چطور از طریق یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

این روزا با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش بیکاری و نرخ ارز،افراد بیشتری برای کسب درآمد به سراغ انواع ابزارها و پلتفروم های آنلاین میرن که یکی از معروف ترین و محبوب ترین پلتفرم ها یوتیوبه که از پر بازدید کننده ترین سایتها و دومین موتور جستجو در دنیاست.مردم از همه جای دنیا برای گرفتن جواب سوالاتشون و یا رفع بعضی نیازها و حتی سرگرمی به یوتیوب سر میزنن.کسب درآمد از یوتیوب نیاز به هیچ سرمایه اولیه نداره و فقط کافیه شما یه سیستم کامپیوتر,اینترنت و نرم افزار ادیت فیلم داشته باشین. تولید محتوا در یوتیوب خیلی جذابه چون پای ویدئو در میونه و ویدئو یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی تو دنیاست. تو کانال یوتیوب می تونین بدون هیچ محدودیتی هر چقدر که بخوایین محتوا تولید کنین و یوتیوب به ازای دیده شدن ویدئوهای شماحاضر به شما پول بده البته برای تولید محتوا و کسب درآمد در یوتیوب باید به یک سری قوانین هم توجه کنین.جالبه نه؟ ولی آیا این واقعیت داره؟بله واقعیت داره،خیلی از کسانی که قصد درآمدزایی از یوتیوب رو دارن فکر می کنن به دلیل این که در ایران هستن و به دلیل تحریم هایی که وجود داره کسب درآمد از این راه غیرممکنه ولی واقعا این طور نیست!شاید اینکار مشکل باشه ولی غیرممکن نیست.من و همسرم با شروع کرونا و کاهش درآمد تصمیم گرفتیم کانال یوتیوب خودمون رو داشته باشیم و با تحقیق و مطالعه در این زمینه شروع به تولید محتوا کردیم.اگه بتونیم تعداد بازدید کننده های زیادی داشته باشیم به درآمد های میلیون دلاری خواهیم رسید.ممنون میشم اگر کسی تو این زمینه نظر و تجربه ای داره با ما به اشتراک بزاره.

5 پسندیده

یوتیوب گزینه خوبیه که خلاقیت در محتوا کلید جذب بیننده است. در مورد مشکلات یوتیوب حداقل من دو مشکل بزرگ بیشتر ندیدم یکی تایید حساب (پس از رسیدن به حدنصاب یوتیوب از لحاظ سابسکرایب و بازدید) هست که گویا آدرس و کدپستی هم میخواهند تا دارنده حساب دقیق تایید هویت بشه که برای کشور ما این امکان غیرفعاله. و دومین مشکل هم بحث نقل و انتقال پول هست.

برای این دوتا هم اگه آشنایی در کشورهای دیگه داشته باشیم خیلی خوبه و میتونه کمک کنه البته باید در حوزه مسائل مالیاتی دقت کنیم چون درآمد برای دوستمان قلمداد میشه ممکنه مشکلات مالیاتی هم براش پیش بیاد. اما هستند شرکتهایی که با دریافت درصدی از درآمد یوتوب هردو کار رو انجام میدهند و یوتیوبرهایی که در ایران هستند از همین شرکتها کمک میگیرند.

به جز این دو مشکل ، فکر نمیکنم مانعی برای کار یک ایرانی روی بستر یوتیوب باشه. یه سری مشکلات ریز مثل ریزش سابسکرایب و لایک هستند که یوتیوب تحت عنوان اکانتهای فیک انجام میده (به خاطر تغییر ipکه انجام میشه) اما به واسطه اهمیت خود یوتیوب روی میزان بازدید به مرور اثرش کم میشه.

5 پسندیده

آدرس بدین بیایم ببینیم تا درآمدتون بیشتر بشه

کار خیلی سختیه باید اطلاعات جامعی داشته باشین چون رقیب زیاده

1 پسندیده

واقعا عالیه برای شما آرزوی موفقیت میکنم.

یک سری سوالات وجود داره:

در چه زمینه‌ای میخواین تولید محتوا بکنین؟
به چه زبانی؟
اگه مخاطبانتون فارسی‌زبان هستن, چطور قصد دارین اونارو ترغیب کنید به یوتیوب بیان؟
چرا از طریق اینستاگرام این مسیر رو پیش نمی‌برین؟
فکر می‌کنید چه محدودیت‌هایی داشته باشین؟ و چه راه‌حلی انتخاب کردین؟

3 پسندیده

ممنونم
ما دو کانال باز کردیم که یکی رو همسرم مدیریت میکنه و یکی رو من همسرم بیشتر تو حوزه کتابهای صوتی ترجمه شده از بهترین نویسندگان خارجی کتابهای انگیزشی و سایتهای تست شده ماینینگ بیت کوین فعالیت میکنه وبه زبان فارسی هست،من در زمینه ایده و ژست عکاسی پشت صحنه های عکاسی فعالیت میکنم البته کار اصلی تولید محتوا با من نیست و فقط مونتاژ و دسته بندی با منه،من برای کانالم زبان انتخاب نکردم و روی ویدئو ها فقط آهنگ های مجاز یوتیوب رو استفاده میکنم همسرم همزمان کانال تلگرام و اینستاگرام متصل به یوتیوب رو هم راه اندازی کرده و جدیدا عضو گوگل ادسنس شده.محدودیت اصلی برا ایرانیان احراز هویت،داشتن ادرس در خارج از ایران و داشتن حساب بانکی بین المللی هست،ما خدای بانکی بین المللی و ادرس رو حل کردیم و فقط الان مشکل احراز هویت داریم که اونم برا اقامت موقت ترکیه اقدام کردیم و به محض رسیدن کارت اقامت ب دستمون اون مشکل هم حل میشه.برای جذب مخاطب مهمترین چیز محتوای خوبه و تبلیغ کانال در فضاهای مجازی.لینک کانالمون رو اینجا میزارم خوشحال میشم ببینید و نظر بدین :pray:

3 پسندیده

من تازه میخواستم بگم با فیلتر شکن پول تو حسابتون نخواهد رفت که خودتون فرمودین از طریق ترکیه اقدام کردید

فکر نمی کنین اگه محتواتون خوب باشه همین جا هم میتونین درآمد خوب داشته باشین؟
منظورم اینه که در آنجا گیر کلاه برداران ترکیه ای قرار نگیرین و همه زحماتتون به هدر بره!!!
البته براتون آرزوی موفقیت و پیشرفت می کنم
در ضمن من در هر دو کانال سابسکرایب کردم

ممنونم لطف کردید مرسی بابت حمایتتون بنا به شرایط و دلایلی ما چندسالی هست که مقیم ترکیه هستیم و اینکه کلا آزاد کار میکنیم و با کسی کار نداریم که گیر کلاهبردارا بیفتیم همه کارامونو خودمون انجام میدیم و کلی ایده و هدف داریم که براشون تلاش میکنیم .:pray: