چطوری وارد حوزه برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات بشم؟

من امسال وارد سال دوازدهم دبیرستان میشم. رشتم تجربیه، باعلاقه واردش شدم اونم برای پزشکی. اما هرچقدر که بیشتر میگذشت علاقمو از دست میدادم یجورایی فهمیدم نه استعداد پزشکی دارم و نه دیگه بهش علاقه دارم. الان فهمیدم که فقط یه علاقه کاذب بوده و نه بیشتر. (این موضوع کاذب برمیگرده به بچگیم که خیلی طولانیه بهتره ازش صرف نظر کنم.)

یکم دیر شد ولی خوشبختانه الان علاقه اصلیم و استعدادمو فهمیدم که همونIT هست. توی گوکل گشتم اما نتونست پاسخی که نیاز دارمو بهم بگه. میخوام واردIT و گرایش برنامه نویسیش بشم. اما نمیدونم چیکار باید انجام بدم. ممنون میشم کمکم کنید.

گرایش برنامه نویسی

5 پسندیده

من از دانش‌آموخته‌های فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی @Maryam و @hesam_fardad و @itsarianr دعوت می‌کنم که به این موضوع بپیوندن.

قبل از این که بحث بر سر این موضوع شروع بشه، پیشنهاد می‌کنم موضوعات زیر را نگاه کنید:
بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای زندگی امروز چی هستن؟
چه جوری میشه یه زبان برنامه نویسی مثل جاوا رو به سرعت یاد گرفت؟
چه جوری می تونم یه نرم افزار اندروید بسازم؟
چند کتاب خوب در زمینه ی برنامه نویسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر میخوام؟
چرا ایرانی‌ها در دنیای متن باز حرفی برای گفتن ندارند؟
آیا مهندسی کامپیوتر فقط شامل کدزنی میشه؟

این موضوع هم خارج از دنیای پادپرس جالب بود:

6 پسندیده

:thinking::thinking::thinking: مسیری که در پیش گرفتی مسیر آینده اس.
عصر تکنولوژی در پیش روی ماست و همه چیز در این دوره تکنولوژیک و سایبرنتیک خواهد شد. اول از همه باید چیزی که الان هست رو بشناسی. بعدش گرایشی که فکر میکنی مناسبه (با استفاده از مشاور مناسب!) رو انتخاب کن و مسیر یادگیری رو طی کن تا بتونی بعد از ۲ ۳ ۴ سال (بسته به تلاشت) خلاقیتت رو توی این زمینه شکوفا کنی و تبدیل به خالق بشی :slight_smile: امیدوارم موفق باشی (اگه حرفه ای شدی خودم استخدامت میکنم :sweat_smile::heart_eyes:)

2 پسندیده

ممنونم از شما.ولی بیشتر میخوام درباره اینکه چطوری وارد دانشگاهش بشم رو بدونم.کنکورش به چه صورته چه درسهایی مهمه و…از این دست موارد اگه اطلاع دارید ممنون میشم کمکم کنید.

1 پسندیده

این نکات رو میتونی از مشاور تحصیلی مناسب! بهتر متوجه بشی اما خب زیر گروه رشته ریاضیه و خود درس ریاضی تاثیر بالایی توی این رشته داره. وارد شدن به دانشگاه های خوب توی این رشته خیلی سخته اما وارد شدن به صرفا دانشگاه توی این رشته خیلی راحته بدون کنکور هم میتونی بری بعضی دانشگاه ها :sweat_smile:

3 پسندیده

به نظرم رسید یه چند تا نکته رو در این زمینه در میون بذارم…

  1. اول این که نیاز نیست برای این که توی حوزهٔ برنامه‌نویسی فعالیت کنی‌، مسیر تحصیلی فعلیت رو ترک کنی، تعداد زیادی از افراد موفق این حوزه توی دنیا‌، تحصیلات دانشگاهی در این زمینه ندارن و به صورت خود آموز جلو بردن این قضیه رو… یه نمونه خیلی خوب به نظرم نویسندهٔ این وبلاگ هست. کما این که با وجود نیاز شدید دنیا به برنامه نویس در آینده‌، به متخصصین حوزه‌های دیگه که برنامه نویسی بدونن هم شدیدا نیاز خواهد بود.

  2. بد نیست قبل از ورود به دانشگاه و انجام چنین تصمیم‌گیری حیاتی‌ای‌، دوره‌های آنلاین رو بگذرونی… دو نمونهٔ خیلی خوب به نظرم دوره CS50 (که اتفاقا خیلی فان هم هست‌، حتی برای افراد فعال تو این رشته)، و CS101 از udacity (که در نوع خودش بی نظیره) هستن… بعدش شاید بتونی بهتر تصمیم بگیری در این زمینه…

  3. توی اتنخاب دانشگاه حتما دقت کن… دانشگاه‌های زیادی هستن تو ایران که رشته‌های مرتبط با این حوزه رو ارائه می‌کنن، ولی توی خیلی‌هاشون شما می‌تونین دانشجوی تاپ کلاس باشین ولی کلا هیچ چیزی از برنامه نویسی (یا حداقل موارد مرتبط با صنعت) ندونین.(من خودم تجربهٔ خیلی بدی از دانشگاهم داشتم).

  4. حتما با یه مشاور تحصیلی خوب موضوع رو در میون بذار و ازش مشورت بگیر… این که بتونی از کسی بدون تعصب و اعمال سلیقه راهنمایی بگیری توی این زمینه‌، واقعا می‌تونه کمک کننده باشه.

  5. اگه نهایتا وارد دانشگاه رشتهٔ کامپیوتر شدی‌، بخش عمده‌تر زمانت رو به خود آموزی اختصاص بده و سعی کن تا می‌تونی موارد به روز صنعت رو یاد بگیری… متاسفانه سیلابس درسی اصلی این رشته‌ تو ایران، خیلی عقب افتادست، مگه این که استاد به روز و آگاهی توی این زمینه درس‌ها رو ارائه کنه… این کار تا حد زیادی شدت ضربه‌ای که بعدا توی مواجهه با صنعت باهاش روبرو می‌شی رو کاهش می‌ده.

8 پسندیده

سلام خدمت شما.ممنونم از راهنماییتون راستش من حدود یکسالی میشد که به پادپرس سر نزده بودم و الان دوباره یادم افتاد.
ممنونم از راهنماییتون ووقتی که گذاشتید برای نوشتنش.
شما درست میگن الان که ترم اولم دارن سی پلاس پلاس یاد میدن بهمون اما خب همونجور که گفتید خودآموز بهترین روشه برای یادگیری و منم هم با همین متد دارم پیش میرم و تا الان عالی بوده همه چی ممنونم از شما و معذرت بابت تاخیر توی پاسخ گویی.
:))))))))))))))

3 پسندیده

منم مشکل شما رو داشتم بهتره از ۱۲ قدم و تکنیک های اون استفاده کنی
تو گوگل سرچ کن دوره ی ۱۲ قدم برنامه نویسی میاد