‌پسندم. ممنون :+1:

2 پسندیده

دیدن کارت در آیفون نصویری راه خوبی هست .ولی بازهم متاسفانه اما و اگر دارد .فرد سارق می تواند از کارت جعلی استفاده کند .حفاظت بیشتر از وسایل شخصی میزان سرقت را کمتر می کند .مثلا اگر قفل و زنجیر دوچرخه را دوبل کنید بازهم امکان سرقت دوچرخه می رود ولی چون سارق به زمان بیشتری برای سرقت نیاز دارد احتمال عدم موفقیتش هم بیشتر می شود .

2 پسندیده